خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان شرقی گزارش می‌دهد؛

شب چله امسال را به آخرین شب چله عمرمان تبدیل نکنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۶۳۵

جشن یلدا یکی از سنت های دیرینه ایرانیان است که امسال با ویروس کرونا دچار تغییرات زیادی شد وبر خلاف سال‌های گذشته امسال باید مجازی به دیدار هم برویم تا شاید بتوانیم در قطع چرخه انتقال کرونا سهمی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آذربایجان شرقی،جشن یلدا یکی از سنت های دیرینه ایرانیان است که با دورهمی و شب نشینی اعضای خانواده و اقوام در کنار یکدیگر برگزار می شود. این سنت در استان آذربایجان شرقی نیز از دیرباز برگزار  و رونق خاصی داشته است،اما امسال با توجه به همه گیری ویروس کرونا برای اینکه بتوانیم در روزهای آینده کنارهم باشیم باید و باید امسال یلدا از دورهمی‌ها پرهیز کرده و برخلاف سالهای گذشته به اجبارِ سلامتی با گوشی و فضای مجازی کنارهم باشیم تا از جمع هم کم نشویم.
متاسفانه شنیده ها از بازار تبریز  حکایت از  بی‌توجهی مردم به ویروس کرونا در آستانه این جشن بود .به رغم توصیه های پزشکی و اطلاع رسانی های بسیار درباره عدم تجمع، مسیرهای منتهی به بازار تبریز  با ترافیک بسیار سنگینی روبرو است.

 صاحب مغازه ای که نمی خواهد نامش در این گزارش نوشته شود از وضیعت بازار برایم می گوید: کرونا در کسب و کار ما تاثیر صد در صدی داشته است.
او اضافه می‌کند: رشد قیمت ها به حدی است که وقتی محصولی را می فروشیم به علت تغییر ناگهانی قیمت ها همان جنس را نمی توانیم سفارش دهیم.
سپس با  با کنایه‌ می‌گوید: شما که منتشر نمی‌کنید ولی واقعا دیگر مردم قدرت خرید خشکبار و آجیل ندارند و به شدت  قدرت خرید مردم خیلی پایین آمده است.
بازار  میوه  وهندوانه شب یلدا  بسیار داغ است. رضا یکی از فروشندگان  بازار میوه می‌گوید:کرونا در کسب و کار ما هم تاثیر قابل توجهی داشته اما میوه شب یلدا به حد کافی وجود دارد و درتامین آن مشکلی نداریم،ولی از لحاظ قیمت نسبت به سال های قبل افزایش بیشتری داشته که انصافا ما میوه فروش ها هم از این قیمت‌ها بسیار ناراضی هستیم.


                                           نتیجه‌  شلوغی بازار یلدا اواسط دی ماه معلوم می شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت و گو با ایلنا، با بیان اینکه نتیجه‌  شلوغی بازار یلدا و خیابان‌ها را در اوسط دی ماه خواهیم دید، گفت: این بیماری کاملا جدی بوده و با کسی شوخی ندارد، طی ۱۰ ماهی که با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنیم، رفتار آن کاملا مشخص شده است.

روزبه رجایی  با اشاره به پیش‌بینی تاثیر اعمال محدودیت‌های آذر ماه بر کاهش تعداد بیماران بستری کووید۱۹ در بیمارستان‌ها، گفت: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان روز به روز در حال کاهش است.

او خاطرنشان کرد: رفتار ویروس کرونا با وجود نداشتن درمان قطعی ندارد، قابل پیش‌بینی بوده و هر جا که سهل انگاری کرده‌ایم، شمار بیماران هم افزایش یافته است.

او متذکر شد: آرامش نسبی در بیمارستان‌ها را مدیون محدودیت‌های هفته‌های گذشته هستیم، در صورت عدم رعایت توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، طی دو الی سه هفته‌ی آینده شاهد افزایش موارد بیماری و بازگشت به شرایط قبل از آرامش خواهیم بود.
                                                                
 

انتهای پیام/
امین خوانگر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز