خبرگزاری کار ایران

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور:

از چریک‌های اکثریت و اقلیت کتک خوردیم/ در پیگیری مطالبات کارگران با هیچ دولتی مماشات نداریم

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۶۷۸

حسن صادقی در واکنش به گزارش روزنامه کیهان درباره خانه کارگر گفت: آیا ۱۰۰ نفر پشت سر آنها که ادعا می‌کنند فعال حوزه کارگری و نماینده کارگران هستند، می‌ایستند؟ حال آنکه همان‌ها یک تشکل با دو میلیون و ۳۵۰ هزار عضو را غیرکارگری می‌دانند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، در واکنش به اظهارات حاج اسماعیلی و گزارش روزنامه کیهان، حسن صادقی (معاون دبیرکل خانه کارگر کشور) عنوان کرد: کسی که این اظهارنظرات را انجام داده خود پرورش یافته مکتب خانه کارگر بوده و در جایی که دچار مشکل شد، خانه کارگر به عنوان تشکلی که باید از کارگران حمایت کند، از او حمایت و به او کمک کرد. بر این اساس گفته‌های او مبنی بر اینکه خانه کارگر از کارگران حمایت نمی‌کند، بی‌اساس است و توصیه می‌کنیم او به عقب برگردد و به یاد کمک‌هایی که خانه کارگر به او کرد، بیفتد.

او ادامه داد: دلیل اینکه راه خانه کارگر از امثال حاج اسماعیلی جدا شد این بود که ما در مقطعی به این نتیجه رسیدیم که او جای پیگیری مسائل کارگران به دنبال مسائل شخصی است و در اتحادیه بیمارستان‌ها که باید پیگیر مسائل کارگری باشد دنبال راه‌اندازی موسسه مالی است. آنها حتی به ساخت مسکن هم رو آوردند و طرحی را اجرا کردند که در نهایت شکست خورد.

صادقی با بیان اینکه نباید عقده‌گشایی کرد و غرض‌ورزانه حرف زد، عنوان کرد: چارچوب کاری خانه کارگر کاملا مشخص است و این تشکل نه در برابر تندباد‌های سیاسی سر تعظیم فرود می‌آورد و نه در مقابل تهمت‌های افراد منفعت‌طلب میدان را خالی می‌کند. افرادی که این اظهارات را بیان می‌کنند غرض‌ورزانه چنین کاری را انجام می‌دهند و دلسوز کارگران نیستند.

او ادامه داد: خانه کارگر فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهد و به دنبال اتفاقاتی که افتاد مسیر خود را عوض کرد. در دولت‌های نهم و دهم و زمانی که آقای جهرمی وزیر کار بود با مشاوره امثال آقای حاج اسماعیلی محدودیت‌های زیادی برای خانه کارگر به وجود آوردند و ورود ما به کارخانه‌ها را ممنوع کردند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه به دنبال این اتفاق ما رویه خود را عوض کرده و جای کارخانه به خانه کارگران رفتیم، بیان کرد: نتیجه کار به عضویت در آمدن خانواده کارگران در خانه کارگر بود و تعداد اعضای این تشکل از ۱۵۰ هزار نفر در زمان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد به دو میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در حال حاضر رسیده است.

او ادامه داد: کدام تشکل می‌تواند ادعا کند کارگری‌تر از خانه کارگر است؟ این تشکل وقتی مطالبات کارگران در بین باشد با هیچ دولتی مماشات ندارد و از کارگران حمایت می‌کند. با این وجود ما در چارچوب نظام جمهوری اسلامی عمل می‌کنیم و مقابل آن نمی‌ایستیم.

صادقی با بیان این مطلب که خانه کارگر برای پا گرفتن این تشکل در مقابل جریان‌های ضد نظام و ضد انقلاب ایستاده، گفت: ما از چریک‌های اکثریت و اقلیت به دلیل اعتقادات و دفاع از انقلاب کتک خوردیم، چراکه معتقد بودیم مطالبات کارگران در چارچوب نظام جمهوری اسلامی قابل پیگیری است.

او ادامه داد: باید از کسانی مانند حاج اسماعیلی که فقط در مطبوعات و مصاحبه با رسانه‌ها دم از حقوق کارگران می‌زنند پرسید چه گلی به سر کارگران زده‌اند؟ آیا ۱۰۰ نفر پشت سر آنها می‌ایستند که ادعا می‌کنند فعال حوزه کارگری و نماینده کارگران هستند و یک تشکل با دو میلیون و ۳۵۰ هزار عضو را غیر کارگری می‌دانند؟

عملکرد شفافی داریم

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور در بخش دیگری از گفته‌های خود، درباره پیگیری خانه کارگر از مسکن اجتماعی عنوان کرد: ما نگفته‌ایم که قرار است خانه بسازیم و حتی نگفته‌ایم که طرح مسکن اجتماعی را به ما بسپارید. احساس می‌کنیم که از طریق این طرح می‌توان به خانه‌دار شدن کارگران بازنشسته کمک کرد و در نتیجه از آن حمایت می‌کنیم.

او ادامه داد: خانه کارگر از جمله تشکل‌هایی است که عملکرد کاملا شفافی دارد و ما حاضریم هر کس ادعایی دارد بیاید بررسی کند، چنانکه در مواردی در زمان آقای جهرمی خواستند با طرح اتهاماتی ما را تخریب کنند. برای مثال گفتند که خانه کارگر از طریق تعاونی‌های مصرف قدرت مالی گرفته است، اما بررسی شد و دیدند که این تشکل هیچ پولی نگرفته و زمانی که باز گفتند از طریق بن کالا درآمد کسب کرده بررسی شد و دیدند که خانه کارگر فقط توزیع‌کننده بوده و حق توزیعی گرفته است که یک بقالی هم چنین کاری می‌تواند بکند. این تشکل از هیچ دولتی کمک مالی دریافت نکرده و حق عضویت آن هم کاملا مشخص و شفاف است.

کارگران نیشکر هفت تپه با رایزنی ما آزاد شدند

صادقی همچنین در واکنش به ادعای روزنامه کیهان درباره عدم حمایت خانه کارگر از کارگران نیشکر هفت تپه و هپکو، عنوان کرد: به نظر می‌رسد این اظهارات بیشتر نوعی فرافکنی است، وگرنه عملکرد خانه کارگر در قبال کارگران نیشکر هفت تپه و هپکو کاملا مشخص است. زمانی که ۲۰ نفر از کارگران بازداشت شدند با رایزنی؛ ۱۷ نفر را آزاد کردیم و آن سه نفر هم به دلیل حرف‌ها و اظهاراتی که امثال روزنامه کیهان منتشر می‌کردند، در بازداشت ماندند.

او گفت: در جریان اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه کارگران اعلام کردند که ما فقط خانه کارگر را قبول داریم که اسناد آن هم موجود است، پس چطور می‌توان گفت که این تشکل حمایتی از کارگران نداشته است؟

به گفته معاون دبیرکل خانه کارگر کشور، درباره وضعیت هپکو نیز باید ریشه مشکلات را در واگذاری‌ها و آن نظریه‌های اقتصادی پیدا کرد که اتفاقا روزنامه کیهان هم از آن حمایت کرد. توصیه من به آقای شریعتمداری هم این است که فرافکنی نکنند و اگر می‌خواهند حرفی را به نقل از کسی منتشر کنند، ریشه‌یابی کنند که او چرا این حرف‌ها را می‌زند و چه هدفی دارد و آیا گفته‌های او به نفع کارگران و نظام است یا آبشخور آن القائات گروه‌های خارج‌نشین برانداز؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز