خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ایران:

تنگ‌نظرانه عملکرد خانه کارگر را زیر سوال می‌برند

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۵۵۸

دبیر اجرایی خانه کارگر شرق تهران با بیان اینکه خانه کارگر تشکلی صنفی و غیرتجاری است، عنوان کرد: برخی غرض‌ورزانه درباره این تشکل کارگری اظهارنظر می‌کنند و به عملکرد آن تنگ‌نظرانه و با دید کوتاه می‌نگرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اخیرا یک فعال حوزه کارگری در گفتگویی با برنامه ۹۰ اقتصادی؛ خانه کارگر را متهم به فعالیت‌های سیاسی و بی‌توجهی به امور کارگران کرد.

حمید حاج اسماعیلی در این گفتگو که روزنامه کیهان نیز آن را در قالب گزارشی کوتاه بازتاب داده، عنوان کرده است: طبق چارچوب‌ها و اساسنامه‌ای که برای جریان‌های سیاسی در کشور تعیین شده، آنها نمی‌توانند فعالیت اقتصادی یا فعالیتی غیرمرتبط داشته باشند، چطور این گروه خانه می‌سازد، امکانات می‌فروشد، شرکت‌داری می‌کند؟ باید نهادهای نظارتی در این رابطه پاسخگو باشند.

فتح الله بیات (دبیر اجرایی خانه کارگر شرق تهران) در واکنش به این اظهارات و گزارش روزنامه کیهان با بیان اینکه خانه کارگر تشکلی صنفی و غیرتجاری است، عنوان کرد: برخی غرض‌ورزانه درباره این تشکل کارگری اظهارنظر می‌کنند و به عملکرد آن تنگ‌نظرانه و با دید کوتاه می‌نگرند و با نسبت دادن فعالیت‌های غیرمرتبط قصد تخریب این تشکل را دارند.

او ارائه آموزش رایگان به کارگران را یکی از فعالیت‌های موثر خانه کارگر قلمداد کرد و گفت: در خانه کارگر از آموزش‌های ابتدایی گرفته تا تخصصی‌ترین نوع آموزش‌ها به صورت رایگان به کارگران ارائه می‌شود. علاوه بر این دانشگاه علمی کاربردی این تشکل با ۲۰ شعبه در استان‌های مختلف در زمینه مهارت‌آموزی و آماده کردن نیروی کار نقش آفرینی می‌کند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ایران درباره قسمتی از گزارش روزنامه کیهان که در آن عنوان شده خانه کارگر معلوم نیست در مواردی مانند مشکلات کارگران هفت تپه و هپکو چه عملکرد موثری داشته است؟ عنوان کرد: در بحث اعتراضات کارگری نظیر اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه و هپکو خانه کارگر از طریق مجلس و دولت پیگیر وضعیت کارگران بوده و در مواردی با صدور بیانیه و گفتگو کردن اعضای ارشد این تشکل با رسانه‌ها، نسبت به اتفاقات پیش آمده موضع‌گیری کرده است.

او ادامه داد: در این باره باید به این واقعیت اشاره داشت که وضعیت کنونی نیشکر هفت تپه و هپکو نتیجه خصوصی‌سازی غلط و واگذاری‌های غیرکارشناسی بوده است و ما از ابتدا با خصوصی‌سازی مخالف بودیم، بنابراین خانه کارگر ازجمله تشکل‌هایی است که اولین اعتراضات را به این وضعیت داشته است.

بیات با بیان اینکه ماهیت کار ما دفاع از حقوق کارگران است، عنوان کرد: در بحث تعاونی‌های مسکن و مصرف فعالیت ویژه‌ای را در راستای خدمات‌رسانی به کارگران صورت دادیم. فعالیت ما در این زمینه آنقدر گسترده و موثر بوده است که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بحث توزیع کالا‌های اساسی از خانه کارگر تقاضای همکاری می‌کند.

او با تاکید بر اینکه اظهاراتی که درباره خانه کارگر در روزنامه کیهان بازتاب یافته از سر تنگ‌نظری و غرض‌ورزانه است، گفت: خانه کارگر با احترام به قانون اساسی و با التزام به جمهوری اسلامی در چارچوب‌های نظام حرکت می‌کند و این اظهارنظر‌ها تاثیری در فعالیت و حرکت این تشکل صنفی کارگری ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز