خبرگزاری کار ایران

واکنش‌های تشکل‌ها و فعالان مدنی کارگری در ایران و جهان به خبر شهادت رئیس‌جمهور

واکنش‌های تشکل‌ها و فعالان مدنی کارگری در ایران و جهان به خبر شهادت رئیس‌جمهور
کد خبر : ۱۴۸۳۷۰۴

خانه کارگر ایران، کانون انجمن‌های صنفی کارگری کشور، مجمع نمایندگان کارگری و کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی از جمله تشکل‌هایی هستند که وقوع این سانحه را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از تشکل‌های کارگری و اصناف و شخصیت‌های فعال در این حوزه در ایران و جهان نسبت به سانحه سقوط بالگرد سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و همراهان وی واکنش نشان دادند.

خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران، کانون انجمن‌های صنفی کارگری کشور، مجمع نمایندگان کارگری و کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی از جمله تشکل‌هایی هستند که این سانحه را تسلیت گفتند.

همچنین تشکل‌های کارفرمایی، اصناف و خانه صنعت نیز در واکنش به خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان بیانیه‌هایی صادر کرده‌اند.

خانه کارگر در بیانیه خود اعلام کرد: «امروز انقلاب اسلامی برای دومین بار عالی‌ترین مقام اجرایی‌اش را به همراه جمعی از خدمتگزاران وفادار این‌بار با حادثه‌ای تلخ و جانکاه از دست داده است».

کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: «غم و اندوهی بی‌پایان جامعه‌ی کارگری و بازنشستگی ایران اسلامی را در پی شهادت رئیس جمهور محبوب دولت مردمی  و همراهان ایشان در اثر سانحه‌ی بالگرد فراگرفته است».

همچنین تشکل کارگری کانون انجمن‌های صنفی کارگری کشور در بیانیه‌ای در واکنش به خبر شهادت سیدابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و استاندار این استان، اعلام کرد: «امروز شهادت بزرگ مردی است که شهادتش با ولادت امام هشتم شیعیان جهان، حضرت امام رضا(ع) مصادف گردید، چرا که او از خادمان آن امام همام بود، مردی که از او به عنوان رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه، پشتیبان محرومان، سخت‌کوش، استوار در شداید و بی‌تغییر در مناصب سیاسی، یاد می‌شود.»

مجمع نمایندگان کارگری نیز در خبری از این تیتر استفاده کرد: «سید محرومان، شهید راه خدمت شد!».

در میان تشکل‌های کارگری، اصناف و دیگر نهادهای مرتبط نیز، واکنش‌هایی به خبر شهادت رئیس جمهور در قالب اطلاعیه و بیانیه صورت گرفت.

اتاق بازرگانی، صنعت و کشاورزی ایران در بیانیه‌ای در واکنش به خبر وقوع سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهان خود اعلام کرد: « آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، جان در راهی گذاشت که هدف آن جز خدمت نبود و با شهادت در این راه، امتداد نهضتی را تضمین کرد که در عمر انقلاب پر رهرو بوده است».

همچنین رئیس اتاق اصناف ایران نیز در اطلاعیه‌ای با بیان تسلیت شهادت رئیس جمهور بیان کرد: « این عالم مجاهد که از مبارزان نهضت در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و از چهره‌های موثر نظام پس از انقلاب بود و در عرصه‌های مختلف از جمله تولیت آستان قدسی و نورانی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) به نظام اسلامی خدمت کرد، پس از سال‌ها مجاهدت در شب میلاد ثامن‌الحجج با بدرقه امام خود به دیدار حق تعالی شتافت».

خانه صنعت ایران نیز در بیانیه خود آورده است:‌« خانه صنعت، معدن و تجارت ایران شهادت آیت الله رییسی، رئیس جمهور کشورمان، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی و هیات همراه را به محضر مردم شریف ایران و مقام معظم رهبری و خانواده محترم این عزیزان تسلیت عرض نموده و از خداوند بزرگ برای خانواده محترم ایشان صبر و اجر مسألت دارد. ایران مان پاینده باد!».

سیدعلی موسوی (از نمایندگان کارگران اخراجی گروه ملی فولاد ایران) در اهواز نیز در حساب کاربری واتساپ خود، با انتشار تصویری از سیدابراهیم رئیسی شهادت وی و یاران او را در حادثه سقوط بالگرد در آذربایجان شرقی تسلیت گفت.

در میان شخصیت‌های خارجی نیز تعدادی از فعالان کارگری و مدنی این حادثه را به مردم ایران تسلیت گفتند.

پامبیس کرایتسیس (رئیس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری) در واکنش به خبر شهادت سیدابراهیم رئیسی، با گذاشتن پرچم سیاه درکنار نام کاربری خود وقوع این حادثه مرگبار را تسلیت گفت.

بوکر نگسا اومله (نایب رئیس کنگره کارگری کنیا و دبیراول حزب سوسیالیست این کشور) نیز در توییتی اعلام کرد: ایران در روزهای آینده بر مشکلات خود فائق آمده و قوی‌تر ظاهر خواهد شد! تسلیت عمیق ما به مردم سرافراز ایران خواهد بود. درگذشت رئیس جمهور رئیسی در کنار همرزمانش بسیار ناراحت کننده است.

اومیر مولا چاندیو، سناتور ایالت حیدرآباد هندوستان و فعال کارگری عضو BJP، نیز در توییتی با اظهار تاسف از رویداد رخ داده اعلام کرد: از شنیدن حادثه دلخراش هلیکوپتر رئیس جمهور رئیسی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه بسیار متأسفم. تسلیت صمیمانه من به خانواده ها و عزیزان همه کسانی که در این حادثه ویرانگر آسیب دیده اند. فکر و دعای من با مردم #ایران است که از این فاجعه عبور می‌کنند.

نیال بردلی از کارگر و فعال مدنی آمریکایی نیز در حساب توییتر خود اعلام کرد: «درحالی‌که رسانه‌های غربی با لقب «قصاب تهران»، مرگ ناگهانی ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران را جشن می‌گیرند –با اینکه او رئیس جمهوری ضدجنگ بود- شاهد آن هستیم که رهبران واقعی جهانی برای کسی که پوتین او را به درستی «فردی غیر قابل جایگزینی» توصیف کرد، پیام تسلیت فرستادند».

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز