خبرگزاری کار ایران

در حاشیه انتخابات کانون کارگران ساختمانی استان گلستان مطرح شد؛

تاییدیه‌ اداره کل کار قانونی نبود

تاییدیه‌ اداره کل کار قانونی نبود
کد خبر : ۱۴۴۷۷۱۷

انتخابات برخلاف اساسنامه برگزار شد

شماری از شرکت‌کنندگان در انتخابات کانون کارگران ساختمانی استان گلستان به نحوه برگزاری آن انتقاد کرده و نتایج آن را زیر سوال بردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتخابات کانون کارگران ساختمانی استان گلستان که روز دوشنبه (دوم بهمن ماه) برگزار شد، پرحرف و حدیث از آب درآمد و علارغم اعتراض تعدادی از انجمن‌های استان و اعلام ابطال آن از طرف هیئت رئیسه‌ی مجمع این دوره از انتخابات، بر اساس اظهارات نایب رئیس کارگران ساختمانی شهرستان بندرگز روز ۲۱ بهمن ماه از سوی مدیر روابط کار اداره کل کارگلستان این انتخابات تایید شده است.

امیر نجفی (نایب رئیس کارگران ساختمانی شهرستان بندرگز) که معترض به نحوه برگزاری انتخابات کانون کارگران ساختمانی استان گلستان است، در ارتباط با تخلفاتی که به زعم او در انتخابات صورت گرفته، گفت: انتخابات کانون کارگران ساختمانی استان گلستان در حالی برگزار شد که طبق مستندات موجود، وقوع تخلف در این انتخابات مشهود بود.

نجفی با بیان اینکه در خصوص برگزاری مجمع موارد قانونی رعایت نشده بود، در تشریح مشکلات پیش آمده، گفت: طبق ماده ۲۰ آیین نامه اجرایی ماده ۱۳۱ قانون کار فاصله‌ی برگزاری مجمع از تاریخ چاپ آگهی (که در تاریخ ۱۶ دی ماه در روزنامه کار و کارگر منتشر شد) تا روز برگزاری مجمع باید ۲۰ روز کاری باشد که در مجمع فوق این بند از قانون رعایت نشده بود.

او گفت: مورد دوم موضوع تعداد حاضرین هر انجمن در روز برگزاری مجمع بود. طبق تبصره ۸ ماده ۱۱ اساسنامه از هر انجمن ۳ نفر باید در مجمع حاضر باشند اما از یکی از شهرستانها ۴ نفر در مجمع حاضر بودند (بر اساس لیست حاضرین در مجمع).

طبق اظهارات وی، اشتباه سوم صورت گرفته در این دوره از مجمع، حضور یکی از اعضای کانون انجمن صنفی برای عضویت در کانون و شرکت در مجمع عمومی کانون‌های استانی و کشوری بود درحالیکه وی شرایط قانونی برای حضور در این انتخابات را تا رفع ایرادات وارده، نداشته است. طبق بند ۱۰ ماده ۱۳ اساسنامه انجمن‌ها پیوستن انجمن‌ها به کانون‌های استانی و کشوری باید به تصویب مجمع عمومی برسد. در این خصوص کانون انجمن صنفی شهرستان آزادشهر برای عضویت در کانون و شرکت در مجمع عمومی کانون‌های استانی و کشوری مجوز قانونی نداشته و در مجمع یکم آذر ماه ۱۴۰۱ شهرستان علی آباد به این انجمن تذکر داده شده است تا با برگزاری مجمع فوق‌العاده موارد منع قانونی خود را اصلاح کند که هنوز انجام نشده است.

وی افزود: با توجه به مورد قانونی بیان شده در این مجمع ۳ تعرفه رای اخذ شده از آن شهرستان باطل است.

نایب رئیس کارگران ساختمانی شهرستان بندرگز با اشاره به حضور یکی از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارکران ساختمانی آزاد شهر به عنوان نامزد در انتخابات این دوره، گفت: حضور یکی از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان آزادشهر به عنوان نامزد انتخاباتی به دلیل نداشتن مجوز از مجمع خود غیر قانونی بود.

او در ارتباط با ارایه نشدن مدارک خود و یکی دیگر از کاندیداها از سوی اداره کل کار برای تایید به مراجع ذیصلاح گفت: حراست اداره کل کار استان گلستان، مدارکی که بنده به عنوان نایب رئیس کارگران ساختمانی شهرستان بندرگز و آقای روح‌اله محمدی (رئیس کانون کارگران ساختمانی استان گلستان) برای تعیین صلاحیت از سوی نهادهای امنیتی تحویل داده بودیم را ارسال نکرده است.

وی از دخالت‌های نمایندگان اداره کل کار در برگزاری مجمع عمومی کانون کارگران ساختمانی هم انتقاد کرد و افزود: نمایندگان اداره کار نباید در برگزاری مجمع عمومی کانون کارگران ساختمانی دخالت می‌کردند و مسئولیت برگزاری آن برعهده اعضای هیات مدیره بود.

او افزود: انتخابات این دوره از مجمع کانون کارگران ساختمانی استان گلستان مهندسی شده بود و اداره کل کار در صورت محرز شدن تخلفات صورت گرفته، باید نتایج انتخابات را باطل اعلام می‌کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز