خبرگزاری کار ایران

در همایش بهره‌وری انجام شد؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری تامین اجتماعی و سازمان ملی بهره‌وری

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۸۹۸

در همایش ملی بهره‌وری ضمن تقدیر از کارآفرینان برگزیده در عرصه بهره‌وری، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان ملی بهره‌وری و سازمان تامین اجتماعی با حضور میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و رئیس سازمان ملی بهره‌وری امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش ملی بهره‌وری با حضور صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، میثم لطیفی (رئیس سازمان امور اداری ‌و استخدامی) و میرهاشم موسوی (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) صبح امروز در مرکز همایش‌های تلاش وزارت کار در تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، میثم لطیفی (رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور) اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه بحث بهره وری در چهار حوزه سرمایه گذاری، نیروی انسانی، مدیریت و فناوری مطرح شده است. حتی سوال مهرماه رئیس جمهور از معلمان درباره افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش بود.

لطیفی با اشاره به عدد بهره‌ور در تعداد مطلوب نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی گفت: آیا ما نمی‌توانیم از ارتباطات الکترونیکی و سامانه‌های اینترنتی از انبوه نیروی انسانی استفاده کنیم؟ آیا نمی‌توانیم پروسه جذب نیروی انسانی را کوتاه‌تر کنیم؟

وی‌ افزود: تحریم‌ها در بهره‌وری تاثیر دارد اما مشکل اصلی بهره‌وری در ایران تحریم‌ها نیست. اطاله دادرسی و طولانی شدن فرآیند صدور مجوزها ربطی به تحریم ندارد و دست خود ماست. تحریم داخلی ناشی از بروکراسی دست و پاگیر در مقابل کارآفرینان ما ربطی به خارج ندارد. اینکه دانشگاه‌ها نیروی انسانی متناسب با بازار کار تربیت نمی‌کند، ربطی به تحریم ندارد. گاهی نه در بخش دولتی و نه خصوصی هیچ بازار کاری برای بسیاری از رشته‌های دانشگاهی نیست. ما در زمینه بانک‌ها هم عدم بهره‌وری را در سطح سرمایه داریم. 

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی تصریح کرد: ما باید با تغییر رویه‌ها به سمت رویه‌های بهره‌ور در مقابل مقاومت‌ها و مانع‌گذاری‌ها و مخالفت‌های احتمالی در برابر جنبش بهره ‌وری بایستیم. 

در ادامه این نشست ضمن تقدیر از کارآفرینان برگزیده در عرصه بهره‌وری، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان ملی بهره‌وری و سازمان تامین اجتماعی با حضور میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و رئیس سازمان ملی بهره‌وری امضا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز