خبرگزاری کار ایران

بیمارستان هدایت تهران افتتاح شد؛

وزیر بهداشت: ۸۵۰ طرح مشترک با تامین‌اجتماعی داریم/ میرهاشم موسوی: ۲۴۳ دارو‌ به لیست تحت پوشش بیمه افزوده شد/ نیکزاد: مدیرانی که نمی‌توانند سود ۲۰ درصدی ایجاد کنند از شستا بروند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۰۳۵

علی نیکزاد گفت: شستا باشگاه سیاسی نیست و کسانی که می‌خواهند در این مجموعه کار کنند باید حداقل سود ۲۰ درصد را در فعالیت اقتصادی ایجاد کنند و بتوانند منابع سازمان را تجهیز کنند در غیر این‌صورت باید از شستا بروند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز (۱۶ اسفند)، بیمارستان یک‌صد تخت‌خوابی هدایت از مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی واقع در شمال تهران بزرگ و ۷۸ پروژه عمرانی و بیمه‌ای دیگر در حوزه درمان، با حضور صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، بهرام عین‌اللهی (وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، علی نیکزاد (عضو هیات رئیسه مجلس) مدیرعامل سازمان و سایر مسئولان این مجموعه و بیمارستان افتتاح شد.

افتتاح بیمارستان در لنگرود و گرگان؛ پروژه‌های بعدی سازمان

در ابتدای این مراسم میرهاشم موسوی (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) اظهار کرد: در نظام تامین اجتماعی دو هدف دنبال می‌شود که یکی ارتقای معیشت و رفاه و دیگری ارتقای سلامت است که این بال دوم سازمان تامین اجتماعی است.

وی‌ افزود: پس از انقلاب نوعی انقلاب نیز در حوزه تامین اجتماعی و خدمات آن رقم خورد. اکنون ۷۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌ای هستند. در این میان با طرح بیمه سلامت اکنون صد در صد جامعه از بیمه درمان بهره‌مند هستند.

موسوی تصریح کرد: ما به ۷ میلیون بازنشسته مستمری می‌دهیم و بیش از ۵۰ درصد مردم زیر چتر حمایتی سازمان تامین اجتماعی است. در این دولت با تلاش صورت گرفته ۷۸ پروژه را مانند بیمارستان هدایت کلید زدیم و به ۵۰ هزار قرارداد تامین درمان رسیدیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در کنار طرح دارویار در کنار وزارت بهداشت قرار گرفتیم و ۲۴۳ قلم داروی جدید را وارد لیست پوشش بیمه کردیم. فرانشیز صفر برای افراد بالای ۶۵ سال در همه جا محقق شده است.

موسوی‌ ادامه داد: ساخت بیمارستان هدایت طولانی شده بود و به نتیجه نمی‌رسید اما با اختصاص ۹هزار میلیارد تومان برای پروژه‌ها کار را در این حوزه تمام کردیم. اکنون در ۲۳ استان ۷۸ پروژه داریم. پس از بیمارستان هدایت، بیمارستان شهید املاکی لنگرود و حکیم جرجانی در گرگان نیز افتتاح و توسعه می‌یابند. ۲۳ هزار میلیارد تومان نیز در سال آینده پروژه خواهیم داشت. برخی از آنها در دورترین استان‌های محروم است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حدود ۱۱۰۰ اشتغال‌زایی در پروژه‌های جدید ایجاد مراکز ملکی را در سال آینده خواهیم داشت. در این زمینه از همه کسانی که برای توسعه خدمت در سازمان تامین اجتماعی تلاش کردند، تشکر می‌کنیم. به ویژه در دولت که آقای رئیسی در تعامل با مجلس ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان را تادیه کرد. ۸۷ هزار میلیارد تومان از بدهی سازمان تامین اجتماعی به بانک رفاه نیز در همین دولت محقق شد.

به تقویت بیمه‌های درمانی عقیده داریم

بهرام عین اللهی (وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) نیز در این مراسم با تبریک میلاد امام زمان(عج) گفت: یکی از کارهای مهم سازمان تامین اجتماعی، درمان رایگان است که برای طبقات مستمند و جامعه مستضعف کارگری و بازنشستگان عرضه می‌شود.

وی‌ افزود: ۸۵۰ پروژه بهداشتی و درمانی به‌طور مشترک با سازمان تامین اجتماعی خواهیم داشت ولی بنده اعتقاد به تقویت بیمه‌های درمانی دارم و بدون این خدمتی صورت نخواهد گرفت. 

مدیرانی که نمی‌توانند سود ۲۰ درصدی ایجاد کنند از شستا بروند

علی نیکزاد (عضو هیات رئیسه مجلس و نماینده مردم اردبیل) با تشکر از مقامات تامین اجتماعی و وزارت بهداشت گفت: فلسفه ظهور امام زمان(عج) و هدف از آمدن ایشان تحقق عدالت است. ما قائل به انتظار منفعل نیستیم و فرهنگ ما در بحث انتظار این نیست که بگذاریم فساد و ظلم و بی‌عدالتی همه‌گیر شود تا امام زمان(عج) ظهور کند، بلکه انتظار یعنی تلاش برای اقامه دین حق و عدالت و تلاش مسئولان نیز باید در همین جهت باشد. 

وی افزود: من خود کار عمرانی انجام دادم و می‌دانم اینکه در عرض یکسال ۷۸ پروژه تامین اجتماعی با ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در حوزه درمانی ارزش بسیار بالایی داشته و جای تشکر ویژه دارد.

نیکزاد عنوان کرد: کیفیت درمان نیز امر مهمی است. من در ۵۳ سفر استانی خود متوجه شدم حجم کار کادر درمان سازمان تامین اجتماعی به ویژه در شهرستان‌ها بسیار زیاد است و کمبود نیرو در عین حال وجود دارد. 

وی‌ در مورد شستا اظهار کرد: شستا باشگاه سیاسی نیست و کسانی که می‌خواهند در این مجموعه کار کنند باید حداقل سود ۲۰ درصد را در فعالیت اقتصادی ایجاد کنند و بتوانند منابع سازمان را تجهیز کنند در غیر این‌صورت باید از شستا بروند.

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به بحث بازرسی در تامین اجتماعی گفت: ما باید در عین رعایت قانون، در حق کارگر و کارفرما نیز در رسیدگی بیمه‌ای لطف کنیم. ضمن اینکه در بحث الکترونیکی کردن لیست‌های بیمه‌ای مانند نسخه الکترونیکی باید تلاش کنیم و حرکت به سمت دولت الکترونیکی باید ادامه یابد.

در پایان این کلنگ‌زنی پروژه عملیاتی تعدادی از مراکز شهرستان‌ها از جمله در سیستان و بلوچستان (شامل مراکز کنارک، راسک و..) و گیلان (بیمارستان شهید املاکی لنگرود) و گلستان (بندر گز) و خراسان شمالی شروع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز