خبرگزاری کار ایران

اعتراض معلمانِ خرید خدمات استان تهران به شرایط جذب/ بیش از ده سال سابقه‌ی تدریس داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۳۱۰

معلمانِ خرید خدمات شهرستانهای استان تهران می‌گویند: برخی از ما سابقه‌ی کار بالای ۱۰ سال خدمت داریم اما به دلیلِ شرایط سنی نتوانستیم تبدیل وضعیت شویم.

جمعی از معلمانِ خرید خدمات شهرستانهای استان تهران صبح امروز (دوازده دی ماه) در تماس با خبرنگار ایلنا، از تجمع خود در اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های کل استان تهران خبر داده و گفتند: طبق بخشنامه‌ای که آموزش و پرورش صادر کرده، قرار شد معلمان خرید خدمت شهرستان‌های استان تهران به صورت قرارداد کار معین در وزارت آموزش و پرورش جذب شوند اما برخلاف آنچه در بخشنامه آمده، برای تبدیل وضعیتِ معلمان شرط سنی گذاشته‌اند. 

جمعی از این معلمان می‌گویند: برخی از ما سابقه‌ی کار بالای ۱۰ سال خدمت داریم اما به دلیلِ شرایط سنی نتوانستیم تبدیل وضعیت شویم. این درحالیست که طبق این بخشنامه برخی از معلمان بدون شرایط سنی در استانهای دیگر قرارداد کار معین شده‌اند و فقط آموزش و پرورش شهرستان‌های کل استان تهران چنین شرطی برای معلمان گذاشته است. 

این معلمان می‌گویند: سال‌ها با حقوق پایین در مناطق دورافتاده‌ی استان تهران تدریس کردیم، حقوقی که می‌گرفتیم حتی خرج رفت و آمدمان هم نمی‌شد، اما حالا می‌گویند برای تبدیل وضعیت باید زیر ۳۵ سال سن داشته باشید! 

به گفته‌ی این معلمان، با چنین شرطی برخی از معلمانِ خرید خدمات با سابقه‌ی یک سال تدریس جذب شده‌اند اما معلمی که ۱۲ سال سابقه‌ی تدریس دارد، نمی‌تواند قرارداد مستقیم شود. 

این معلمان می‌گویند: ما در طول این سال‌ها دوره‌های ضمن خدمت بسیاری گذرانده‌ایم و جوانی‌مان را صرف خدمت در آموزش و پرورش کرده‌ایم؛ بی‌انصافی است که به بهانه‌ی سن و سال ما را کنار می‌گذارند تا نیروی دیگر را جایگزین کنند. 

آن‌ها همچنین به نوع قرارداد شرکتیِ خود اعتراض کردند و گفتند: معلمان خرید خدمات به دلیلِ اینکه حقوق خود را با واسطه‌ی یک شرکت از وزارت آموزش و پرورش می‌گیرند، نسبت به معلمان قرارداد مستقیم حقوق کمتری می‌گیرند. این معلمان نه تنها حقوق خود را هرچند ماه یکبار دریافت می‌کنند بلکه حتی برای سه ماه تابستان حقوقی دریافت نمی‌کنند. 

یکی از این معلمان می‌گوید: سال گذشته با ۴۰۰ دانش‌آموز، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق می‌گرفتم که چون سرپرست خانوار هستم، مجبور بودم بعد از کلاس در اسنپ هم کار کنم. 

این معلمان می‌گویند: مدتهاست برای حل این مشکل به ادرات مختلف مراجعه می‌کنیم اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز