خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

معلمانِ برون سپار به راحتی کنار گذاشته می‌‎شوند! / مجبوریم با حقوق و بیمه‌ی ناچیز کار کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۷۴۳

جمعی از معلمان برون سپار می‌گویند: ما با این شرطِ کارفرما که ممکن است حقوقی به شما پرداخت نشود، راضی به کار شدیم. ما مجبوریم در چنین شرایطی کار کنیم و بعد هم آموزش و پرورش به راحتی ما را کنار می‌گذارد.

معلمان خرید خدمات در مورد وضعیتِ خود به خبرنگار ایلنا می‌گویند: آموزش و پرورش برای سال تحصیلیِ جدید معلمان برون سپارِ بسیاری را کنار گذاشته است. 

آن‌ها می‌گویند: فقط برای مناطق خیلی محروم از این نیروها استفاده می‌شود و آن هم به این دلیل است که معلم رسمی برای تدریس در آن مناطق به سختی پیدا می‌شود. 

به گفته‌ی آن‌ها، آموزش و پرورش از معلمانِ در شرفِ بازنشستگی و دانشجویان سال آخر تربیت معلم برای جبرانِ کمبودِ نیروی خود استفاده می‌کند. 

این نیروها می‌گویند: معلمانِ برون سپارِ آموزش و پرورش که تحت عناوین مختلف سال‌ها برای آموزش و پرورش کار کرده‌اند حالا به راحتی کنار گذاشته می‌شوند. برخی از این معلمان سابقه‌ی ۱۰ سال به بالای تدریس در مناطق محروم و دور افتاده دارند. 

یکی از این معلمان می‌گوید: جایی که من کار می‌کنم یک ساعت و نیم تا شهر فاصله دارد و هیچ امکاناتی ندارد؛ نیروهای دولتی حاضر نمی‌شوند در چنین جایی تدریس کنند، برای همین از معلم خرید خدمات استفاده می‌کنند. 

یکی دیگر از معلمان می‌گوید: در جایی که ما کار می‌کنیم به دلیل آنکه معلم برای رشته‌ی کار ودانش نداشتیم، تمام بچه‌ها را به رشته‌ی علوم انسانی فرستادند. 

این معلمان می‌گویند: آموزش و پرورش نیروهای برون سپار را کنار می‌گذارد تا اگر طرحی برای تبدیل وضعیتِ معلمان به تصویب رسید نیرویِ کمتری مشمول آن شود. 

یکی از این معلمان می‌گوید: ما در بدترین شرایط سر کار می‌رویم. سال گذشته بیمه‌ها و حقوق ما نامشخص بود اما بالاخره بعد از مدتی مبلغی ناچیز به ما پرداخت می‌کردند، اما امسال کارفرما به ما گفته بیمه نمی‌کنم و اگر بیمه می‌خواهید، خودتان باید مبلغ آن را پرداخت کنید و حقوق را هم هر زمان که دولت پرداخت کرد به حساب شما واریز می‌کنیم. 

این معلم می‌گوید: ما با این شرطِ کارفرما که ممکن است حقوقی به شما پرداخت نشود، راضی به کار شدیم. ما مجبوریم در چنین شرایطی کار کنیم و بعد هم آموزش و پرورش به راحتی ما را کنار می‌گذارد. 

این معلمان می‌گویند: مدارک تحصیلی ما بالاست اما چون کار اصلا پیدا نمی‌شود مجبوریم به این شرایط تن دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز