خبرگزاری کار ایران

خادمی در گفت وگو با ایلنا:

مسئولان شرایط را برای مردم سیل‌زده توضیح دهند/فاضلاب اهواز به کارون ریخته می‌شود/ تاکنون بیماری‌های عفونی در خوزستان گزارش نشده است

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۱۹۱

نماینده مردم ایذه تاکید کرد: تاکنون شیوع بیماری عفونی در مناطق سیل‌زده گزارش نشده و همه چیز تحت کنترل است.

هدایت الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اینکه گفته می‌شود باتوجه به نیاز مردم به پمپ آب در مناطق سیل‌زده در استان خوزستان، برای در اختیار قرار دادن آن از مردم این مناطق وجه دریافت می‌شود، گفت: همه در حال تلاش و کمک هستند؛ مردم به جد وارد صحنه شده‌اند اما آسیب آنقدر  زیاد و بزرگ است که به تنهایی کاری از دست دولت برنمی‌آید.

نماینده مردم ایذه و باغملک خاطرنشان کرد: دولت نشان داد که نمی‌تواند پیش‌بینی و پیشگیری کند و متاسفانه سیل حادث و همه جا را گرفت.

وی افزود: باتوجه به حجم آسیب‌ها نیاز به کمک همه است، شما مشاهده کردید دولت، سپاه و مردم بزرگوارانه وارد شدند و تلاش خود را به کار بستند تا مشکلات را برطرف کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: وضعیت در مناطق سیل‌زده بسیار پیچیده است شما تصور کنید آب همه جا را گرفته،‌ دام‌ها و خانه‌های مردم را برده و خراب کرده است؛‌ جایی ندارند که بروند مشکل آب و غذا و بهداشت دارند مشخص است که کمبودهایی پیش می‌آید.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایطی که وجود دارد ممکن است جایی نیاز به پمپ باشد اما این گونه نیست که بگویند مردم بروید و بخرید.

خادمی با بیان اینکه آحاد مردم و مسئولان در حال تلاش و امدادرسانی هستند،‌ عنوان کرد: مردم شهرهای دیگر خوزستان که آسیب ندیده‌اند و یا آسیب کمتری دیده‌اند به کمک بقیه هم‌استانی‌های خود آمدند.

وی افزود: شرایط ویژه‌ای پیش آمده که هرچند بارش‌ها قابل پیش‌بینی است اما خب هنگامی که سیل جاری شد، همه برای کمک آمدند حال ممکن است ایراداتی هم وجود داشته باشد. حجم آسیب‌ها آنقدر زیاد است که شاید با کمبود تجهیزات رو به رو شویم که من هم در گذشته گفتم انتظار دارم مسئولانی که تشریف می‌آوردند و استاندار،‌ چندین ساعت وقت بگذارد و برای هرکدام از شهرها شرایط را توضیح دهند و امکانات و تجهیزات بفرستند زیرا حلال مشکلات این‌ها هستند.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان یادآور شد:‌ مردم مناطق سیل‌زده به همه چیز نیاز دارند و باید تمدن جدیدی را باتوجه به حجم آسیب‌ها در این مناطق ایجاد کنیم بنابراین باید یک همت بزرگ داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باتوجه به اینکه حجم خرابی‌ها بسیار زیاد است و گفته می‌شود فاضلاب‌ها به کارون ریخته آیا بیماری عفونی گزارش شده است یا خیر، بیان کرد: بعید می‌دانم چنین چیزی اتفاق افتاده باشد، مسئولان در تلاش هستند و تاکنون بیماری گزارش نشده است.

خادمی ادامه داد: هنگامی که حجم خرابی‌ها در یک سد اینچنین باشد، طبیعی است دام‌های مرده و بعضاً جسدی هم در کارون باشد و از سوی دیگر فاضلاب شهر اهواز به کارون ریخته می‌شود طبیعی است مواردی پیش بیاید که باید مراقبت کنیم.

وی ادامه داد: باوجود چنین شرایطی آبزیان وارد شهر می‌شوند مارها وارد آب‌ها می‌شوند و در سطح خیابان‌ها دیده می‌شوند.

نماینده مردم ایذه و باغملک تاکید کرد: همه مسئولان در تلاش هستند اتفاق جدیدی نیفتد و تاکنون هم اتفاقی نیفتاده و همه چیز تحت کنترل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز