خبرگزاری کار ایران

کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با ایلنا:

جمنا نتوانست محور اصولگرایان قرار گیرد/ قالیباف و رییسی خود به توافق رسیدند

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۱۶۰

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف وبازار با بیان اینکه امیدواریم جمنا متوجه شود نمی‌تواند قدرت محوریت اصولگرایان را داشته باشد،گفت: براساس توافقی که بین رئیسی و قالیباف صورت گرفت، نه اینکه بر طبق عملکرد جمنا اتفاق بیافتد.

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به انتقادات نامزدهای اصولگرا بعد از انتخابات به یکدیگر، گفت:کاندیداها هرکدام با نظر خاصی به میدان آمدند  و به طور طبیعی  بعد از اینکه در جمنا غربالگری انجام گرفت انتقاداتی مطرح شد لذا وقتی فردی در یک مجموعه‌ای انتخاب نمی‌شود شروع به نقد می‌کند حال این نقدها چه مقدار واقعی و یا از روی ناراحتی و عصبانیت است، متفاوت بود.

 جمنا نتوانست  محور اصولگرایان قرار گیرد

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف وبازار، ادامه داد: اما مسئله‌ای که مطرح می‌شود، این است که جمنا نتوانست آنگونه که باید محور اصولگرایان قرار گیرد وعمل کند؛ بلکه یک بخشی از اصولگرایان را تحت پوشش قرار داد که این خود مورد نقد بسیاری از اصولگرایان بود. 

قالیباف و رییسی خود به توافق رسیدند

او با اشاره به انتخاب نامزد اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در مورد انتخاب گزینه هم اینگونه نبود که جمنا به یک جمع‌بندی و نتیجه برسد که قالیباف را متقاعد کرده باشد کنار رود. بلکه قالیباف خود کنار رفت و یا بهتر است بگوییم براساس توافقی که بین رئیسی و قالیباف صورت گرفت این موضوع به اینجا انجامید، نه اینکه بر طبق عملکرد جمنا اتفاق بیافتد.

جمنا باید قبول کند تمام اصولگرایان نیست

کریمی اصفهانی افزود: به همین دلیل نقدهای زیادی به جبهه مردمی وارد است و از همه مهم‌تر اینکه باید جمنا باید قبول کند تمام اصولگرایان نیست و این خیلی بد است که فکر کنند قطب عالم امکان خواهند بود تا اینکه بدانند بخشی از اصولگرایان هستند، لذا دیگران هم با نظرات مختلف در جامعه حضور دارند و این نقد به مجموعه جبهه مردمی وجود داشت و همچنان هم ادامه دارد.

بعید است جبهه مردمی بتواند محوریت اصولگرایان را به دست گیرد/ اشکال قانونی دارد

او پیرامون اینکه آیا امکان دارد محوریت اصولگرایان توسط جمنا در انتخابات آتی مجلس صورت گیرد گفت: با توجه به تفکر حاکم بر افرادی که اکنون  در درون جمنا هستند بعید است که جبهه مردمی  این قدرت را داشته باشد که محوریت اصولگرایان را به دست گیرد. با توجه به اینکه جمنا از لحاظ قانونی هم به عنوان جبهه محسوب نمی‌شود. 

کریمی‌اصفهانی گفت: جبهه متشکل از تشکل‌ها است و در درون جبهه بخشی از تشکل‌ها ممکن است حضور داشته باشند ولی آن مسئله حقیقی و حقوقی می‌چربد‌ و تعدادی که به عنوان افراد حقیقی حضور دارند بیشتر از حقوقی است بنابراین جبهه مردمی، جبهه نیست و نتوانست نظرات همه تشکل‌ها را پوشش دهد.

او تاکید کرد: به هرحال جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فعالیت‌هایش را شروع کرده و امیدواریم که در پیش‌روی  متوجه شود نمی‌تواند قدرت محوریت اصولگرایان را داشته باشد. 

 وضعیت محوریت رییسی دربین اصولگرایان

این فعال سیاسی اصولگرا درباره مطرح شدن محوریت رئیسی در بین اصولگرایان نیز اظهار کرد،گفت: کسی که ۱۶ میلیون رای را توانست جذب کند حتماً می‌تواند محوریتی داشته باشد اما اینکه تا چه اندازه می‌تواند در این زمینه توفیق یابد قابل بررسی است اما این تعداد، رای کمی نیست و فردی با این تعداد آرا می‌تواند به محوریتی دست یابد. البته خیلی مسائل را در نشست‌ها باید به جمع‌بندی برسانند. 

او با اشاره به آسیب‌شناسی بعد از انتخابات در بین اصولگرایان، گفت: به طور طبیعی بعد از هر انتخاباتی آ‌سیب‌شناسی انجام می‌گیرد که باید مورد مداقه واقع شود تا در آینده ضعف‌هایی که وجود دارد برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم اما نهایتاً باید بدانیم که اصل مسئله این است که همه باید در رابطه با اصل نظام فکر کنند و فرقی نمی‌کند اصولگرا و یا اصلاح‌طلب باشند آنچه مهم است قوام نظام و استحکام و قدرت است. 

محوریت، ولایت است

کریمی‌اصفهانی با تاکید بر اینکه محوریت، ولایت است گفت: حرف اول را در کشور ولایت می‌زند و اصلاح‌طلبان و اصولگرایان باید به این نکته توجه کنند که استمرار نظام و اقتدار آن، در تبعیت از ولایت قرار دارد و در تمام انقلاب‌های دنیا با توجه به مسائل درونی نظام، همیشه اختلافاتی وجود داشته است و اینکه چرا انقلاب اسلامی ایران توانسته استمرار پیدا کند و جای خود را در جهان پیدا کند، فقط و فقط در سایه تبعیت از ولایت است که همه گروه‌ها باید با پوست و گوشتشان آن را لمس کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار در رابطه با لزوم کادرسازی و جوانگرایی در کشور، گفت: این مسئله مثبتی است و همه جریان‌ها و تشکل‌ها آن را قبول دارند که باید این کار انجام شود. به هرحال از دهه اول انقلاب گذشته و دهه دوم و سوم را پیش‌رو داریم و باید جوانان با استفاده از تجربه پیشینیان به عرصه قدرت بیایند و کارها را در دست گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز