خبرگزاری کار ایران

رأی دادگاه عالی آمریکا به لغو رد صلاحیت ترامپ در انتخابات کلرادو

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۹۱۸

دادگاه عالی ایالات متحده حکم داد که رئیس‌جمهوری سابق آمریکا می‌تواند در رأی‌گیری ایالت کلرادو حضور داشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌تی‌وی، دادگاه عالی ایالات متحده حکم داد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا می‌تواند در رأی‌گیری ایالت کلرادو حضور داشته باشد.

این تصمیم پس از ماه‌ها بحث در مورد اینکه آیا رفتار نامزد پیشتاز نامزدی حزب جمهوری‌خواه پس از حمله هوادرانش به ساختمان کنگره در چارچوب متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا مصداق «مشارکت در شورش» بوده است یا خیر، اتخاذ شد. 

هر چند این تصمیم یک پیروزی بزرگ برای ترامپ است ولی تأثیری بر چهار پرونده جنایی در حال بررسی که ترامپ با آن روبه‌رو است، از جمله پرونده خرابکاری در انتخابات فدرال که برخی از رفتارهای مشابه ششم ژانویه ۲۰۲۱ را پوشش می‌دهد، ندارد.

دادگاه عالی آمریکا در مورد این ایده که ترامپ نمی‌تواند به طور یکجانبه از صندوق رای حذف شود، اتفاق نظر داشت.

این تصمیم یک روز قبل از سه‌شنبه بزرگ، زمانی که ۱۶ ایالت و منطقه، از جمله کلرادو، رقابت‌های مقدماتی برگزار می‌کنند، اتحاذ شد. 

دادگاه عالی کلرادو ماه دسامبر گذشته طی حکمی بی‌سابقه‌ اعلام کرده بود که رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، از نظر قانون اساسی واجد شرایط نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز