خبرگزاری کار ایران

نگاهی به روند ثبتی شرکت و برند

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۷۷۲

دنیای تجارت پر از تحرک و فعالیت و پر از پدیده های ناپایدار و عوامل متفاوت و متغیر می باشد.مواردی که قادر است به این عوامل نظم و نظام بخشیده و بقای آن را ضمانت کند.وجود قوانین و مقرراتی می باشد که با در نظر گرفتن احتیاج های اقتصادی جامعه و به جهت بسط و تعمیم عدالت اجتماعی و تدوین شده باشد.بدون شک بخش خیلی بزرگی از فعالیت های اقتصادی را شرکت های تجاری عهده دار هستند.چون استفاده از پدیده ی شرکت تجاری به بازدهی فعالیت اقتصادی شدت خیلی بیشتری می بخشد و تضمین کننده مزیت هایی است که فعالیت های فردی از آن بی بهره اند.

ایلنا؛ مزایایی همچون فراهم شدن سرمایه ی خیلی بیشتر و تجمع تخصص های گوناگون و مختلف  برای دستیابی به هدفی واحد و به خصوص محدودیت مسئولیت فعالان تجاری.

قوانین ثبت شرکت در ایران برگرفته از قانون تجارت ایران می باشد . قوانین ثبت شرکت گستردگی بسیاری دارد اما از اینجا شروع می کنیم که : برای داشتن هر حرفه و یا کسب و کاری، داشتن طرحی از پیش تعیین شده، همراه با برنامه ریزی دقیق و حرفه ای از نظر مالی و اجرایی، می تواند ابتدایی ترین و اساسی ترین گام ها باشد. در این میان ثبت شرکت و آگاهی از قوانین ثبت شرکت از اولین گام ها برای شروع یک کسب و کار است که باید آن را مد نظر قرار داد.

شرکت های تجاری براساس شرایط مشخصی تشکیل می شوند.دسته ای از شرایط جنبه ی الزامی یا اجبار دارند.یعنی این که شرکت به وجود نمی آید مگر آن که آن شرایط تحقق پیدا بکنند.لازم به ذکر است ثبت شرکت در تشکیل شرکت نقش ندارد.اما از آن جا که عدم ثبت شرکت سبب مجازات مدیران شرکت و احیاناَ در برخی مواقع موجب انحلال شرکت خواهد بود.در عمل موسسان شرکت ها آن ها را به ثبت می رسانند.

به گفته ای دیگر، گرچه برای تشکیل شدن شرکت های تجاری و بوجود آمدن واقعی و قانونی آن ها حصول توافق و تراضی بین تشکیل دهندگان و رعایت و اجرای مقررات عمومی و مواد قانون تجارت درباره ی هر یک از شرکت ها کافی می باشد ولی برای این که «شناسایی قانونی» از شرکت بعمل آید و قادر باشد بعنوان «شخص حقوقی» معرفی شده و از بسیاری از مزایا و حمایت های قانونی بهره مند شود، ضرورت دارد که کیفیت تشکیل و جریان تاسیس آن با رعایت تشریفات و مقررات قانونی به ثبت برسد.

در ایران نیز ثبت شرکت ها بر اساس اهداف و نوع ثبت به صورت های مختلفی انجام می گیرد. در گذشته مراحل، شرایط و قوانین ثبت شرکت با طی پروسه بسیار سخت و زمانبر اداری صورت می گرفت. اما امروزه این پروسه به دلیل الکترونیکی شدن، بسیار سریع تر و با صرف زمان و هزینه ثبت شرکت کمتری قابل پیگیری و ثبت می باشد؛ همین امر سبب گسترش ثبت انواع شرکت به تفکیک مناطق مختلف مانند ثبت شرکت در کرج و غیره شده است  . موسسه فرداد رسا در این زمینه خدمات مشاوره ایی رایگان ارائه میدهد .

فرایند کلی ثبت شرکت در پروسه و مراحل مختلف، براساس نوع شرکت ثبتی  صورت گیرد؛ اما آنچه در قوانین ثبت شرکت و فرایند کلی آن مهم می باشد، اساس و پایه اصلی ثبت شرکت ها است؛ که در انواع مختلف شرکت ها، به صورت مشابه، عملی و قابل اجرا خواهد بود.

در فرایند ابتدایی مراحل و قوانین ثبت شرکت، باید شرکا مشخص گردند و با توجه به نوع شرکت، می تواند شرکای دو یا چند نفره را در بر گیرد. مثلاً برای شرکت های سهامی، حداقل شرکا ۳ نفر و برای شرکت های با مسئولیت محدود، حداقل شرکا باید ۲ نفر باشد. در این میان پیدا کردن شریکی مناسب که بتوانید به او اطمینان داشته باشد، از اهم مواردی است که در فرایند کلی ثبت شرکت، باید به آن توجه نمود.

در مرحله بعد براساس قوانین ثبت شرکت و شرایط موجود در سال ۹۸ می بایست افراد حقیقی یا حقوقی به سامانه الکترونیکی اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات تجاری و غیر تجاری مراجعه کنند و اطلاعات خود را در سامانه وارد نمایند و دیگر اسناد و مدارک لازم را به صورت اسکن شده، در سامانه بارگذاری نمایند.

نگاهی به روند ثبتی شرکت و برند

در مرحله دیگر قوانین ثبت شرکت، لازم است نام شرکت، مدت زمان فعالیت شرکت، آدرس شرکت، میزان سرمایه اولیه شرکت با توجه به نوع شرکت و نام هریک از شرکا تکمیل و ثبت گردد.

معمولا پس از ثبت شرکتها نیاز به  ثبت برند  احساس می شود .ثبت برند تجاری باعث می شود که از سوء استفاده از نام شما در بازار کار جلوگیری شود و بعلاوه شرکت ها از مزایای دیگر ثبت برند می توانند استفاده کنند . مانند تبلیغات گسترده ، استفاده از منابع مالی یا تسهیلات از مؤسسات مالی و بانکها به اعتبار علامت تجاری ثبت شده ، .... 

موسسه فرداد رسا یاری رسان شما در امور ثبت شرکت و برند خواهد بود .شما می توانید از خذمات مشاوره رایگان این موسسه بهرمند شوید .

ثبت علامت تجاری یا ثبت برند تجاری اختیاری است مگر در مواردی که دولت الزامی قرار دهد. به عنوان مثال، مواد غذایی که باید در لفاف و ظروف مخصوصی باشد مثل : کنسرو، کره و … یا نوشابه و آب های گازدار، یا لوازم آرایشی که اثر مستقیم روی پوست بدن انسان دارد. مثل : صابون، عطر، ادکلن و یا داروهای اختصاصی با موارد استعمال طبی اعم از انسانی و حیوانی ” .

علامت تجاری ( برند ) به دو نوع حقیقی و حقوقی به ثبت می رسد. برند تجاری حقوقی به نام یک شرکت (شخص حقوقی) ثبت می شود اما برند حقیقی به نام یک شخص حقیقی ثبت می شود.

ثبت علامت تجاری در ایران در اداره علامت تجاری(در تهران) انجام می شود که برای ثبت برند تجاری یک تولید کننده باید کلیه مدارک لازم قانونی را داشته تا با رعایت کامل مقررات مراحل قانونی ثبت آن طی شود.

شما هموطنان گرامی می توانید برای ثبت شرکت و ثبت برند خود با موسسه حقوقی فرداد رسا به شماره 32717893-026 تماس حاصل کنید . و از مشاوره تخصصی کارشناسان این موسسه بهرمند شوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز