خبرگزاری کار ایران

برای انجام عمل بینی چه آزمایشاتی لازم است؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۰۲۱

همه افرادی که قصد عمل بینی دارند، باید قبل از عمل چند آزمایش را انجام دهند تا هنگام عمل خطراتی آن ها را تهدید نکند. همراه ما باشید زیرا اطلاعات جامعی در مورد آزمایش های قبل از عمل بینی در اختیارتان قرار داده‌ایم.

 

اگر شما هم جزو متقاضیان عمل بینی هستید و میخواهید درباره تمام آزمایش های قبل از عمل بینی بدانید، در ادامه توضیحات مفصلی در این باره به شما میدهیم.

عمل بینی یا رینوپلاستی(به انگلیسی: Rhinoplasty) جراحی است که باعث تغییر شکل بینی میشود. هدف از انجام جراحی بینی، تغییر شکل ظاهری بینی، بهبود تنفس و یا هر دو میباشد. بخش بالایی ساختار بینی از استخوان و بخش پایینی بینی از جنس غضروف میباشد. عمل جراحی بینی باعث تغییر شکل استخوان، غضروف، پوست بینی و یا هر سه میشود.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دیگر کسی دغدغه‌ای برای زیباتر شدن ندارد اما این همه ماجرا نیست. برای این که بتوانید یک جراحی بینی موفقیت آمیز را پشت سر بگذارید باید از نکات قبل از عمل بینی مطلع باشید.

هنگامی که شما برای جراحی بینی به پزشک مراجعه می کنید باید چندین آزمایش انجام دهید که در ادامه هرآنچه که باید در مورد آزمایشات قبل از عمل بینی را بدانید شرح داده ایم.

قبل از عمل بینی چه آزمایشاتی باید انجام دهیم؟ 

برای انجام عمل بینی چه آزمایشاتی لازم است؟

همه افرادی که قصد عمل بینی دارند، باید قبل از عمل چند آزمایش را انجام دهند تا هنگام عمل خطراتی آن ها را تهدید نکند. همراه ما باشید زیرا اطلاعات جامعی در مورد آزمایش های قبل از عمل بینی در اختیارتان قرار داده‌ایم.

آزمایش های فیزیکی

قبل از عمل بینی یکسری آزمایشات فیزیکی به جهت تایید سلامت جسمی انجام می شود.

سی تی اسکن

برای بررسی بیماری های داخل بینی و سینوس ها، قبل از عمل سی تی اسکن انجام می شود. سی تی اسکن یا توموگرافی کامپیوتری (Computed Tomography scan (CT scan نوعی تصویر برداری پزشکی است. به افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند پیشنهاد می شود از انجام سی اسکن غافل نشوند. توجه داشته باشید این آزمایش بیشتر برای افرادی مناسب است که دارای انحرافات بینی، پولیپ یا گرفتگی بینی می باشند.

آزمایش الکتروکاردیوگرام

الکتروکاردیوگرام (EKG یا ECG) یا نوار قلب فعالیت الکتریکی قلب شما را می‌سنجد. افرادی که سابقه بیماری قلبی داشته اند، باید قبل از عمل بینی آزمایش الکتروکاردیوگرام را انجام دهند.

آزمایش قند خون

تست قند خون که زیر مجموعه آزمایش خون است، میزان گلوکز موجود در خون را اندازه میگیرد. آزمایش قند برای کنترل میزان قند خون در افراد صورت می گیرد.

نکته: افراد دارای دیابت نوع اول برای جراحی عمل بینی بلامانع هستند.

آزمایش ادرار

آزمایش ادرار برای تشخیص و بررسی برخی اختلال‌ها مثل دیابت، بیماری‌های کلیوی و عفونت‌های مجاری ادراری کاربرد دارد. عفونت های ادراری از جمله بیماری هایی است که بر عمل جراحی بینی تاثیر می گذارد بنابراین قبل از عمل باید فرد آزمایش ادرار انجام داده تا از بهبود عملکرد مجاری ادراری اطلاع یابد.

نکته: تمامی عفونت های مجرای ادرار توسط این آزمایش مشخص می گردد.

تست بارداری 

آزمایش بارداری، میزان هورمونی به نام گنادوتروپین جفتی انسان یا اچ سی جی HCG را اندازه گیری می کند. میزان HCG حین بارداری افزایش میابد. خانم های باردار نباید عمل بینی انجام دهند. از همین بابت باید قبل عمل حتما تست بارداری انجام دهند.

آزمایش CBC

تست CBC آزمایش خونی است که سطح بالا یا پایین ویتامین‌ها، مواد معدنی، گلبول‌های قرمز و سفید و سایر عناصر مهم دیگر را در بدن بررسی کنند. از دیگر آزمایشات قبل جراحی بینی، آزمایش CBC است. این آزمایش به جهت بررسی تعداد گلبول های قرمز و سفید خون انجام می شود.

آزمایش HIV

انجام آزمایش HIV/AIDS قبل از عمل بینی بسیار مهم است. افرادی که به بیماری ایدز مبتلا هستند، عملکرد سیستم ایمنی آن ها بسیار ضعیف است. همچنین از آنجایی که این بیماری از طریق خون منتقل می گردد، ممکن است پرسنل بیمارستان و دکتر را نیز آلوده کند. بنابراین نباید انجام آزمایش HIV را به تعویق انداخت.

بهترین سن برای عمل بینی چه سنی است؟

اگر توجه کرده باشید امروزه عمل بینی در بین سنین کمتر رواج بیشتری یافته پس جراحی بین سنین کمتر اصلا چیز عجییی نیست.

از آنجایی که صفحات رشدی در بینی موجب رشد استخوان می گردد، در دختران تا سن ۱۵ سالگی و پسران تا سن ۱۷ سالگی ادامه دارد. با این تفاسیر دختران ۱۶ سال به بالا و پسران ۱۸ سال به بالا برای عمل بینی مجاز هستند.

قبل از عمل بینی باید چه نکاتی را رعایت کرد؟ 

آیا می دانستید اگر چند نکته را قبل از عمل بینی به خوبی رعایت کنید می توانید خطرات ناشی از عمل را کاهش دهید؟ 

بله درست شنیده اید! بنابراین اگر برای عمل بینی ترغیب شده اید، این چند پاراگراف را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

داروها

قبل از این که بخواهید برای عمل بینی اقدام کنید باید پزشک خود را از تمامی داروهای مصرفی مطلع سازید. زیرا مصرف برخی از داروها می تواند عوارض جدی برایتان ایجاد کند. چنانچه دارویی با عمل بینی سازگار نباشد، پزشک می تواند یک داروی دیگر جایگزین داروهای فعلی کند.

سیگار کشیدن

توجه داشته باشید که افراد سیگاری برای عمل زیبایی بینی رد صلاحیت نمی شوند اما باید زمان بیشتری برای درمان خود در نظر بگیرند چرا که احتمال ابتلا به عفونت و زخم های متعدد در آن ها بیشتر است. توصیه می شود دو هفته قبل از عمل بینی و دو هفته بعد سیگار کشیدن را ترک کنند.

رژیم غذایی

در روزهای نزدیک به عمل بینی باید حواستان به رژیم غذایتان باشد. هرچقدر غذاهای سالم بخورید سرعت بهبودی شما افزایش می یابد. مصرف غلات، سبزیجات، پروتئین و مکمل های تغذیه در این دوران سفارش می شود.

متقاضیان عمل بینی باید در دوران قبل و بعد عمل، از مصرف زنبیل، گینگو، جنسینگ و ویتامین E پرهیز کنند.

یک روز قبل از عمل جراحی بینی

زیباجویان باید توجه داشته باشند که شب قبل عمل خواب کافی داشته و بعد از نیمه شب دیگر مواد غذایی مصرف ننمایند. استفاده از محصولات آرایشی در حین عمل هم می تواند خطراتی به همراه داشته باشد.

مراقبت های لازم بعد از عمل بینی

برای انجام عمل بینی چه آزمایشاتی لازم است؟

حال که با نکات و آزمایشات مهم قبل از عمل بینی آشنا شده اید، وقت آن رسیده که کمی در مورد مراقبت های لازم بعد از عمل بدانید. رعایت این نکات به بهبود سریع و زیبا ماندن فرم بینی کمک شایانی می کند.

  • در هفته اول بعد از جراحی سر خود را بالا نگهدارید
  • برای تسکین درد از داروهای مسکن استفاده کنید
  • به تامپون، گچ و بانداژ بینی دست نزنید
  • تغذیه سالم داشته باشید
  • از کمپرس یخ استفاده کنید
  • هفته اول جراحی بینی ورزش نکنید
  • با نوک بینی خود بازی نکنید
  • از مصرف الکل خودداری کنید

برای اطلاعات بیشتر درباره عمل بینی به مرکز عمل بینی و کلینیک زیبایی کارن کلینیک مراجعه کنید.

 

سوالات متداول

عمل بینی به چه افرادی توصیه نمی شود؟

بانوان باردار، افراد دارای بیماری های پوستی و افراد کم سن و سال بهتر است عمل بینی را به زمانی دیگر موکول کنند.

آیا انجام تمام آزمایشات نام برده ضروری است؟

خیر. زیرا تمام آزمایشاتی که نام برده ایم باید به تجویز پزشک صورت گیرد و ممکن است به انجام برخی از آن ها نیازی نباشد.

چند روز قبل از عمل باید آزمایشات لازم را انجام دهیم؟

توصیه می کنیم آزمایشات قبل عمل بینی را به روزهای نزدیک عمل موکول نشود چرا که اگر مشکلی وجود داشته باشد علاوه بر استرسی که به فرد وارد می شود، جا‌به‌جایی تاریخ عمل هم کاری دشوار است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز