خبرگزاری کار ایران

بررسی انواع ریموت درب پارکینگ

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۸۳۷

ریموت وسیله ی پرکاربردی است که امروزه همه ی ما خواسته یا ناخواسته مجبور به استفاده از آن هستیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی انواع ریموت بپردازیم. اگر شما هم در تشخیص نوع ریموت تان و نحوه ی تکثیر آن مشکل دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه عملکرد ریموت

واژه ی remote یا همان ریموت در زبان فارسی به معنای از راه دور می باشد و از آن برای کنترل کردن انواع وسایل الکتریکی و مکانیکی استفاده می شود. معمولا بیشترین استفاده این وسیله در زندگی روزانه ما به عنوان ریموت پارکینگ، ریموت کرکره برقی و ریموت دزدگیر می باشد.

هر ریموتی دارای یک کد است که با شناساندن آن به گیرنده می توان خروجی گیرنده را فعال یا غیر فعال نمود. معمولا ریموت هایی که در بازار امروز به فروش می رسند به سه دسته ریموت لرنینگ کد، ریموت بلوتوثی و ریموت هاپینگ کد تقسیم می شوند که در ادامه به این سه نوع می پردازیم.

ریموت لرنینگ کد چیست؟

ریموت لرنینگ کد که در بین مردم با نام های دیگری مثل ریموت کد لرن یا ریموت لرنی هم شناخته می شود یکی از سه مدل پر مصرف بازار است که اگر بخواهید از آن استفاده کنید حتما باید به صورت مستقیم روی گیرنده لرن کنید. به همین دلیل به آن ریموت لرنینگ گفته می شود.

این ریموت با فرکانس های مختلفی تولید و عرضه می شود که پر مصرف ترین آنها فرکانس 433 و 315 می باشد. اکثر کارخانه های تولید رسیور درب پارکینگ و کرکره برقی از ریموت 433 روی محصولات خود استفاده می کنند و اکثر دزدگیر ها با ریموت 315 مگاهرتز کار می کنند. این ریموت ها بسیار پر طرفدار هستند.

اما اگر نحوه لرن کردن ریموت روی گیرنده را بلد نباشید یا گیرنده در دسترس شما نباشد چه کاری باید انجام دهید؟ در ادامه با ریموت بلوتوثی آشنا می شویم که این مشکل را حل کرده است.

ریموت بلوتوثی چیست؟

ریموت بلوتوثی یا همان ریموت کپی کد که یکی دیگر از سه مدل پر مصرف بازار است به این دلیل روانه بازار شد که هزینه های مربوط به لرن کردن ریموت را کاهش دهد. اگر نحوه لرن کردن ریموت روی گیرنده تان را بلد نباشید مجبور هستید از متخصص این کار کمک بخواهید که احتمالا هزینه این کار چند برابر قیمت ریموت تان خواهد شد. در این حالت پیشنهاد می کنیم از ریموت بلوتوثی استفاده کنید.

خام کردن ریموت بلوتوثی

تنها تفاوت ریموت بلوتوثی با ریموت کدلرن اختلاف در نحوه تعریف کردن آن روی گیرنده می باشد. برای اضافه کردن ریموت بلوتوثی روی گیرنده تان نیازی به تماس مستقیم با گیرنده ندارید. برای انجام این کار می توانید ابتدا ریموت بلوتوثی را خام کنید و بعد ریموتی که از قبل روی گیرنده تان تعریف شده است را روی ریموت بلوتوثی کپی کنید.

برای خام کردن ریموت ابتدا دکمه A و دکمه B ریموت را به صورت هم زمان چند ثانیه نگه دارید تا ال ای دی پس از چند بار چشمک زدن خاموش شود. در همین حالت بدون اینکه دکمه A را رها کنید، دکمه B را سه بار پیاپی قطع و وصل نمایید. پس از انجام این مرحله ال ای دی ریموت چند بار دیگر چشمک می زند و بعد خاموش می شود. این به معنای خام شدن ریموت بلوتوثی می باشد.

بررسی انواع ریموت درب پارکینگ

کپی کردن ریموت بلوتوثی

پس از خام کردن ریموت بلوتوثی نوبت به کپی کردن ریموت قبلی تان روی ریموت بلوتوثی می رسد. اگر بخواهید این کار را انجام دهید ابتدا باید دو ریموت را در کنار هم و در کمترین فاصله نسبت به هم نگه دارید. سپس دکمه A هر دو ریموت را هم زمان با هم فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید. در این حالت ال ای دی ریموت بلوتوثی چند بار چشمک می زند و بعد ثابت می شود. ثابت شدن ال ای دی به این معنا می باشد که این دکمه از ریموت قدیمی روی ریموت جدید کپی شده است.

برای کپی کردن دکمه های دیگر باید همین کار را تکرار کنید. تنها ضعف ریموت های بلوتوثی امنیت پایین آن است. در ادامه با ریموت هاپینگ کد آشنا می شویم که این مشکل را برطرف کرده است.

ریموت هاپینگ کد چیست؟

ریموت هاپینگ کد نوع دیگری از ریموت می باشد که امنیت بسیار بالایی دارد. برای استفاده از ریموت هاپینگ کد حتما باید گیرنده ای که از آن استفاده می کنید هم از نوع هاپینگ کد باشد. نحوه اضافه کردن ریموت هاپینگ کد روی رسیور هاپینگ کد مثل ریموت لرنینگ کد می باشد با این اختلاف که ریموت هاپینگ کد را نمی توان توسط ریموت بلوتوثی کپی کرد اما ریموت لرنینگ کد توسط ریموت بلوتوثی کپی می شود.

از طرفی هر ریموت هاپینگ کدی را نمی توان روی هر رسیور هاپینگ کدی اضافه کرد. برای انجام این کار حتما باید نوع ریموت و رسیور هاپینگ کد با هم خوانایی داشته باشد.

بررسی انواع ریموت درب پارکینگ

تعویض باتری ریموت درب پارکینگ

معمولا باتری ریموت به پنج نوع تقسیم می گردد. البته در برخی از ریموت ها از باتری های خاصی استفاده می شود که در این مقاله به آن نمی پردازیم و سعی می کنیم در مورد باتری های پر مصرف بازار صحبت کنیم. دو نوع باتری ریموت وجود دارد که اگر برای بار اول آن را ببینید ممکن است با باتری نیم قلمی اشتباه بگیرید. به این دو نوع، باتری 23A و باتری 27A گفته می شود. هر دو نوع دارای ولتاژ 12 ولت می باشند و فقط سایز متفاوتی دارند.

معرفی انواع باتری سکه ای

سه نوع باتری ریموت دیگر هم وجود دارد که به آنها باتری سکه ای گفته می شود. علت نام گذاری باطری سکه ای شبیه بودن این نوع باتری ها به سکه می باشد. به این سه مدل، باتری CR2016، باتری CR2025 و باتری CR2032 گفته می شود.

حرف C که در ابتدای نام گذاری این باتری ها استفاده می گردد مربوط به نوع این باتری ها می باشد و بیانگر لیتیومی بودن آنها است. حرف R هم نشانگر دایره ای شکل بودن آن می باشد و مخفف واژه ی ROUND است. دو رقم اول بعد از این حروف قطر این باتری ها را به میلیمتر بیان می کند. این باتری ها همگی 20 میلیمتر قطر دارند و دو رقم آخر آنها هم به ضخامت آن اشاره می کند. البته بین دو رقم آخر باید یک اعشار قرار دهید و به میلیمتر بخوانید.

امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید. برای مشاوره در این زمینه می توانید از طریق شماره 09386838327 با پشتیبانی شرکت کلیتک در ارتباط باشید. مجموعه تولیدی کلیتک پخش کننده انواع ریموت و باتری ریموت در سطح کشور می باشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز