خبرگزاری کار ایران

زامیاد با پادرا پلاس به‌دنبال افزایش تولید و کاهش ارزبری است/ سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومانی زامیاد برای توسعه کامیونت پادرا پلاس

زامیاد با پادرا پلاس به‌دنبال افزایش تولید و کاهش ارزبری است/ سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومانی زامیاد برای توسعه کامیونت پادرا پلاس

مدیرعامل شرکت زامیاد از اجرای پروژه «پادرا پلاس» به‌عنوان نسخه فیس‌لیفت و ارتقاءیافته کامیونت پادرا خبر داد و گفت: این پروژه با هدف کاهش وابستگی ارزی، افزایش تولید و بومی‌سازی قطعات در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از  سایپانیوز؛  مدیرعامل شرکت زامیاد از اجرای پروژه «پادرا پلاس» به‌عنوان نسخه فیس‌لیفت و ارتقاءیافته کامیونت پادرا خبر داد و گفت: این پروژه با هدف کاهش وابستگی ارزی، افزایش تولید و بومی‌سازی قطعات در دستور کار قرار گرفته است. 

داریوش گل‌محمدی درباره آخرین وضعیت پروژه پادرا پلاس اظهار کرد: این محصول، نسخه به‌روز و کارآمدتری از کامیونت پادرا است که با تغییرات ظاهری، تریم داخلی و ارتقای امکانات، جایگزین تدریجی مدل فعلی در بازار خواهد شد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته به دلیل هزینه بالای قطعات، به‌ویژه قطعات بدنه با ارزش ارزی بیش از ۴ تا ۵ هزار دلار، تولید پادرا به حدود ۱۰ هزار دستگاه محدود شد. لذا در گام نخست پروژه جدید، بیش از ۵۰۰ قالب بدنه با هزینه‌ای حدود ۶ میلیون یورو خریداری و منتقل شده و فرآیند نمونه‌سازی و تولید داخلی آن‌ها در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت زامیاد هدف اصلی این پروژه را کاهش ارزبری و افزایش تیراژ عنوان کرد و گفت: برنامه تولید سال جاری ۱۵ هزار دستگاه تعیین شده است، اما تحقق آن منوط به بومی‌سازی قطعات غیر بدنه و داخلی‌سازی کامل زنجیره تأمین است.

به گفته وی، برای توسعه قالب‌ها و زیرساخت‌ها حدود ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده که با مشارکت سازندگان می‌تواند به بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برسد. در مجموع، برای تأمین قطعات و ارتقای پادرا پلاس، بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز