خبرگزاری کار ایران

مذاکره عربستان و هند برای استفاده از ارزهای ملی در تجارت

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۱۲۸

دولت هند اعلام کرد که امکان ایجاد مبادلات تجاری با عربستان سعودی به ارزهای ملی، روپیه و ریال را بررسی کرده است.

 به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین، دولت هند اعلام کرد که امکان ایجاد مبادلات تجاری با عربستان سعودی به ارزهای ملی، روپیه و ریال را بررسی کرده است.

دولت هند در گزارشی که رویترز منتشر کرد، اعلام کرده است: دو کشور بر همکاری در پروژه‌های مشترک تأکید کردند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله این پروژه‌ها می توان به ساخت یک پالایشگاه نفت در غرب هند، سرمایه گذاری در زیرساخت‌های گاز طبیعی مایع و توسعه تاسیسات برای ذخایر استراتژیک نفت این کشور اشاره کرد.

پیشتر نشست‌های شورای همکاری راهبردی عربستان و هند به ریاست شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان و پیوش گویال وزیر تجارت و صنعت هند در ریاض پایتخت این کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی (SPA)، وزیر نیرو در نشست این شورا به روابط راهبردی دو کشور و علاقه آنها از سوی رهبری دو کشور در همه زمینه‌ها اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: سفر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به هند در سال 2019، عصر جدیدی از روابط مشارکت راهبردی بین دو کشور را ایجاد کرد.

کمیته اقتصادی و سرمایه گذاری شورای همکاری راهبردی عربستان و هند شامل چندین کارگروه است: کارگروه مشترک انرژی، کارگروه مشترک کشاورزی و امنیت غذایی، کارگروه مشترک فناوری و فناوری اطلاعات.

از زمان تأسیس شورای همکاری راهبردی مشترک در سال 2019، عربستان سعودی و هند مجموعه‌ای از توافق‌نامه‌ها را در زمینه انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر و رهبری دیجیتال، علاوه بر یادداشت‌های تفاهم در زمینه معدن امضا کرده‌اند.

بر اساس اظهارات قبلی عساف سعید سفیر هند در عربستان، حجم مبادلات تجاری بین عربستان و هند در سال گذشته به 33 میلیارد دلار رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز