خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کل دادگستری استان خبر داد؛

رفع‌ تصرف 564 هکتار از زمین‌های ملی منابع‌ طبیعی استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۲۰۹

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 564 هکتار از زمین‌های ملی منابع‌طبیعی این استان به ارزش 2620 میلیارد ریال رفع‌تصرف شد، گفت: در این مدت 243 فقره پرونده در خصوص زمین‌های ملی استان مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت 1170 هکتار از زمین‌های ملی رفع‌تصرف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سعید جزایی در نشست با کارکنان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، افزود: حفاظت از زمین‌های ملی و طبیعی مورد توجه ویژه دستگاه قضا است. در این راستا اسناد تک‌برگ زمین‌های منابع‌طبیعی استان مرکزی از قوه قضائیه تحویل استان شده است.

وی بر لزوم حفاظت و حراست از منابع‌طبیعی تأکید کرده و ادامه داد: حفاظت از منابع‌طبیعی و فضای سبز اهمیت ویژه دارد. در این راستا باید در نظر داشت که تداوم و افزایش بارندگی و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی ارتباط مستقیم با حفظ این منابع خدادادی دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: در استان مرکزی اقدامات مأثری برای تولید نهال و اجرای طرح جنگل‌کاری و درخت‌کاری انجام شده است، به گونه‌ای که این استان در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، از استان‌های پیشرو است.

حجت‌الاسلام جزایی به تأثیرپذیری دیگر استان‌های کشور برای الگوبرداری از برنامه‌های گسترش منابع‌طبیعی استان مرکزی اشاره داشته و تصریح کرد: نیاز است سایر استان‌های کشور نیز از برنامه‌های این استان در تولید نهال و کاشت درخت، بذر و نهال الگوبرداری کنند.

در حاشیه این نشست، مراسم کاشت نهال و بوته گل‌محمدی در محوطه اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با حضور مسئولین برگزار شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز