خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان:

از اجرای 476 طرح اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان 50 درصد طرح‌ها محقق شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۷۸۷

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان، با اشاره به اهمیت اقدامات توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در جامعه روستایی استان، گفت: تعداد 476 پروژه در این خصوص اجرایی شده است که از این میزان 50 درصد پروژه‌ها در راستای توسعه‌ای محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رضا خواجه‌ای ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت دهه فجر با ارائه گزارش عملکرد با اشاره به فعالیت‌های بنیاد مسکن در حوزه‌های عمرانی و بازسانی روستایی، اظهار داشت: برای چند سال متوالی استان زنجان در حوزه های مختلف دارای رتبه یک کشوری بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان، با بیان اینکه در سه سال اخیر بیش از 83 هزار روستا اجرای طرح باز نگری را داشته است، ادامه داد: در سالجاری 168روستا در این طرح قرار گرفته است.

وی، با اشاره به در سال گذشته در 167روستا اجرای آسفالت در استان بوده است، تصریح کرد: هدف گذاری در این زمینه محقق شده است.

خواجه‌ای، به تامین قیر رایگان برای اجرای طرح‌های روستایی استان، اشاره کرد و گفت: بالغ بر 83 درصد واحدهای مسکونی استان دارای سند مالکیت تک برگی شدند.

وی، با اشاره به اینکه استان زنجان در این زمینه نیز دارای رتبه یک کشوری است، تاکید کرد: استان زنجان تنها استانی است در همه بخش‌ها و مناطق دارای منظومه روستایی مطالعه شده است.

خواجه‌ای، با بیان اینکه استان زنجان در این زمینه پایلوت کشوری بوده است، که به معیشت و اقتصاد روستایی الویت می‌دهد، ادامه داد: در روستا های طارم شاهد 50درصدی پیشرفت در این زمینه است و خدابنده نیز در این خصوص اقدام اساسی شروع شده است.

وی، بهبودی  اقتصاد روستایی و ایجاد اشتغال پایدار را در این زمینه حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: در شهر های زیر 25 هزار نفر استان 36درصد این شهر ها سند مالکیت صادر کرده است.

خواجه‌ای، با اشاره به اهمیت اقدامات توسعه اقتصادی و اشتغالزایی پایدار در جامعه روستایی استان، تاکید کرد: با اجرای طرح‌های ویژه در حوزه‌های مختلف با تعداد  476 پروژه اجرایی شده است که از این میزان 50 درصد محقق شده است.

وی، با اشاره به 58 درصدی باز سازی مسکن های روستایی، ادامه داد: 11 هزار فقره تسهیلات در این خصوص به استان موافقت شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان، با بیان اینکه تا به امروز بالغ بر  10 هزار فقره از این تسهیلات به استان تخصیص پیدا کرده است، افزود: مشکلی در حوزه صدور سند روستایی وجود ندارد، مگر در موارد اختلاف ورثه ای و یا اراضی اوقافی بادرصد کم که آن هم در حال حل و رفع مشکلات هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز