خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرکات استان خبر داد؛

افزایش 60 درصدی ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۸۳۰

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و 554 هزار تن کالا به ارزش 957 میلیون دلار از گمرکات این استان به 85 کشور جهان صادر شده است. صادرات این میزان کالا نسبت به مدت مشابه گذشته از نظر ارزشی 60 درصد و از نظر وزنی 16 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، روح‌اله غلامی افزود: عمده کالاهای صادراتی از استان مرکزی شامل انواع هیدروکربن‌ها، سوخت جت، گاز مایع، پلی‌اتیلن، روغن صنعتی، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای، دستمال کاغذی و عایق رطوبتی است.

وی به کشورهایی که کالاهای استان مرکزی به آنها صادر شده است اشاره کرده و ادامه داد: کالاهای صادراتی از این استان به مقصد 10 کشور جهان شامل کشورهای پاکستان، افغانستان، عراق، ترکیه، ارمنستان ازبکستان، روسیه، امارات، هند و ترکمنستان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی اظهار داشت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 273 هزار تن کالا به ارزش 784 میلیون دلار از 54 کشور جهان به این استان وارد شده است که از نظر ارزشی 50 درصد و از نظر وزنی 81 درصد رشد داشته است.

غلامی تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی به استان مرکزی شامل شمش آلومینیومی، آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد اولیه دارو، اسانس خوراکی، اسانس‌های بهداشتی، اجزاء و قطعات ماشین‌آلات خط تولید است.

وی به کشورهایی که کالاهای آنها به استان مرکزی وارد شده است اشاره کرده و اظهار داشت: کالاهای وارداتی به این استان از مبداء 10 کشور جهان شامل کشورهای امارات، چین، ترکیه، هنگ‌کنگ، آلمان، ایتالیا، عراق، هند، کره جنوبی و اتریش وارد شده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز 703 پرونده در استان مرکزی تشکیل شده که 26 پرونده توسط گمرک کشف شده است. پرونده‌های تشکیل شده از لحاظ ارزشی رشد 586 درصدی دارد و برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی ارسال شده است.

غلامی ابراز داشت: همچنین در این بازه زمانی درآمدهای ملی وصولی گمرکات استان مرکزی با رشد 48 درصدی همراه است و به مبلغ 7471 میلیارد ریال رسیده که با احتساب 9619 میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده و 260 میلیارد ریال درآمد استانی، بالغ بر 17 هزار و 350 میلیارد ریال است و در مجموع 19 درصد رشد دارد.

وی به تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی فعال در سطح استان مرکزی اشاره داشته و اضافه کرد: بیش از 2800 واحد تولیدی و صنعتی در نقاط مختلف این استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود 300 واحد در بخش صادرات فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز