خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرکات استان خبر داد؛

کسب بیش از 1320 میلیارد ریال درآمد توسط گمرکات مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۹۳۶

مدیرکل گمرکات استان مرکزی با بیان اینکه گمرکات این استان از ابتدای سال جاری تاکنون 1320 میلیارد و 750 میلیون و 568 هزار ریال درآمد ملی و استانی کسب کرده است، گفت: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان در 3 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 186 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، علیرضا صدیقی‌راد افزود: در 3 ماهه ابتدای سال جاری 380 هزار و 156 تن کالا به ارزش 275 میلیون و 322 هزار و 93 دلار از استان مرکزی صادر شده است. صادرات این کالاها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 14 درصد افزایش داشته است. این کالاهای صادراتی به مقصد 63 کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و روسیه صادر شده‌ است.

وی ادامه داد: انواع هیدروکربن‌ها، مواد شیمیایی، سوخت جت، گاز مایع، کامپاند، روغن سبک، قوطی آلومینیومی، ظروف شیشه‌ای، شیرخشک صنعتی و ... از عمده کالاهای صادر شده از گمرکات استان مرکزی به خارج کشور بوده‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی اظهار داشت: در این مدت بازه زمانی 68 هزار و 308 تن کالا به ارزش 219 میلیون و 552 هزار و 672 دلار به استان مرکزی وارد شده است. واردات این کالاها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 61 درصد افزایش یافته است. این کالاهای وارداتی از 44 کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، چین، ترکیه، عراق و آلمان به استان مرکزی وارد شده‌ است.

صدیقی‌راد تصریح کرد: کویل، شمش آلومینیوم، آنتی‌اکسیدان‌ها، درب قوطی آلومینیومی، اسانس خوراکی، آبمیوه، توتون، اسانس‌های آرایشی بهداشتی و ... از عمده کالاهای وارد شده از گمرکات استان مرکزی به داخل استان بوده است.

وی بیان داشت: در 3 ماهه نخست جاری 190 پرونده قاچاق کالا به ارزش 415 میلیارد و 957 میلیون و 772 هزار ریال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شد که ارزش این پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز