خبرگزاری کار ایران

سرپرست پلیس راه کرمانشاه:

رانندگان کرمانشاهی در جاده‌های لغزنده احتیاط کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۵۹۷

سرپرست پلیس راه کرمانشاه گفت: در فصل زمستان لازم است با تجهیزات ایمنی کامل سفر کرد و با رعایت سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی در جاده‌های لغزنده رانندگی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، سرهنگ عبدالحسین زارع اظهار کرد: در بسیاری از موارد شرایط آب و هوایی در ابتدای سفر مساعد است اما حین سفر ممکن است تغییر یابد و با بارش برف یا باران مواجه شد که در این حالت نحوه رانندگی بایستی تغییر کند.

وی افزود: مهم‌ترین اصل در این وضعیت رانندگی با احتیاط و رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی است زیرا بیشتر تصادفات در فصل زمستان بر اثر این ۲ عامل اتفاق افتاده است و به همین علت توجه به فرامین تابلوها و علائم و بیشتر کردن فاصله طولی و اتخاذ سرعت مطمئن و مناسب با شرایط جاده از ضروریات است.

سرپرست پلیس راه کرمانشاه تصریح کرد: یکی از خطرات پیش روی رانندگان عبور از پیچ‌های لغزنده است که در این زمان باید از افزایش ناگهانی سرعت، ترمز گرفتن شدید، چرخاندن سریع فرمان و تغییر مسیرهای ناگهانی خودداری کنند تا موجب سر خوردن اتومبیل نشود.

سرهنگ زارع اضافه کرد: اگر خودرو در برف یا چاله گل آلود گیر کرد برای خارج شدن از آن می‌توان از چیزهایی مانند تکه سنگ، یا کیسه حاوی ماسه و سنگ ریزه برای کمک به افزایش نیروی اصطکاک در زیر چرخ‌ها به حالتی که در تماس با لاستیک‌ها باشند قرار داده و پس از آن شروع به حرکت کرده تا خودرو رها شود.

وی ادامه داد: اگر حین مسیر دچار خستگی شدید و یا نقص فنی به وجود آمد، هرگز در اتومبیل بدون تجهیزات گرمایشی استاندارد نخوابید و در صورت استفاده کردن از وسایلی غیر ایمنی مانند گاز پیک نیکی در داخل خودرو، خطر گاز گرفتگی راننده و سرنشینان کاملاً جدی است و در این شرایط از ضرورت دارد از نیروهای امدادی تقاضای کمک کنید.

سرهنگ زارع در خاتمه گفت: قبل از شروع به حرکت در زمستان بهتر است از طریق تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها از وضعیت جاده‌های برون شهری مطلع شد و اگر شرایط نامساعد بود از تردد غیر ضروری خودداری و در صورت اضطرار با رعایت مقررات و اتخاذ تمهیدات لازم قبل و حین سفر از وقوع سوانح پیشگیری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز