خبرگزاری کار ایران

در بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه، مطرح شد؛

طرح توسعه نیروگاه سلطانیه نیازمند 300 یورو است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۴۵۳

مشاور مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه، با اشاره به عدم مساعدت و همکاری مسئولین و نمایندگان استان زنجان برای اجرای طرح توسعه‌ای نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه، تاکید کرد: نیازمند 300 یورو برای اجرای طرح توسعه نیروگاه هستیم که با تامین اعتبار شاهد اشتغالزیی به بیش از 250 نفر خواهیم بود.

به گزارش ایلنا از زنجان، ظهر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از نیروگاه و تولیدانرژی خورشیدی از شرکت برق منطقه‌ای زنجان و نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه- امیر صمدی، با اشاره به اینکه پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی 968 مگاواتی سلطانیه (زنجان 3)، مشتمل بر چهار واحد گازی، است، اظهارداشت: هر یک به ظرفیت 162 مگاوات و دو واحد بخار هر یک به ظرفیت 160 مگاوات، مستقر در کیلومتر 25 آزاد راه زنجان-قزوین اراضی روستای سرخه دیزج بوده و واحدهای گازی در سالیان گذشته به شبکه سراسری متصل شده است.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه، با بیان اینکه در حال حاضر، پروژه بخش بخار به ظرفیت 320 مگاوات در دست پیگیری است، ادامه داد: میزان سرمایه گذاری، 280 میلیون یورو و سرمایه گذار پروژه، شرکت پرشیان انرژی جی می باشد، پیش بینی می شود در زمان احداث 300 نفر و در زمان بهره برداری برای80 نفر، اشتغال ایجاد شود.

وی، خروجی بخش بخار نیروگاه در دو سطح ولتاژ 230 و 400 کیلوولت برشمرد و گفت: آخرین وضعیت پروژه بخش بخار پیش نویس قرارداد بین متقابل از سوی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی دریافت شده و در دست بررسی است.

صمدی، اضافه کرد: عطف به درخواست شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، وزارت نیرو، نیروگاه های مرتبط با مصوبه شورای اقتصاد را به صندوق توسعه ملی معرفی کرده و پیگیری های بعدی در دست اقدام است.

به گفته وی، قرارداد مشاوره طراحی شیوه تأمین مالی توسعه نیروگاه، برای انجام تأمین سرمایه مبادله شده اقداماتی در این زمینه در دست اقدام است.

صمدی، با بیان اینکه  ،EPC جلسات با پیمانکاران بالقوه پیگیری انتقال سند زمین بخش بخار در دست اقدام است، تاکید کرد: مهم ترین مشکل پیش روی پروژه بنا بر اعلام سرمایه گذار، نبود توجیه اقتصادی با شرایط تصویبی سازمان برنامه و بودجه کشور (شورای اقتصاد) در قراردادهای بیع متقابل مطابق مصوبه شماره 187502 مور خ1401/4/21 است.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه، در این خصوص، اصلاح هزینه‌های سرمایه گذاری، کسر نکردن گواهی ظرفیت از تعهدات دولت به سبب ماهیت ودیعه‌ای آن و کسر کردن هزینه‌های بهره‌برداری و تعمیرات از درآمد سال‌های بازپرداخت، به عنوان پیشنهادات سرمایه گذار جهت طرح در شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و شورای اقتصاد، می باشد عنوان کرد.

وی، با اشاره به اشتغال نیروی انسانی بومی و  راه اندازی این نیروگاه با تولیدات و تجهیزات ایرانی که به دست متخصصان ایرانی، گفت: مجموعه ترانس‌های استفاده شده در این نیروگاه از تولیدات شرکت ایران ترانسفو تامین شده است.

طرح توسعه نیروگاه سلطانیه نیازمند  300 یورو است

در ادامه این بازدید ابراهیم کریمی، نیز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با اشاره به ارزانی قیمت نیروی برق در کشور، اظهار داشت: سقف قیمت برق در بازار ایران 106تومن تعیین شده است.

مشاور مدیر نیروگاه و مدیر عامل شرکت پرشیان فولاد، با بیان اینکه بالای 99درصد تاسیسات در داخل کشور ساخته می‌شود، ادامه داد: افزایش بازگشت سرمایه در صنعت ایران وجود ندارد.

صنعت برق زیر ساخت زیر ساخت های کشور است

وی، با اشاره به عدم تمایل بخش خصوصی نسبت به سرمایه گذاری در صنعت برق کشور، تصریح کرد: تا حدودی تولید و انتقال در دست دولت است و فقط بخشی از تولید در دست بخش خصوصی که توجیه اقتصادی زیادی دراین زمینه برای بخش خوصوصی وجود ندارد.

نماینده شرکت پرشیان انرژی جی در زنجان، با اشاره به ضرر اقتصادی قطعی برق در حدود 100 هزار تومانی برای تولید کننده، افزود: صنعت برق زیر ساخت زیر ساخت‌های کشور است.

کریمی، با بیان اهمیت اجرای طرح توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه، تصریح کرد: در صورت اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این بخش سالانه حدود 500 میلیون متر مکعب صرفه جویی اقتصادی در این حوزه در کشور خواهد شد.

این مسئول، با اشاره به نقش شورای اقتصاد دراین زمینه ،تاکید کرد: صنعت برق در کشور صنعت ورشکسته است.

وی، با اشاره به آمادگی و فراهم بودن بستر های تولید در حوزه صنعت برق در ایران و استان، گفت: با ادامه روند فعلی و نبود همکاری برای بهبود وضعت کنونی وضعیت برق کشور بحرانی تر خواهد شد.

 به گفته کریمی، مصرف کنندگان در این راستا ضرر کنندگان اصلی خواهند بود که مصرف کننده گان خانگی و  باید جبران این موارد را از جیب خود پرداخت کنند.

وی، با اشاره به اخد مجوز های نیروگاهی در استانهای همجوار استان زنجان و عدم همکاری مسئولین و نمایندگان استان در راستای اجرای و طرحهای توسعه نیروگاهی و تولید انرژی ،را در استان مورد تاکید قرار داد و افزود: اصلاح مصوبه، مساعدت مسئولین و کمک به طرح توسعه ای از طریق صندوق توسعه ملی در راستای نگهداری و تقویت نیروگاهی حائز اهمیت است.

کریمی، همچنین با شاره به عدم تمایل بخش خصوصی برای اجرا و راه اندازی و یا همکاری در طرح توسعه ای نیروگاهها در سراسر کشور به ویژه در استان زنجان، تاکید کرد: قیمت راه اندازی ، تجهیزات و یا نگهداری در تجهیزات بعد از راه اندازی و بهره بردرای نیروگاهی دراین شرایط دارای هزینه و بار مالی بسیار بالا است.

طرح توسعه نیروگاه سلطانیه نیازمند  300 یورو است

انتهای پیام/
عکس و خبر/ زهرا ملابابائی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز