خبرگزاری کار ایران

رئیس محیط زیست کشور خبر داد؛

کاهش ۲۹ درصدی مازوت سوزی واحد‌های تولیدی در سطح کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۳۰۸

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: میزان مازوت سوزی و استفاده از سوخت مایع در واحد‌های تولیدی کشور تاکنون ۲۹.۵ درصد کمتر شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی سلاجقه در نشست دومین دوره آموزشی مدیران کل ستادی و استانی استان‌های کشور که در مشهد برگزار شد، گفت: باعث افتخار و مسرت ما است که دومین دوره آموزشی مدیران کل استان ها، در مشهد و در کنار مضجع شریف آقا علی بن موسی الرضا(ع)  برگزار شده است تا بتوانیم در کنار محبت‌های امام هشتم نسبت به وظایف خود تجدید دوره‌ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حالی که مازوت سوزی واحد‌های تولیدی کشور در سال قبل از شهریور ماه آغاز شده بود، امسال میزان مازوت سوزی و استفاده از سوخت مایع در واحد‌های تولیدی تاکنون ۲۹.۵ درصد کمتر شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: طبق تاکید رئیس جمهوری در شورای سلامت کشور که هفته گذشته برگزار شد، توسعه فرع بر محیط زیست است و محیط زیست یکی از ارکان سلامت کشور به شمار می‌رود.

سلاجقه اظهار کرد: به این ترتیب برای حال ناخوش محیط زیست کشور باید راهکار‌های جدی اتخاذ کرد و در این راستا باید حفظ محیط زیست به یک مساله درجه یک برای جامعه تبدیل شود.

سلاجقه با تاکید بر برخورد جدی و قاطعانه با مخربان محیط زیست گفت: مسئولان ادارات حفاظت محیط زیست در استان‌ها باید به عنوان ناظر و حاکم مطالبه جبران خسارت و غرامت را از مخربان محیط زیست داشته باشند، بزودی غربالگری پروژه‌ها آغاز شده و در این راستا دستورالعملی نیز برای ادارات محیط زیست در استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی راه اندازی مانیتورینگ ایستگاه‌های پایش را در تمام استان‌ها ضروری دانست و بیان کرد کرد: همه ادارات کل حفاظت محیط زیست در استان‌ها وظیفه دارند ایستگاه‌های پایش در تالاب‌ها، پسماندها، آلایندگی‌ها، خروجی دودکش‌ها، پساب و مناطق زیست محیطی راه اندازی کنند، داده‌های آن را تعیین و مورد ارزیابی و راستی آزمایی قرار دهند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از راه اندازی سامانه جامع محیط زیست کشور خبر داد و اظهارکرد: هنوز بخش‌های از این سامانه نیاز به تکمیل دارد که باید هر چه سریع‌تر انجام گرفته تا قابلیت ارزیابی و راستی آزمایی داده‌ها را داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز