خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست:

دامپزشکان نقش مؤثری در حفظ سلامت جامعه و محیط زیست ایفا می کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۵۶۲

دامپزشکان به عنوان سربازان گمنام نظام سلامت، نقش مؤثری در حفظ سلامت جامعه و محیط زیست ایفا می کنند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: دامپزشکان به عنوان سربازان گمنام نظام سلامت، نقش مؤثری در حفظ سلامت جامعه و محیط زیست ایفا می کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان نظام دامپزشکی ایران، معصومه ابتکار با صدور نامه ای در واکنش به بیانیه سه تشکل غیردولتی دامپزشکی کشور به روند روبه رشد صنعتی شدن جامعه، تخریب محیط زیست، کاهش منابع طبیعی و گسترش بیماری های نوپدید اشاره کرد و حضور دامپزشکان را در تدوین و اجرای برنامه های مربوط به تأمین منابع غذایی جدید، ارتقا سطح بهداشت جامعه و حفاظت از محیط زیست را ضروری دانست.

وی از اعلام آمادگی سازمان حفاظت محیط زیست برای همکاری با دامپزشکان بخش خصوصی در راستای پیشگیری و کنترل بیماری های مشترک بین حیوانات وحشی، دام و انسان خبر داد و اظهار داشت: سازمان نظام دامپزشکی با بهره گیری از توان دامپزشکان بخش خصوصی می تواند نقش مؤثری در پیشگیری از وقوع بیماری های حیات وحش داشته باشد.

ابتکار دامپزشکان را سربازان گمنام نظامت سلامت خواند و حضور آنان را در فعالیت های گسترده علمی، تحقیقاتی و اجرایی در بخش های دامپزشکی، پزشکی، صنایع غذایی و دارویی را برای حفظ سلامت جامعه و محیط زیست مهم و نشان از ظرفیت و توانایی علمی بالای این حرفه دانست.

پیش از این سازمان نظام دامپزشکی، جامعه دامپزشکان ایران و جامعه اسلامی دامپزشکان به عنوان سه تشکل دامپزشکی غیردولتی کشور در بیانیه ای مشترک بر لزوم انسجام بیشتر بین اعضای خانواده بزرگ دامپزشکی کشور، برقراری ارتباطات مناسب با جوامع علمی بین المللی، به روزرسانی منابع و روش های آموزش دامپزشکی تاکید کرده بودند.

همچنین، در این بیانیه بر حضور پررنگ دامپزشکان در صیانت از حیات وحش و حفظ ذخایر ژنتیکی کشور و کاهش تصدیگری و افزایش نقش تسهیل گری و هدایت گری دولت بر توسعه و اعتلای جامعه تأکید شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز