خبرگزاری کار ایران

۲۵ هزار دانش آموز کرجی، متقاضی استفاده از سرویس مدارس/ لغو مرخصی‌ تاکسی‌داران از ۳۰ شهریور تا ۱۵ مهر

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۵۹۳

معاون سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج با عنوان اینکه ۲۵ هزار دانش آموز کرجی در مقاطع مختلف تحصیلی، متقاضی استفاده از سرویس مدارس هستند، گفت: اگر درآمد سرویس مدارس تأمین‌کننده هزینه‌های رانندگان نباشد، این افراد انگیزه ای برای ادامه فعالیت در این زمینه نخواهند داشت.

به گزارش ایلنا از البرز امیر عطایی نیا با اشاره به اینکه ۲۵ هزار دانش آموز کرجی در مقاطع مختلف تحصیلی، متقاضی استفاده از سرویس مدارس هستند، اظهار کرد: طبق پیش بینی‌های انجام شده، برای پوشش تردد این دانش آموزان از طریق سرویس مدارس، حدود پنج هزار سرویس سواری با ظرفیت تکمیل چهار نفر نیاز است که در شرایط کنونی و با توجه به ظرفیت ناوگان، تامین این تعداد خودرو ساده نیست.

وی با اشاره به تصویب لایحه افزایش ۳۰ درصدی کرایه سرویس مدارس که با نرخ کرایه تاکسی برابری می‌کند، اظهار داشت: با توجه به تعطیلی دوساله مدارس در زمان شیوع کرونا، برخی رانندگان سرویس مدارس شغل خود را عوض کردند و در کنار تورم موجود و شرایط اقتصادی، اگر درآمد سرویس مدارس تأمین‌کننده هزینه‌های رانندگان نباشد، این افراد انگیزه ای برای ادامه فعالیت در این زمینه نخواهند داشت.

این مسئول افزود: به دنبال راهکاری برای رفع این مشکل هستیم و در صورت نتیجه، راهکار نهایی اعلام خواهد شد.

معاون سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج در ادامه به تدابیر سازمان در خصوص پیش‌بینی ترافیک، هم‌زمان با بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: برای ترغیب شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، مرخصی تاکسی‌داران از ۳۰ شهریور تا ۱۵ مهر لغو می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: علاوه براین، به‌منظور استفاده شهروندان از وسایل حمل‌ونقل عمومی و تسهیل عبور ومرور، خطوط شلوغ و پرتردد، تحت پوشش منظم ناوگان اتوبوسرانی قرار می‌گیرد.

عطایی نیا افزود: همچنین طبق برنامه ریزی، قرار است جلسه‌ای با نمایندگان خطوط برگزار شود که در آن جلسه بر حضور حداکثری و بهره‌گیری از ظرفیت کامل تاکسی‌ها آغاز فصل مدرسه تاکید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ترددهای ابتدای مهرماه سال جاری، سازمان، گروه دیگری را نیز به خدمت دارد و این گروه دانشجویان هستند، عنوان کرد: تلاش شده تا خطوط دانشگاه آزاد، پیام نور، خوارزمی و شریان‌های اصلی رفت‌وآمدی در شهر نیز تقویت شود تا مشکل حمل‌ونقل عمومی را تا حد امکان کاهش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز