خبرگزاری کار ایران

بازدید رئیس جمهور از صنایع تولیدی تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۴۴۹

رئیس جمهور در جریان سفر به استان مرکزی و پس از ورود به شهرستان خمین، از شرکت مانا انرژی پاک، تولید کننده تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی شهرستان و توانمندی‌ متخصصان داخلی در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شرکت مانا انرژی پاک با هدف تولید ویفر سلول و پنل خورشیدی و همچنین نصب و بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی در سال 1397 تاسیس شد و در ناحیه صنعتی شهید سعیدی واقع در استان مرکزی فعالیت‌ خود را آغاز کرده است. این کارخانه ظرفیت تولید سالانه 500 مگاوات پنل خورشیدی را دارد.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا سال 1404 زنجیره ساخت تمامی اجزای پنل خورشیدی در شرکت مانا انرژی پاک بومی خواهد شد. این شرکت خصوصی همچنین در حال ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی (مزرعه خورشیدی) کشور با ظرفیت تولید سالانه 100 مگاوات برق در شهرستان محلات استان مرکزی است.

همچنین سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر خود به شهرستان خمین از کارخانه تولید ویفر سیلیکونی نیز در این شهرستان بازدید کرد. کارخانه تولید ویفر سیلیکونی با ظرفیت تولید 1500 مگاوات ویفر سیلیکونی از سال 1398 کار خود را در زیربنایی به وسعت بیشتر از 65 هزار متر مربع فضای صنعتی و اداری آغاز کرده است.

این واحد صنعتی نماد خنثی سازی تحریم ها است. این کارخانه در مقابل تحریم‌هایی که می‌خواهند از دستیابی ایران به تکنولوژی جلوگیری کنند، توانسته با همت و تلاش تجهیزات پنل خورشیدی با کیفیت تولید کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز