خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی البرز خبر داد؛

بهره مندی ۲۰هزار مددجو از خدمات ماهانه بهزیستی/تخصیص اعتبار ۱۵۳ میلیارد تومانی اشتغال مددجویان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۴۰۵

مدیرکل بهزیستی استان البرز با عنوان اینکه حدود ۲۰هزار نفر مددجو از خدمات ماهانه مستمر بهره مند هستند‌، گفت: در راستای خودکفایی مددجویان، سهم اعتبار تسهیلات اشتغال در سال جاری ۱۵۳ میلیارد تومان تخصیص یافت که بانکها این تسهیلات را به آنها ارائه می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وجیهه محمدی فلاح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار داشت: اداره کل بهزیستی استان البرز به عنوان متولی سلامت اجتماعی، خدمات گسترده ای را با رویکرد درمان و ارتقاء کیفیت ارائه می دهد و در این رابطه در استان البرز بیش از ۵۰هزار خانوار تحت پوشش خدمات توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری بهزیستی قرار دارند.

وی افزود: این خدمات با کمک مراکز مختلف دولتی و غیردولتی و شرکاء اجتماعی ارائه می شود و در استان البرز حدود ۲۰هزار نفر مددجو از خدمات ماهانه مستمر بهره مند هستند‌.

مدیر کل بهزیستی البرز با اشاره به خدمات حوزه توانبخشی تصریح کرد: در ۵۵ مرکز به بیش از ۳هزار نفر افراد معلول و سالمند و بیماران اعصاب و روان در بیمارستانهای شبانه روزی خدمت رسانی می شود.

محمدی فلاح افزود: در ۲۸ مرکز به صورت روزانه بیش از ۲هزار ۸۰۰ نفر از خدمات توانبخشی بهزیستی استفاده می کنند.

این مدیر استانی با اشاره به سرویس خدمات اجتماعی ۱۲۳ اظهار کرد: بیش از ۳هزار تماس تلفنی با این خط صورت گرفته که بخشی از این تماس ها غیر مرتبط با بهزیستی بوده اما بخش عمده این تماس ها با خدمات بهزیستی مرتبط است.

وی توضیح داد: کارشناسان مربوط به این حوزه به موضوعات آسیب های اجتماعی، همسرآزاری، کودک آزاری و افراد در معرض آسیب به عنوان مداخله در بحران عمل کرده و به افرادی که اعلام نیاز کنند، کمک می کنند.

وی با اشاره به هفته بهزیستی گفت: به این مناسبت از ۲۵ تا ۳۱ تیرماه با شعار "شروعی دوباره برای بهتر زیستن" ارائه خدمت به عنوان چهل و دومین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی برنامه های گسترده ای پیش بینی شده ‌که از جمله آنها افتتاح گروه همیاران زنان و همچنین افتتاح خانه کوچک به عنوان محل نگهداری معلولین از جمله پروژه های استان البرز است.

وی در ارتباط با مساله ایجاد اشتغال و مسکن معلولان تصریح کرد: موضوع مسکن، موضوع بحرانی جامعه هدف ماست و تسهیلات ارائه شده در قالب تسهیلات خرید و پرداخت ودیعه مسکن، تعریف شده که امسال به دلیل عدم تخصیص استانی، هنوز اعتبار ودیعه مسکن در بین مددجویان ارائه نشد اما در سال گذشته در این خصوص خدمات قابل توجهی انجام شد که بیش از ۲۵۰ نفر از مددجویان از این تسهیلات استفاده کردند.

وی به تسهیلات خوداشتغالی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف بهزیستی توانمندسازی جامعه هدف است که با آموزش و ایجاد اشتغال صورت می گیرد و در سال جاری ۱۵۳میلیارد تومان، سهم اعتبار تخصیص یافت که برای بحث اشتغالزایی در نظر گرفته شده و با معرفی مددجویان به بانک ها این تسهیلات ارائه می شود.

گزارش: سید مهدی اولیایی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز