خبرگزاری کار ایران

بسته «خدمات اشتغال و کارآفرینی استان البرز» معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۲۸۵

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در خصوص بسته پیشنهادی خدمات رسانی حوزه اشتغال و کارآفرینی، گفت: ارائه خدمات به جامعه هدف خانه های محلات در سطح شهرستان ها با نظارت و راهبری فرمانداران در استان است.

به گزارش ایلنا از البرز، در جلسه کمیته اشتغال قرارگاه اجتماعی استان البرز که با حضور مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاون اشتغال این اداره کل و نمایندگان فرمانداری ها، سازمانها و نهادهای مرتبط با حوزه اشتغال و مسئولین خانه های محلات و معاون اجتماعی سپاه ناحیه کرج و بسیج سازندگی برگزار شد، بسته خدمات اشتغال و کارآفرینی معرفی شد.

این بسته که از سوی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز ارائه شده شامل خدمات تسهیلات اشتغال روستایی، مشاغل خانگی و استفاده از اعتبارات اشتغال زایی تبصره ۱۸ و سایر خدمات در اعطای مجوزهای کاریابی و مراکز مشاوره است.

 در این جلسه معاون اشتغال این اداره‌کل به تبیین و تشریح بسته پیش‌بینی شده خدمات اشتغال و کارآفرینی برای جامعه هدف دستگاه های حاکمیتی و حمایتی دارای وظایف در بخش اشتغال و کار آفرینی در جلسه پرداخت.

عبدالله دارایی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در اجرای سیاست های اشتغالزایی و همچنین ارائه خدمات و تسهیلات توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان چون بهزیستی، کمیته امداد امام و همچنین بسیج سازندگی و سایر دستگاه‌های دارای ماموریت در سال جاری در خصوص بسته پیشنهادی خدمات رسانی حوزه اشتغال و کارآفرینی، گفت: به منظور اجرای مصوبه قرارگاه اجتماعی استان و با دستور استاندار البرز، پیش‌بینی‌های لازم برای هماهنگی دستگاه‌های دارای وظایف در حوزه اشتغال در استان البرز، مقرر شد جهت ارائه خدمات به جامعه هدف خانه های محلات در سطح شهرستان ها با نظارت و راهبری فرمانداران در استان است که نسبت به شناسایی کارجویان و بانک‌های اطلاعاتی تهیه شده ، خدمات مربوط را به این بخش به صورت هماهنگ تر انجام دهند.

دارایی در ادامه ضرورت راه اندازی کاریابی های جدید در نقاط فاقد کاریابی در شهرستان های استان گفت: بررسی های صورت گرفته در برخی از محلات، نقاطی که وجود کاریابی ها و مراکز مشاوره بیش از سایر مناطق احساس می شود، نسبت به اعطای مجوز مراکز کاریابی و مشاوره شغلی بصورت الکترونیکی و فیزیکی اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت تا افراد کارجو بتوانند هر چه زودتر به مراکز تولیدی و صنعتی معرفی و مشغول به کار شوند.

 وی در ادامه گفت: در این جلسه مقرر شد بانک‌های اطلاعاتی که توسط خانه های محله در شهرستان ها در طول این مدت نسبت به شناسایی افراد کارجو اقدامات لازم صورت پذیرفته در اختیار کاریابی ها قرار گیرد تا مقدمات اشتغال عزیزان فراهم شود.

وی در ادامه در خصوص هماهنگی های بیشتر در ارائه تسهیلات کارآفرینی همچنین بیان کرد: در بخش خدمات اشتغال و کارآفرینی تسهیلاتی شامل تسهیلات اشتغال روستایی، مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ پیش بینی های لازم صورت پذیرفته است و انتظار دارم روسای محترم ادارات کار و رفاه اجتماعی در سطح شهرستان های استان با هماهنگی فرمانداری ها و ارتباط با خانه های محلات نسبت به تبیین خدمات مربوط به حوزه ماموریتی خود اقدام کنند.

در این جلسه نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه اشتغال و کارآفرینی و همچنین مسئولین خانه های محلات نیز به بیان دیدگاه های خود و همچنین ضرورت های خدمات در محیط پیرامونی فعالیتی خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز