خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پرستاری زنجان:

9 هزار گروه پرستاری کشور درگیر عوارض ناشی از کرونا هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۸۲۵

رئیس سازمان نظام پرستاری زنجان، با اشاره به تلاش پرستاران در زمان موج بالای شیوع کرونا ویروس، گفت: مسئولان در خصوص افزایش حقوق و پاداش شعار های زیادی دادند اماباید بگویم فقط در 6ماهه اول سال 1399 پاداشی به مبلغ حداقل 250 هزار تومان و حداکثر 500 هزار تومان به پرستاران تعلق گرفت که ادامه هم پیدا نکرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فریدون اسکندری، رئیس نظام پرستاری زنجان، امروز در جمع خبرنگاران، به مناسبت هفته سلامت، درباره برگزاری جشنواره " فرشته رحمت" اظهار کرد: سازمان نظام پرستاری زنجان یکی از 144 هیأت  نظام پرستاری است  که این  دوره پنجم هیأت مدیره نظام پرستاری مقارن شد با دوره بسیار سخت و همه گیری که کل ایران را تحت تاثیر قرار داد.

اسکندری، ادامه داد: یکی از گروه‌هایی که در زمان شیوع کرونا ویروس تلاش وافری کرد کادر درمانی شاغل در بیمارستان ها بودند، که در بین آنها بیشترین و بزرگترین گروهی که برای حفظ سلامت مردم تلاش مضاعف کرد پرستاران بودند که ارتباط مستقیمی با بیماران داشته و دارند و از این جهت بیشترین درگیری بیماری کرونا شامل پرستاران بود.

وی، افزود: در شش پیک بیماری (شیوع کرونا ویروس) که مردم جامعه را گرفتار کرد نزدیک به 145 هزار پرستار گرفتار کرونا شدند و 155 نفر از پرستار نیز جان خود را از دست دادند و در حال حاضر نیز 9 هزار نفر از گروه پرستاری درگیر عوارض ناشی از کرونا هستند که ممکن است پس از آن مثل قبل نتوانند فعالیت کنند و سالیان سال این عوارض با آنها باشد.

وی، بابیان اینکه دو سال گذشته دورانی بود که خیلی از پرستاران چند روز به خانه نمی رفتند و روزهایی که در زنجان 800 بیمار کرونایی بستری داشتیم ، پرستاران شبانه روز در حال مراقبت از آنها بودند که پس از واکسیناسیون  تا حدودی ایمنی ایجاد شد.

رئیس سازمان نظام پرستاری زنجان، با اشاره به اینکه این وظیفه پرستاران بود که نسبت به انجام آن تعهد داشتند و خوشبختانه از این آزمون سربلند بیرون آمدند، گفت: اما انتظار زیادی می رفت که مسئولان  این تلاش و زحمت پرستاران را  به نحو در خور ارج بنهد، شعار های زیادی هم داده شد از جمله افزایش حقوق و پاداش کاری که باید بگویم فقط در  6ماهه اول سال 1399 پاداشی به مبلغ حداقل 250 هزار تومان و حداکثر 500 هزار تومان به پرستاران تعلق گرفت که ادامه هم پیدا نکرد.

وی، گفت: در روزهای درگیری پرستاران در بیمارستان ها با کرونا قرار دادهای پرستاران تمدید اجباری شد و اکنون 6 ماهه چهارم را می گذرانند که بعد از شرایط ایمنی باید بروند و قرارداداشان تمدید نمی شود که این انصاف نیست؛ بحران های دیگری هم پیش خواهد آمد که اگر بخواهیم این رفتار را با پرستاران بکنیم جامعه پرستاری ما دچار مشکل خواهد شد.

اسکندری، با بیان اینکه در حال حاضر3000 پرستار به صورت مستقیم با دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان همکاری می کنند که نزدیک به 1000 پرستار نیز در مراکز غیر دانشگاهی ازجمله کلنیک ها و بیمارستان امام حسین و غیره به حرفه پرستاری اشتغال دارند  که در مجموع دراستان زنجان  3800 نفر پرستار جزو کادر در مانی علوم پزشکی در استان اشتغال به پرستاری دارند .

 9 هزار  گروه پرستاری کشور درگیر عوارض ناشی از کرونا هستند

رئیس سازمان نظام پرستاری زنجان، افزود: در این میان جشنواره های متعددی به پاس تلاش پرستاران در کشور برگزار شد که نظام پرستاری زنجان هم تصمیم گرفت به پاس تلاش همکاران پرستار جشنواره فیلم و عکس و دلنوشته " فرشته رحمت" را  با همکاری اداره کل ارشاد استان برگزار کند.

وی، گفت: این جشنواره در ابتدا قرار بود  سطح استان باشد اما با پیگیری های  صورت گرفته در میانه راه فراخوان به صورت ملی انجام شد .

رئیس سازمان نظام پرستاری زنجان، تصریح کرد : 521 اثر به جشنواره ارسال شد که پس از کد گذاری توسط داوران ممتاز کشوری داوری شد و نهایتاً از میان 461 عکس و 23 فیلم و 38 دلنوشته ،  20 اثر برگزیده شد که  در 6 قسمت اول و دوم سوم و شایسته تقدیر، معرفی خواهند شد.

اسکندری، با بیان اینکه 10 اثر از استان‌های خارج از زنجان است ،گفت: اراک ، خراسان رضوی،گیلان ، اردبیل، اصفهان، خوزستان،  البرز از جمله استان هایی هستند که آثارشان در این جشنواره برگزیده شده است.

وی، یادآورشد: اختتامیه جشنواره عکس و فیلم و دل‌نوشته فرشته رحمت روز چهارشنبه 21 اردیبهشت برگزار خواهد شد و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز