خبرگزاری کار ایران

انواع روش های رفتن به فرودگاه مهرآباد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۷۹۳

فرودگاه مهرآباد، یکی از پررفت‌وآمدترین فرودگاه‌های ایران است که سالانه به حدود ۱۸ میلیون مسافر خدمات‌رسانی می‌کند. مهرآباد قبل از راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، هم پروازهای داخلی در آن انجام می‌شد و هم پروازهای خارجی. با این حال، در حال حاضر، عمدتاً میزبان پروازهای داخلی و زیارتی است. در این مقاله اطلاعات دقیقی درباره نحوه دسترسی به این فرودگاه در اختیار شما قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه فرودگاه مهرآباد

 

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در سال ۱۳۰۷ تأسیس شد. د پس از تأسیس، فرودگاه به سرعت به‌عنوان یک مرکز مهم مسافرتی در تهران و کل کشور مطرح شد. امکانات گسترده فرودگاه مهرآباد نشان‌دهنده اهمیت آن است. این فرودگاه که در سال ۱۳۰۷ تأسیس شد، با راه‌اندازی یک باشگاه خلبانی و ۲۰ هواپیما شروع به کار کرد. در سال ۱۳۲۵، گروهی از خلبانان به ایالات متحده سفر کردند. متعاقباً نیروی هوایی ایران با هواپیماهای WAF-33 و T-86 در سال ۱۳۲۸ عملیات خود را آغاز کرد و پروازهایی را از فرودگاه مهرآباد انجام داد. پیشرفت‌های فناوری در صنعت هوانوردی، همراه با عضویت ایران در سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو)، به طور قابل‌توجهی باعث رشد فرودگاه مهرآباد شد.

فرودگاه مهر آباد در کجا قرار دارد؟

فرودگاه مهرآباد در منطقه ۹ تهران در جنوب غربی شهر و نزدیک به میدان آزادی واقع شده است. این فرودگاه تقریباً ۳.۶ کیلومتر از میدان فاصله دارد و برخلاف تصورات غلط رایج، در داخل شهر واقع شده است و چندان دور از مرکز شهر نیست. آدرس فرودگاه مهرآباد به شرح زیر است: تهران، میدان آزادی، خیابان معراج، فرودگاه مهرآباد.

امکانات فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد دارای چندین ترمینال است که هر کدام اهداف مشخصی دارند.

ترمینال شماره ۱ برای پروازهای داخلی در نظر گرفته شده است و ایرلاین‌هایی مانند کیش‌ایر و زاگرس از آن استفاده می‌کنند. این ترمینال دارای امکاناتی از جمله نمازخانه، سالن انتظار عمومی، کافی‌شاپ و رستوران است.

ترمینال شماره ۲ مورد استفاده پروازهای معراج، قشم‌ایر، ایران‌ایر، آتا، ایران تور و نفت است و دارای نمازخانه، کافی‌شاپ، رستوران، سالن عمومی، ساندویچ فروشی و سالن ترانزیت است.

ترمینال شماره ۳ به طور خاص به زائران اختصاص دارد.

ترمینال شماره ۴ به مقاصد داخلی خارج از تهران خدمات‌رسانی می‌کند و شرکت‌های هواپیمایی آسمان، کاسپین، ماهان، تابان، اترک و سپاهان از این ترمینال پرواز دارند. از امکانات ترمینال شماره ۴ می‌توان به سالن ترانزیت، کافی‌شاپ، رستوران، ساندویچ فروشی و سالن استراحت برای مسافرانی که پروازهایشان تأخیر دارند، اشاره کرد.

ترمینال شماره ۵ نیز پذیرای زائران است و برای پروازهای ورودی به تهران از آن استفاده می‌شود.

فرودگاه مهرآباد مجهز به امکانات ضروری از جمله بانک و دستگاه خودپرداز در تمامی ترمینال‌ها به همراه سه سطح پارکینگ با ظرفیت ۴۰۰۰ خودرو در ترمینال‌های ۱، ۲ و ۴ است. علاوه بر این، پارکینگ مجزا برای زائران در ترمینال شماره ۵ قرار دارد.

چگونه با خودروهای شخصی به فرودگاه مهرآباد برویم

هنگام بررسی راه‌های رسیدن به فرودگاه مهرآباد با ماشین شخصی، از مسیرهای مختلفی می‌توانید خودتان را به فرودگاه برسانید، اما دو مسیر خاص برای مسافران پیشنهاد می‌شود. این دو مسیر عبارت‌اند از:

۱. در خیابان فراز، بزرگراه شهید لشکری، غرب به سمت میدان آزادی حرکت کنید.

۲. به سمت بزرگراه آیت الله سعیدی در خیابان معراج، بزرگراه شهید لشکری حرکت کنید.

زمان تخمینی دسترسی با ماشین به فرودگاه مهرآباد در یک روز معمولی با سرعت مناسب به شرح زیر است:

شمال تهران (میدان تجریش) -- ۴۰ الی ۷۰ دقیقه

شرق تهران (میدان پارک‌وی تهران) -- ۴۵ الی ۶۰ دقیقه

جنوب تهران (میدان راه‌آهن) -- ۳۰ الی ۴۵ دقیقه

غرب تهران (جنت آباد) -- ۲۰ الی ۳۵ دقیقه

مرکز تهران (میدان انقلاب) -- ۳۰ الی ۴۰ دقیقه

فرودگاه امام خمینی - ۴۵ تا ۹۰ دقیقه

پارکینگ فرودگاه مهرآباد:

پارکینگ فرودگاه مهرآباد به دو دسته پارکینگ طبقاتی و پارکینگ در فضای باز طبقه‌بندی می‌شود. پارکینگ‌های ۱، ۲ و ۴ طبقاتی هستند، در حالی که پارکینگ ۳ در فضای باز است. پارکینگ‌های ۱ و ۲ نزدیک ترمینال‌های ۱ و ۲ فرودگاه و پارکینگ‌های ۳ و ۴ نزدیک ترمینال‌های ۴ و ۶ فرودگاه هستند. هزینه‌های پارکینگ به نسبت اقامت کوتاه‌مدت یا بلندمدت متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر، با پارکینگ فرودگاه مهرآباد به شماره تلفن ۶۱۰۲۱ در تماس باشید.

انواع روش های رفتن به فرودگاه مهرآباد

چگونه با اتوبوس به فرودگاه مهرآباد برسیم؟

بعد از خرید بلیط پرواز، هنگامی که به روش‌های حمل‌ونقل به فرودگاه مهرآباد فکر می‌کنید، اتوبوس یک روش دسترسی عالی بعد از مترو است. اتوبوس‌ها که مسیرهای اختصاصی دارند، با ترافیک خیابانی کمتری مواجه می‌شوند و در نتیجه سفر به مقصد را تسریع می‌کنند. در حال حاضر خط اتوبوس‌رانی فرودگاه مهرآباد خط ۳۷۰ است که از میدان ونک حرکت می‌کند و به فرودگاه می‌رسد. این خط اتوبوس در چهار نقطه تعیین‌شده توقف می‌کند و از خیابان ملاصدرا، بزرگراه شیخ فضل الله عبور می‌کند و در نهایت به پایانه‌های فرودگاه مهرآباد می‌رسد.

چگونه با مترو به فرودگاه مهرآباد برسیم؟

استفاده از مترو برای رسیدن به فرودگاه مهرآباد یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای دسترسی به پرواز شماست. فرودگاه روبروی شهرک اکباتان و ایستگاه مترو فرودگاه مهرآباد در خط زرد قرار گرفته است. با رسیدن به ایستگاه بیمه، خط فرعی منتهی به فرودگاه مهرآباد را انتخاب کنید. بسته به پروازتان، دو ایستگاه مترو به نام ترمینال‌های ۱ و ۲ و ترمینال‌های ۴ و ۶ در فرودگاه مهرآباد برای راحتی شما در دسترس هستند. مترو بین ساعت ۵:۳۰ صبح تا ۲۲:۳۰ شب کار می‌کند و برای رسیدن هر قطار ۱۵ دقیقه باید منتظر بمانید.

رفت‌وآمد بین فرودگاه امام خمینی و فرودگاه مهرآباد

به مسافرانی که به‌دنبال رفت‌وآمد بین فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی هستند، استفاده از اتوبوس از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) به‌شدت توصیه می‌شود. حرکت از فرودگاه مهرآباد به امام خمینی با این اتوبوس‌ها حدود یک ساعت طول می‌کشد. اتوبوس‌ها در طول مسیر در دو ایستگاه توقف می‌کنند:

۱. ایستگاه میدان آزادی

۲. ایستگاه حرم مطهر

شایان ذکر است در حال حاضر اتوبوسی از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه مهرآباد وجود ندارد. این مسیر فقط در یک جهت از مهرآباد تا فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

انواع روش های رفتن به فرودگاه مهرآباد

کلام آخر

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران، بعد از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های کشور و پایتخت است که پروازهای داخلی و زیارتی را پوشش می‌دهد. برای دسترسی به این فرودگاه می‌توانید روش‌های مختلفی را امتحان کنید. در این مقاله ما یک مرور کلی بر روش‌های حمل‌ونقل به فرودگاه مهرآباد ارائه دادیم. امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت برده باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز