خبرگزاری کار ایران

تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۰۹۴

کرم های مرطوب‌ کننده‌، یک لایه چربی روی پوست ایجاد می‌کنند و به صورت سطحی رطوبت و آب زیر پوست را مسدود کرده و آن را نرم ‌ترمی‌کنند. اما کرم آبرسان ها به صورت عمیق تری آب و رطوبت را از هوا و پوست، جذب سلول های پوستی می کنند که موجب افزایش آب و رطوبت پوست می شوند. دیگرتفاوت آن ها با هر نوع سرم، ژل و کرمی در ساختار، نحوه استفاده و اثری که بر پوست صورت می گذارند است. مهم است که بدانیم آنها بسیار متفاوت عمل می کنند زیرا آنچه انتخاب می کنید می تواند سلامت پوست شما را بهبود ببخشد یا از بین ببرد.

 

تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان از نظر ساختار

کرم های آبرسان مبتنی برمرطوب کننده های محلول در آب و کرم های مرطوب کننده مبتنی بر روغن هستند و این تفاوت اصلی بین آن ها است.

ترکیبات کرم مرطوب کننده ها:

  • وازلین یا روغن معدنی عوامل انسدادی رطوبت
  • استرها و روغن‌های گیاهی مانند جوجوبا و روغن اجیل مانند بادام و نارگیل که عوامل نرم کننده هستند .
  • گلیسیرین در کنار پروپیلن گلیکول، با ایجاد یک مهر و موم بر روی سطح پوست کارمی کنند که باعث حفظ آب ورطوبت پوست می شوند.

تمامی این ترکیبات مانع از خروج رطوبت است که باعث ایجاد پوست صاف تر و کمتر خشک برای شما می شود.

ترکیبات کرم آبرسان ها :

  •  گلیسیرین در کنار اسید گلیکولیک، اسید هیالورونیک، باعث افزایش محتوای آب سلول های پوست بدون مسدود شدن منافذ می شود همچنین رطوبت را از جو یا پوست شما جذب می کند و آن را روی پوست شما نگه می دارد.
  • کلاژن و پپتیدهای مس برای جوانسازی پوست
  • عصاره آلوئه ورا برای نرمی و لطافت پوست

تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان از نظر نوع پوست  

تمام نوع پوست ها که در اینجا پوست چرب، پوست معمولی تا خشک، پوست کم آب (دهیدراته) ذکر کرده ایم باید ازکرم آبرسان و مرطوب کننده استفاده کننده اما تفاوت در این است که برای هرنوع پوستی یکی از آن دو اولویت دارد.

اولویت استفاده ازکرم مرطوب کننده و آبرسان برای پوست چرب

اولویت پوست چرب باید آبرسانی باشد تا رساندن رطوبت به پوست و شاید بنظرتان به دلیل سبوم بیش از حد و چربی اضافی که پوست چرب تولید می کند، باعث بروز جوش شود و به رطوبت رسانی احتیاجی نداشته باشد، اما این باورغلط است و پوست چرب به هر دوی آن ها نیاز دارد، در چنین شرایطی بهترین محصول اسپری آب است که هدف اصلی آن آبرسانی پوست است و می تواند بدون ایجاد حس سنگینی رطوبت مطلوبی را برای پوست چرب به ارمغان بیاورد که باعث جوان ماندن و درخشندگی پوست شما می شود.

اولویت استفاده ازکرم مرطوب کننده و آبرسان برای پوست معمولی تا خشک

برای کسانی که پوست معمولی تا خشک و مخصوصا پوسته پوسته دارند، انتخاب محصول کرمی که دارای مرطوب کننده شدیدی باشد دراولویت است. یک کرم مرطوب کننده معمولی برای پوست های معمولی ممکن است کافی باشد اما برای پوست خیلی خشک و پوسته پوسته حتی پس از آبرسانی کامل کافی نیست. یک مرطوب کننده غلیظ تر با موادی مشابه وازلین و روغن ها را انتخاب کنید. اینگونه مرطوب کننده ها پوست خشک شما را تقویت می کنند و مدت زمان بیشتری رطوبت روی پوست شما می ماند و خارج نمی شود.

اولویت استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان برای پوست دهیدراته (کم آب)

برای پوست های کم آب، جبران و ترمیم محتوای آب از دست رفته پوست عاقلانه و مهم است. ممکن است پوست خشک، با احساس خارش و شاید هم چرب با ظاهر خسته ای باشد و رنگ پوست و رنگ کلی شما ممکن است بشاش به نظر نرسد.

پس استفاده ازکرم آبرسان اولویت دارد و حتما کرم آبرسان های دارای ترکیبات گلیسیرین و اسید هیالورونیک در کنار یک کرم مرطوب کننده سبک برای بازگرداندن ظاهری شاداب و سالم به پوست استفاده کنید.

تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان از نظر نحوه استفاده

باید در نظر داشته باشید استفاده هم زمان از مواد مرطوب کننده و آبرسان، هیچ مشکلی ندارد تنها تفاوت دراین است که بعد از شستشوی صورت و پاک کردن صورت با تونر ابتدا از کرم آبرسان را با موادی مانند اسید هیالورونیک استفاده کنید که به نوعی هومکتانت (جاذب رطوبت) هستند و سپس ازکرم مرطوب کننده با مواد پوشاننده مانند روغن‌های گیاهی استفاده کنید تا رطوبت را به دام بیندازند و درون پوست حفظ کنند.

تفاوت قیمت کرم مرطوب کننده و آبرسان

قیمت کرم مرطوب کننده و آبرسان به برند و حجمی که محصول دارد و کیفیت بستگی دارد هرچه مقدارحجمی و کیفیت آن ها بیشتر باشد قیمت آن بالاتر است. محصولاتی هم هستند که هردو ویژگی مرطوب کنندگی و آبرسانی را دارا هستند که به صرفه تر برای شما هستند.

تفاوت کرم مرطوب کننده وآبرسان از نظرمزایا

مزایا کرم آبرسان ها :  

کرم های آبرسان و هر نوعی از سرم، ژل و کرم آبرسان باعث شفاف کننده پوست و رفع چین وچروک که به دلیل کم آبی پوست صورت به وجود امده اند، می شوند. به شرط آنکه دارای هیالورونیک یا اسکوالان که به غیر از رفع چین و چروک، پوست را در برابر رادیکالهای آزاد (آلودگی ها هوا و اشعه مضر خورشید) حفاظت می کنند و ترک ها و خشکی های پوست را رفع می کنند و همچنین باعث لیفت پوست صورت می شوند.

مزایا کرم مرطوب کننده ها:

کرم مرطوب کننده باعث ایجاد نرمی و لطافت بیشتر پوست می شوند. مخصوصا پوست های خشک که با خشکی پوست مبارزه می کنند، استفاده از این کرم ها باعث درمان التهاب، خارش و زبری پوست هم می شود. برای رفع پوسته پوسته شدن پوست صورت یک لایه سد محافظ رطوبت و افزایش سرعت ترمیم سلول های پوستی ایجاد می کند و درآخر هم کمک به آرایش بهتر و زیباتر صورت می شوند، اگر قبل از کرم پودراعمال شوند.

کرم مرطوب کننده بهتر است یا آبرسان؟

تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان چیست؟

طبق نکاتی که گفته شد با توجه به نوع و نیازهای پوستتان که یکی از آنها برایتان دراولویت قرارمی گیرد. بهتراست همانطور که گفته شد از هر دوی آن ها استفاده کنید. یکبار دیگر ویژگی های مهم کرم مرطوب کننده و آبرسان را در این جدول برایتان اورده ایم تا راحت تر مقایسه و تصمیم گیری کنید.

کرم آبرسان ها

کرم مرطوب کننده ها

آنها برای افزایش محتوای آب پوست استفاده می شوند و آن را هیدراته و انعطاف پذیر می کنند

 

آنها برای به دام انداختن و بستن رطوبت به پوست برای ایجاد سد محافظ پوست استفاده می شوند

 

پوست کم آب و کم درخشندگی نیاز به آبرسان دارد

پوست خشک و پوسته پوسته نیاز به مرطوب کننده دارد

حاوی مواد هومکتانت هستند

حاوی مواد نرم کننده هستند

 

آیا این مقاله تمام تفاوت های که بین کرم آبرسان و مرطوب کننده هست را گفته بود؟

شما دیگرچه تفاوت هایی بین این دو را می دانید؟

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز