خبرگزاری کار ایران

لزوم ورود وزیر اقتصاد به مشکلات منطقه آزاد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۵۹۲

این روزها کیشوندان و گردشگران برای سفر به کیش با مشکلات بسیار اساسی مواجه‌اند. یکی از آن مشکلات کمبود بلیط هواپیما است. کیش داعیه گردشگری دارد اما از امکانات اولیه گردشگری که حمل و نقل است، محروم است.

بیشتر پروازهای کیش چارتری بوده‌اند و همواره پروازهای بسیاری به کیش صورت می‌گرفته است. اما اکنون تعداد پروازهایی که به جزیره کیش برگزار می‌شوند، به حداقل رسیده است. حتی کیشوندان نیز در تردد از کیش به دیگر شهرها با مشکل مواجه شده‌اند. آشفتگی بازار گردشگری و کمبود مسافر با این شرایط تداوم می‌یابد و این امر ضربه مهلکی بر گردشگری کیش وارد می‌کند.

انتظار اینکه که نرخ بلیط پروازها کاهش پیدا کند نیز انتظار بیهوده‌ای است چراکه ساماندهی قیمت بلیط پروازها محقق نخواهد شد. تعداد پروازهای هفتگی به کیش بسیار کم شده است و این درست نیست که برای خرید یک بلیط هواپیما برای کیشوندان، سازمان منطقه آزاد کیش دخالت کند.

وزارت اقتصاد دغدغه‌ای نسبت به مناطق آزاد احساس نمی‌کند. وزیر اقتصاد باید در این زمینه ورود کند. زمانی که قرار بود مناطق آزاد زیرمجموعه وزارت اقتصاد شده و زیر نظر این وزارت‌خانه فعالیت کند، وزیر اقتصاد همواره در جلسات شرکت می‌کرد اما اکنون هیچ اقدامی برای رفع مشکلات مناطق آزاد انجام نمی‌دهد.

جزیره کیش ویترین گردشگری کشور است و باید مشکلات این جزیره رفع شود. فعالان گردشگری کیش در شرف ورشکستگی هستند. تاکی مناطق آزاد باید تاوان سومدیریت مسئولین را بدهد؟ صدای فعالان اقتصادی کیش تاکجا باید بلند شود تا مسئولین صدایشان را بشنوند؟ قیمت‌های نامتعارف بلیط‌های پرواز به جزیره کیش تاکجا قرار است ادامه داشته باشد؟ جامعه هتلداران، جامعه بازاریان و فعالان گردشگری کیش جلسه برگزار کرده و گله می‌کنند اما کاری از سازمان منطقه آزاد کیش برنمی‌آید. مسئولان بالادستی باید به داد مردم برسند. سرمایه‌گذاران مناطق آزاد را نسبت به سال‌های گذشته مقایسه کرده و از سرمایه‌گذاری در این مناطق خودداری می‌کنند. طی دهه‌های گذشته تبلیغات بسیاری برای  مناطق آزاد صورت گرفت برای جذب سرمایه اما این روند موجب فرار سرمایه‌گذاران می‌شود. سرمایه‌گذاران فعلی کیش نیز ناراضی هستند.

در شرایط کنونی مردم به راحتی بلیط پروازهای خارجی را خریداری می‌کنند اما بلیط برای کیش پیدا نمی‌کنند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز