خبرگزاری کار ایران

کیشوندان و فعالان اقتصادی کیش چشم‌انتظار وعده‌های مدیران سازمان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۰۳۱

این روزها گردشگری کیش با معضلات بسیاری مواجه است و مسئولان باید فکری به حال رفع این مشکلات کنند.

عدم پروازهای چارتری، گرمی هوا و گرانی سفر به جزیره کیش شامل بلیط پرواز، خدمات گردشگری و دیگر موارد منجر به رکود گردشگری در این جزیره شده است.

در مقایسه، مقاصد سفر ارزان‌تر در کشور، مملو از گردشگر است. مثلا در سرعین ظرفیت اشغال هتل‌ها بالا بوده و در هر نقطه از این منطقه گردشگران به وفور یافت می‌شوند.

هزینه سفر به سرعین - اردبیل برای هرنفر 3 میلیون و 500 هزار تومان می‌شود. این هزینه شامل اقامت در هتل‌آپارتمان، صبحانه، نهار، شام و تردد می‌شود. اما این مبلغ تنها شامل بلیط پرواز به جزیره کیش می‌شود و هزینه‌های اقامت، غذا و استفاده از خدمات گردشگری بسیار گران تمام می‌شود.  

مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش باید این مهم را در نظر بگیرند که هزینه سفر به کیش را ارزانتر کنند تا برای مردم سفر به این جزیره مقرون به صرفه باشد.

با این هزینه‌های بالای تورهای کیش، مسافران مقاصد دیگری را به جای کیش برای سفر انتخاب می‌کنند چراکه جاذبه‌های گردشگری در داخل کشور به خصوص در مناطق سردسیر مسافران تابستانی را به سمت و سوی خود سوق می‌دهد و از طرفی تمامی امکانات گردشگری و دریایی در شمال کشور نیز در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد و طبیعی است جزیره کیش باید رقابت سنگینی با گردشگری داخل کشور و همین‌طور خارج از کشور که این روزها با قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه‌تر از سفر به جزیره کیش است، رقابت کند. از طرفی دیگر به منظور رفع  مشکلات و موانع حضور گردشگران در جزیره کیش، جلسات متعددی در سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شده و اکنون همگان منتظر خروجی این جلسات برای برون‌رفت از کسادی بازار کیش هستند. آیا نتایج این جلسات سازمان منطقه آزاد کیش برای برون‌رفت از کسادی بازار و همین‌طور کم‌رونق بودن فعالیت اقتصادی کیشوندان و فعالین اقتصادی موثر خواهد بود؟

آنچه مسلم است کیش در تابستان امسال به هیچ عنوان جذابیت خاصی برای گردشگران نتوانسته ایجاد کند و به نظر می‌رسد فعالین اقتصادی در جزیره کیش همچنان می‌بایست چشم‌انتظار تاکتیک‌های جدیدی از سوی مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش برای جذب گردشگر باشند.

در این بین اما عدم پروازهای چارتری به جزیره کیش که از تصمیم‌گیری‌های سازمان منطقه آزاد کیش خارج است نیز مزید بر علت کسادی بازارها شده که به نظر می‌رسد باید برای جلوگیری از ادامه شرایط موجود دستگاه‌های بالادستی نیز برای حل مشکل موجود پای کار بیایند.

مرتضی بلوکی

کارشناس رسانه

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز