خبرگزاری کار ایران

فراخوانِ فعالان کارگری در آمریکا برای راهپیمایی بزرگ روز کارگر در لس‌آنجلس علیه استثمار و جنگ

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۷۸۰

فراخوان دهندگان اجتماع روز کارگر در لس آنجلس آمریکا اعلام کردند: مردم آمریکا در حالی که درگیر هزینه‌های تریلیون دلاری جنگ در سراسر جهان هستند، خودشان امکان معاش عادلانه و انسانی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری آمریکایی «Peoples World:"مردمان"»، ائتلافی در فضای مجازی و با حضور کاربران ایالات متحده با عنوان «ائتلاف اول ماه می» در لس آنجلس آمریکا برپا شده است که در تازه‌ترین اقدام خود به‌منظور بزرگداشت روز کارگر و با رویکرد اعتراضی علیه استثمار نیروی کار و جنگ افروزی هیات حاکمه این کشور در مناطق مختلف از جمله در فلسطین، فراخوان راهپیمایی صادر کردند. 

در روز جهانی کارگر، یعنی اول ماه می‌۲۰۲۴، هزاران مهاجر، کارگر، دانشجو، معلم، فعالان مدنی در همبستگی با هم به این کارزار پیوسته‌اند و می‌خواهند در ایالت کالیفرنیا و در منطقه خیابان هالیوود راهپیمایی بزرگی ترتیب دهند. آنان در مرکز ایالت کالیفرنیا یعنی لس آنجلس در یک تظاهرات قدرتمند، با مطالبه اصلاح دستمزدها، حق مسکن برای همه، حق تشکل‌یابی و اعتصاب و حمایت از پایان جنگ‌ها به ویژه در فلسطین، صدای خود را به مقامات آمریکایی خواهند رساند. 

در پی پیروزی‌های اخیر در جنبش کارگری آمریکا از جمله در شرکت‌های مک‌دونالد، گوگل، آمازون، اتحادیه‌های کارکنان شهر سینمایی هالیوود و کارگران خودروسازی آمریکا، چندین اتحادیه کارگری این کشور از این کارزار حمایت کردند. 

آنان اعلام کردند که مردم آمریکا در حالی که درگیر هزینه‌های تریلیون دلاری جنگ در سراسر جهان هستند، خودشان امکان معاش عادلانه و انسانی ندارند و بیان کردند که مشکلات داخلی این کشور مانند بحران مسکن، خدمات درمانی، آموزش و حل مشکلات محیط زیستی به خاطر فزونی هزینه‌های نظامی و سرمایه‌گذاری‌های غیرانسانی فراموش شده است. 

اعضای ائتلاف اول ماه مه لس آنجلس که از این کارزار مجازی حمایت کردند، عبارتند از: ۵۰ کمیته صنفی متحد موسوم به «چیکانو»، اتحاد کالیفرنیا برای توانمندسازی جامعه (ACCE)، انجمن اساتید دانشگاه و اعضای هیئت علمی لس آنجلس و کالیفرنیا، ائتلاف دانشجویی «پاسخ» یا «ANSWER» لس آنجلس، انجمن حقوق مهاجران (CHIRLA)، انجمن متخصصان مرکز منابع طبیعی آمریکای مرکزی (CARECEN)، ائتلاف اتحادیه کارگری زنان لس آنجلس (CLUW)، کمیته‌های کارگری احزاب چپ و سوسیالیست ایالات متحده آمریکا، انجمن تولیدکنندگان پوشاک (CDGIA)، فدراسیون کار ایالت کالیفرنیا و اتحادیه ملی کادر درمان و چندین اتحادیه صنفی، فرهنگی و دانشجویی دیگر. 

این اجتماع به وقت آمریکا در روز اول ماه می (یازده اردیبهشت) با یک راهپیمایی از ساعت ۱۴ شروع می‌شود و فراخوان دهندگان از راهپیمایان آمریکایی خواستند تا با لباس قرمز در این اجتماع حاضر شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز