خبرگزاری کار ایران

بحران بی‌خانمانی و خیابان‌خوابی در کالیفرنیا

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۷۶۴

با گسترش دامنه بحران بی‌خانمانی و خیابان‌خوابی در ایالت کالیفرنیا،‌ ترامپ یک گروه حقیقت‌یاب را مامور کشف حقیقت درباره شدت گرفتن بحران بی‌خانمان‌ها در شهرهای لس آنجلس و سان فرانسیسکو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان، پس از گسترش دامنه بحران بی خانمانی و خیابان خوابی در ایالت کالیفرنیا و درخواست شهردار لس آنجلس از رئیس جمهور آمریکا برای تصویب قانون با هدف برخورد و جلوگیری از شدت گرفتن این بحران، دونالد ترامپ گروهی را مامور کرد برای کشف حقیقت درباره شدت گرفتن بحران بی خانمان ها در شهرهای لس آنجلس و سان فرانسیسکو، موضوع را از نزدیک بررسی کرده و گزارش بدهند. 

در خیابان های یکی از محله های سانفراسیسکو به نام سوما، جایی که در آن غول های فناوری همچون توئیتر، اوبر و غیره جا خوش کرده اند، چند سالی است که آدام مزنیک (Adam Mesnick)، یکی از رستوران داران محلی در مورد مشکل بی خانمانی را در شهر مستندسازی می کند. تصاویری که او ثبت و ضبط کرده نشان دهنده ی ناامیدی و غم و اندوه به جا مانده از مشکلی است که دارد فراگیر و کنترل آن از دست خارج می شود؛ نه تنها در سانفرانسیسکو بلکه در سراسر کالیفرنیا؛ در شهر لس آنجلس چادرهایی را می توان دید که کل مسیر یک پیاده رو را در مرکز شهر پوشانده اند. شمار بی خانمان ها تکان دهنده است؛ تنها در لس آنجلس نزدیک به 60 هزار بی خانمان شمارش شده و برآوردها از افزایش 12 درصدی این رقم در تنها یک سال حکایت دارد.  

فرماندار کالیفرنیا، گوین نیوسام (Gavin Newsom) می گوید: «هر جا می روم مردم به ستوه آمده اند، آنها از رویدادهایی که در خیابان ها اتفاق می افتد خشمگین و عصبانی هستند. این موضوع دیگر به ساحل ختم نمی شود بلکه سرتاسر ایالت کالیفرنیا را در بر گرفته است.» 

 افزایش سرسام آور اجاره بها، در اختیار نداشتن سرپناه های کافی برای سکونت بی خانمان ها و ارائه ی خدمات درمانی به آنان، و مصرف لجام گسیخته ی مواد مخدر که با مشکل اعتیاد به مواد مخدر در سطح ملی دامن گیر خانواده های فراوانی شده است. 

کلی کاتلر(Kelley Cutler)، سازمان دهنده ی ائتلاف خانه به دوشی می گوید: «این شهر (سان فرانسیسکو) ثروت فراوانی دارد اما با این وجود فقر روز به روز گسترش پیدا می کند و پیرو آن درد و رنج افراد و پدیده ی مرگ در خیابان بیشتر به چشم می خورد؛ ما ابزار لازم و کافی را برای کمک رسانی به افراد در اختیار داریم اما اراده ی سیاسی برای این کار وجود ندارد.»

شهردار سانفرانسیسکو، لاندن برید (London Breed) سال گذشته برگزیده شد؛ او برخورد با پدیده ی بی خانمانی و خانه به دوشی را یکی از برنامه های اصلی خود قرار داده است. او تاکنون بیش از 400 تختخواب در سرپناه های عمومی اضافه کرده ، به 1600 نفر کمک کرده از خانه به دوشی نجات پیدا کنند و با پدیده ی چادرنشینی (در خیابان های شهر) برخورد کرده است اما ساکنان شهر، گردشگران و کارگران همچنان هر روز با خانه به دوش ها روبرو می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز