خبرگزاری کار ایران

نیودیلی:

بولتون مخالف مذاکره میان ترامپ و روحانی بود/ آمریکا می‌خواهد تحریم‌های ایران را قبل از جلسه مجمع عمومی سازمان ملل بردارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۱۳۷

نیودیلی در گزارشی به بررسی دلیل اخراج جان بولتون پرداخت و نوشت: عده‌ای معتقدند ترامپ به فکر کاهش تحریم‌ها برای متقاعد کردن روحانی برای دیدار در اواخر ماه سپتامبر در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک است.

به گزارش ایلنا به نقل از نیودیلی، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون شایعاتی مبنی بر اینکه قصد دارد تحریم‌های علیه ایران را بردارد تا بتواند با رئیس جمهور ایران دیدار کند را رد نکرده است. 

ترامپ روز چهارشنبه در مورد اینکه آیا تحریم‌ها را کاهش می‌دهد به خبرنگاران گفت: خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد.

عده‌ای معتقدند ترامپ به فکر کاهش تحریم‌ها برای متقاعد کردن روحانی برای دیدار در اواخر ماه سپتامبر در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک است.

بنا بر این گزارش، جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا با قاطعیت مخالف این طرح بود، مخالفتی که احتمالا نقش مهمی در برکناری وی توسط ترامپ داشته است. 

ترامپ تاکنون به این موضوع اشاره نکرده است اما او اصرار دارد که ایرانی‌ها می‌خواهند با واشنگتن توافق کنند تا تنش‌های دوجانبه را آرام کنند از سوی دیگر ترامپ اعلام کرد که به دنبال تغییر حاکمیت ایران نیست. 

ترامپ با بیان اینکه ایران مشکلات مالی عظیم دارد، گفت: من احساس می کنم در صورت مذاکره میان ایران و  آمریکا، پتانسیل‌های زیادی برای موفقیت وجود دارد.

بولتون مدافع سرسخت کمپین فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران بود و آشکارا برای تغییر نظام در ایران تلاش می‌کرد اما  گویا موضع بولتون مطابق میل ترامپ برای انجام گفت‌وگو با روحانی نبود.


این در حالی است که مقام‌های ایرانی کماکان امکان هر گونه مذاکره با ترامپ را در شرایط تحریم رد کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز