خبرگزاری کار ایران

مرتضوی:

امیدواریم بتوانیم مبلغ کالابرگ الکترونیکی را افزایش دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۳۶۶

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در آینده به تاخیر نمی‌افتد، البته امیدواریم مبلغ همان ۲۲۰ هزار تومان نباشد و بتوانیم مبلغ را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه امروز هیات دولت با حضور خبرنگاران در خصوص طرح کالابرگ‌های الکترونیکی گفت: طرح کالابرگ را به صورت فجرانه شروع کردیم توفیقات خوبی هم به دست آوردیم اینکه یک طرحی با گستره ۶۰ میلیون نفر و ۲۰ میلیون خانوار با کمترین ایراد با موفقیت به انجام برسد از افتخارات دولت است در گذشته طرحی را شروع کردند و وسط کار نتوانستند آن را ادامه دهند و به صورت یک مرحله ای آن را رها کردند.

وزیر کار یادآور شد: ما سه ماه پیاپی تجربه کردیم پیشرفت ۹۰ درصدی داشتیم و ۲۳۰ هزار فروشگاه را در سراسر کشور ساماندهی به صورت برخط ساماندهی کردیم الان با همه فروشگاه ها تسویه حساب شده است و یک ریال بدهی نداریم در مورد تداوم آن کارگروهی با ریاست معاون اول ریاست جمهوری تشکیل شده است داریم بررسی می کنیم به چه سبکی در چارچوب قانون با تامین منابع لازم این طرح را ادامه دهیم هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است امیدوارم تصمیمی که گرفته می شود خیر باشد و به نفع مردم باشد البته مردم هم اقبال خوبی داشتند جامعه هدف ما مخصوصا دهک های ۱ تا ۴ استقبال ۹۵ درصدی داشتند.

وی افزود: در خصوص اعتبارات کالابرگ‌های الکترونیکی باید بگویم که  هنوز جداول آن کامل نشده است و البته قرار است که بخشی از این فرآیند را به روش‌های دیگری انجام دهیم و شیوه‌های مختلفی را برای کمک به دهک‌های کم درآمد جامعه در نظر بگیریم.

مرتضوی گفت: زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در آینده به تاخیر نمی‌افتد، البته امیدواریم مبلغ همان ۲۲۰ هزار تومان  نباشد و بتوانیم مبلغ را افزایش دهیم.

وزیر کار نرخ بیکاری در ۷ استان را زیر ۷ درصد اعلام کرد و گفت: دولت در کاهش نرخ بیکاری رکورد تاریخی را ثبت کرد و عزم دولت بر این است که بتوانیم نرخ بیکاری را همواره کاهش دهیم. این شیوه های مختلف دارد، یکی فعال سازی بنگاه‌های بزرگ و به ظرفیت اسمی رساندن آنهاست .اقدام دیگر تقویت طرح های توسعه ای بنگاه های بزرگ است. باید بنگاه‌های بزرگ راکد فعال شود.

وی با اشاره به اصلاح قانون بیمه بیکاری یادآور شد: بخشی از کارگران مشمول این قانون نمی شدند از جمله کارگرانی که در مناطق آزاد کار می کردند و تابع قوانین و ضوابط خاص خود بودند، ما این افراد را اضافه کردیم و از سوی دیگر کسانی که بیمه بیکاری و از کار افتادگی می گرفتند امکان بازگشت به کار در کارگاه دیگر سخت بود ترتیباتی را ایجاد کردیم تا فرایندها اصلاح شود و کارگران بتوانند به بازار کار برگردند.

مرتضوی در مورد اعتراض برخی کارگران به این طرح بیان کرد: طبیعی است هر طرحی موافق و مخالف دارند، اما اکثریت جامعه کارگری با پیشنهادات ما موافق هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز