خبرگزاری کار ایران

ورود به فارکس بهتر است یا ارز دیجیتال؟ | نکاتی که هر معامله گری باید بداند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۲۸۳

فارکس بهتر است یا ارز دیجیتال، این سؤال بیشتر کسانی است که می‌خواهند وارد دنیای معامله‌گری شوند. چندین سال پیش البته چنین سؤالی مطرح نبود چون هنوز ارز دیجیتالی بوجود نیامده بود. اما با گذشت زمان و گسترش سریع ارز دیجیتال بسیاری از بروکرهای فارکس اقدام به ارائه معاملات ارز دیجیتال نیز کردند. هم‌زمان با این اتفاق سؤال جدیدی مطرح شد. اینکه معامله در فارکس بهتر است یا کریپتو. پاسخ به این سال نیاز به توجه به فاکتورهای دقیقی از هر دو بازار دارد. که در ادامه مطلب آن را بررسی میکنیم. 

مقایسه بازار فارکس و ارز دیجیتال ؛ تفاوت ها و شباهت ها 

هر تریدری یک نظریه برای خودش دارد، اینکه فارکس بهتر است یا ارز دیجیتال سوالی است که باید قبل از ورود به فارکس از خود بپرسد. حقیقتاً پاسخ به این سال به این موضوع بستگی دارد که شما چه دیدگاهی داشته باشید. قبل از هرچیز برای معامله کردن در هردو، شما نیاز دارید که آموزش کافی را دیده باشید. این لازمه کار است. سپس باید ببینید که بازار فارکس یا کریپتو، کدام برای شما بهتر است. به شخصیت خودتان نگاه کنید. اگر میخواهید سود بیشتری کنید، سبک تریدکردن شما با استفاده از نوسان‌های زیاد است و در نهایت امکان این را دارید که ریسک بیشتری را تحمل کنید. برای شما معامله در ارز دیجیتال شاید بهتر باشد. بخصوص اینکه کارگزاری‌های فارکس کمی برای ارائه خدمات به ایرانیان مشکل آفرینی می‌کنند. پس ورود به معاملات ارز دیجیتال برای ما بهتر است. 

اما اگر بخواهید عملی وارد جریان معامله‌گری شوید، به دانستن اقتصاد علاقه دارید و می‌توانید اخبار را دنبال و تجزیه و تحلیل کنید. فارکس مسلماً جای بهتری است. قانونمند بودن فارکس، داشتن پشتوانه قوی توسط بانک‌های مرکزی، ثبات بیشتر، نوسانات کمتر، ریسک پایین‌تر ... همه و همه اینها، دلایلی هستند که یک معامله‌گر حرفه‌ای را ترغیب می‌کند که برای ترید کردن وارد فارکس شود. اگر بخواهیم به‌صورت تیتروار، ویژگی‌های بازار فارکس و ارز دیجیتال را بیان کنیم باید به نکات زیر مراجعه کنیم: 

فارکس: 

  • تنظیم شده و رسمی 

  • بسیار شناور 

  • ثبات بیشتر 

  • نوسانات کمتر 

  • مناسب معامله‌گران با ریسک کمتر 

  • مناسب معامله‌گران روزانه 

ارز دیجیتال: 

  • مقررات ندارد 

  • نقدینگی کمتر 

  • نوسانات بالاتر 

  • احتمال کلاهبرداری، عدم اطمینان 

  • دارایی‌های قابل معامله بیشتر 

  • مناسب  معامله‌گران روزانه 

 

تفاوت‌های اصلی فارکس و ارز دیجیتال چیست؟

ورود به فارکس بهتر است یا ارز دیجیتال؟ | نکاتی که هر معامله گری باید بداند

بااینکه این دو؛ بازارهای مجزا محسوب می‌شوند، اما تفاوت‌ها و شباهت‌های زیادی بین فارکس و ارز دیجیتال وجوددارد. اما مهم‌ترین آنها در قوانین است. برای مثال هردو این بازارها برای مشخص شدن قیمت به عرضه و تقاضا متکی هستند. اما این شباهت آنها را به هم نزدیک نکرده. بیشتر کشورهای جهان تابع اجرای قوانین سختگیرانه مالی هستند. همان‌طور که میدانید بازار فارکس یک بازار کاملاً قانونی در جهان است که در آن ارزهای رسمی کشورهای مختلف که پشتوانه آن، دولت و بانک مرکزی آن کشور است معامله می‌شوند. پس ورود به فارکس به زبان ساده، مانند ورود به یک بازار کاملا رسمی است. اما در کریپتو، هیچ ارز واقعی وجود ندارد، هیچ پشتیبانی برای ارزهای دیجیتال نیست و دربیشتر کشورهای جهان توسط نهادهای رسمی پذیرفته نشده است.  

همین تفاوتی که ذکر شد خودش دنیایی اختلاف است. اگر بخواهیم موضوع را بهتر باز کنیم اینگونه میگوییم. مثلاً ارز ین ژاپن که پشتوانه آن بانک مرکزی ژاپن است. خب معامله در این ارز باعث نمی‌شود کل دارایی شما یک شبه از بین برود، چون امکان ندارد که ارزش این ارز یک شبه کاملاً سقوط کند. می‌پرسید چرا؟ چون اقتصاد ژاپن به این ارز وابسته است. پس دولت این کشور اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهد. اما ارزهای دیجیتال علاوه بر اینکه ممکن است یک شبه سقوط کند و حتی صفر شود. امکان دارد که اصلاً یک شبه ناپدید شود. هیچ‌کس نمی‌داند که کنترل آن دست کیست و کسی مسئولیت ان را نمی‌پذیرد. از طرفی هر بیانیه ای که بانک مرکزی کشورها در باره ارز دیجیتال صادر کند می‌تواند فاتحه آن را بخواند. در سال 2022 بانک مرکزی آمریکا چند بار بیانیه‌هایی درباره عدم قبول ارزهای دیجیتال صادر کرد. در همین بین بود که ارزش بیت‌کوین تقریباً کاملاً از بین رفت! حتی برخی ارزهای دیجیتال گم نام تر، به طور کامل ارزش آنها صفر شد. 

با توجه به اینکه بازار کریپتو بسیار غیرمتمرکز است، خرید و فروش بر روی پلتفرم‌های مختلف که معمولاً حداقل هزینه‌ای به همراه دارد. پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال برای هر تراکنش هزینه دریافت می‌کنند، که بین هر سایت متفاوت است، و یک معامله‌گر به یک کیف پول دیجیتال و یک حساب تأیید شده نیاز دارد. 

برخی از کارگزاران نیز پلتفرم‌هایی را برای تجارت ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند، البته نه همه آنها. کارگزاران نیز کارمزد دریافت نمی‌کنند، اما حاشیه سودشان روی اسپرد است، که همان تفاوت بین قیمت خرید و فروش است.  

ورود به فارکس چه ویژگی هایی برای یک معامله گر دارد؟ 

ورود به فارکس کار جذابی است. بازار فارکس دارای سطح قابل توجهی نقدینگی بالاتری از کریپتو است که باعث می‌شود معامله‌گران بتوانند با قیمت‌های مناسب خرید و فروش کنند و به سرعت وارد و خارج شوند. این باعث می‌شود که بازار فارکس بتواند سود امن تری برای شما ایجاد کند. البته اگر دانش کافی را داشته باشید. با توجه به این وضعیت‌ها در هر دو، معامله در فارکس آسان‌تر از معامله ارزهای دیجیتال است، اما هر دو برای کسانی که به دنبال سود هستند، حتی با وجود ریسک، خوب است. 

اگر در نهایت تصمیم خود را گرفتید که وارد بازار فارکس شوید، توصیه می‌کنیم که آموزش را جدی بگیرید. دلتا کالج در وبسایت خود مطالب زیاد آموزشی قرارداده که می‌توانید آنها را مطالعه کنید. دلیل اسرار بر آموزش این است که  جلوگیری از ضرر در فارکس یکی از مهم‌ترین نکات حیاطی برای باقی ماندن در این بازار است. درست است که بازار فارکس قانونمندتر است و از امنیت بالاتری برخوردار است. اما دلیل نمی‌شود که شما در این بازار ریسک نداشته باشید. فارکس هم ضررها و ریسک‌های خودش را دارد که باید کاملاً آنها را کنترل کنید. 

برای معامله در کریپتو باید چه نکاتی را مد نظر داشته باشیم. 

بازکردن حساب و معامله کردن بر روی کریپتو مسیر خیلی ساده‌ای دارد. اما از دست دادن پول شما نیز به همین سادگی رخ میدهد، سعی کنید کیف پول امنی برای خود انتخاب کنید. از رمزها و کیف پولتان به شدت محافظت کنید. ارزدیجیتال به‌خاطر فضای بی‌قانونی که در آن وجود دارد، ممکن است با کلاه برداری‌های زیادی در آن مواجه شوید. هرچند خوشبختانه سایت‌های معتبری وجود دارد که میتوانید با خیال راحت، به معاملات ارز دیجیتال در آن بپردازید.  

نتیجه گیری نهایی 

حالا که به پایان مقاله رسیدیم امیدوارم که جواب این سال که فارکس بهتر است یا ارز دیجیتال را گرفته باشید. خودتان بسنجید و تصمیم بگیرید، معامله‌گری ریسک‌های خاص خودش را دارد، حالا وقتی که شما ارز دیجیتال را معامله میکنید، علاوه بر آن خطرها، باید ریسک‌های حول محور ارزدیجیتال را نیز به جان بخرید. تفاوت فارکس و کریپتو کاملاً درمطلب بالا مشخص شده است. به نظر ما بهتر است در معاملات ارز دیجیتال محتاط‌تر عمل کنید، پول کمتری را ریسک کنید و هر لحظه آماده باشید که دارایی شما کاملاً از بین برود. اما اگر به دنبال معامله‌گری براساس قوانین، دریک بازار امن هستید. می‌توانید وارد فارکس شوید. به‌هرحال فارکس و ارز دیجیتال طرفداران خاص خودشان را دارند. به همین دلیل تصمیم نهایی با خود شماست. موفق باشید!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز