خبرگزاری کار ایران

لیست لوازم کوهنوردی تابستانی، برای ماجراجویی‌های شگفت‌انگیز!

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۷۶۰

کوهنوردی یکی از ورزش‌هایی است که برای انجام آن، نیاز به تجهیزات خاصی دارید. این ورزش در طبیعت، با ارتفاعات و تپه‌های زیبا، به شما فرصت می‌دهد تا با خود و طبیعت بهتر آشنا شوید. کوهنوردی همچنین فرصتی است که به شما اجازه می‌دهد تا از جاده‌های پرتلاطم کوهستان عبور کنید و بتوانید از چشم‌انداز و پویایی طبیعت لذت ببرید.

با فرارسیدن فصل تابستان، گرم شدن هوا و کامل شدن پوشش گیاهی و همچنین فراغت بیشتر افراد، بهترین فرصت برای گذران وقت در طبیعت و کوهنوردی است. این گرم شدن هوا اگرچه طبیعت‌گردی را آسان می‌کند اما داشتن برخی لوازم در این فصل ضروری‌ست و باید با خود داشته باشید.

در این مقاله، چک‌لیست لوازمی که در فصل تابستان و هنگام کوهنوردی به آن نیاز دارید بیان خواهد شد، تا با دانش و تسلط بیشتری به خرید لوازم کوهنوردی بپردازید. با ما همراه باشید. 

۱- پوشاک تابستانی

لباس‌های کوهنوردی نیز یکی از لوازم کوهنوردی در تابستان هستند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. لباس‌های کوهنوردی باید از جنس‌هایی باشند که می‌توانند تعریق شما را جذب کنند و در عین حال از باد و باران محافظت کنند. همچنین باید از جنس‌هایی باشند که خنکی بدن شما را حفظ کنند.

برای هایکینگ در تابستان، تکنیک لایه لایه همچون زمستان به‌کار می‌آید. لایه اول، لایه میانی و بادگیر. بادگیر برای مواقعی که می‌خواهید استراحت کنید و بدنتان عرق کرده است. برای لایه اول از جنس پنبه استفاده نکنید زیرا خیلی زود عرق خواهید کرد. اگر لایه اول ندارید می‌توانید از یک تیشرت استفاده کنید.

به‌خاطر داشته باشید که هوای کوهستان با هوای شهر فرق می‌کند. دمای پایین‌تری دارد و گاه بادهای سردی می‌وزد. برای همین ما یک لایه میانی سبک همچون پلار را پیشنهاد می‌کنیم.

لایه سوم را فراموش نکنید. اگر احتمال بارندگی می‌دهید یا مسیر بادگیری است یک ویندستاپر گورتکس گزینه خوبی است.

برای شلوار نیز از مدل‌های سبک استفاده کنید که زود خشک می‌شوند. برخی از شلوارها با زیپ به شلوارک تبدیل می‌شوند. در هنگام خرید البسه کوهنوردی در فصل تابستان حتما به تنفس‌پذیری آن دقت کنید.

 

۲- کفش کوهنوردی تابستانی

کفش‌های کوهنوردی برای یک صعود ایده آل بسیار مهم هستند. این کفش‌ها باید بسیار راحت و مناسب برای پاهای شما باشند تا در طول سفر مشکلی برای شما ایجاد نکنند. همچنین باید دارای پایه قوی و ضد لغزش باشند تا بتوانید در سطح‌های مختلف و در شرایط مختلف به راحتی حرکت کنید.

اگر برنامه کوهنوردی‌تان سبک است و قرار نیست به قلل مرتفع صعود کنید احتمالا به کرامپون نیازی نخواهید داشت. اگر برنامه سبک یک‌روزه دارید و مسیر آن‌قدر دشوار نیست یک جفت کفش کوهنوردی سبک تا کفش ترکینگ بهترین گزینه است. اما اگر مسیر ناهموار است و احتمال آسیب مچ پا وجود دارد ریسک نکنید و کفش‌های کوهنوردی خود را بپوشید.

 

 

۳- کوله پشتی تابستانی

کوله پشتی کوهنوردی نیز یکی از لوازم کوهنوردی در تابستان است که باید به آن توجه داشته باشید. این کوله، باید دارای ظرفیت مناسبی برای قرار دادن لوازم شما باشد و همچنین باید دارای بندهای قوی و پشتی محکم باشد تا بتوانید آن را به راحتی بر روی شانه‌های خود بگذارید.

در هوای گرم تابستان هرچه وزن کمتری همراه داشته باشید کمتر اذیت خواهید شد، پس اگر برنامه یک‌روزه دارید از کوله‌پشتی 20 تا 25 لیتر استفاده کنید. کاپشن گورتکس، بطری آب، اسنک و جعبه کمک‌های اولیه در آن جا خواهد شد.

 

 

۴- محافظت از پوست

کلاه: 

اولین و مهمترین چیزی که از تابش نور خورشید و گرمازدگی جلوگیری می‌کند کلاه است. کلاه‌های نقاب‌دار با سایبان دور از سوختن پوست صورت و گردن محافظت می‌کند.

برخی از کلاه‌ها همچون کلاه‌های برند ای ایکس تو در برابر اشعه آفتاب مقاومند و دچار پوسیدگی نمی‌شوند.

لیست لوازم کوهنوردی تابستانی، برای ماجراجویی‌های شگفت‌انگیز!

کرم ضدآفتاب

کرم ضد آفتاب نیز اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا در صورت نداشتن کلاه از پوست شما محافظت خواهد کرد.

عینک آفتابی

عینک آفتابی که از چشم‌ها دربرابر نور شدید روزهای آفتابی محافظت می‌کند. عینک‌های جولبو گزینه بسیار خوبی‌اند. این عینک‌ها در کتگوری‌های مختلف (1 تا 4) و لنز‌های مختلف عرضه شده و به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین عینک‌هایی‌ست که برای کمپینگ و کوهنوردی تاکنون تولید شده است. این عینک ها در فرانسه تولید و خوشبختانه در کشورمان نیز به فروش می‌رسد.

 

 

۵- هیدراتاسیون در کوهنوردی تابستانه

اگر می‌خواهید روز خوبی داشته باشید حتما و حتما آب با خود داشته باشید، حتی برای کوتاه‌ترین برنامه‌ها آب بردارید. پیمایش زیر آفتاب گرم تابستان نیاز به آب را دوچندان می‌کند. جدای از کیسه آب، بطری آب نیز همراه داشته باشید. در نظر داشته باشید که ممکن است همراهانتان آب نیاورده باشند یا کم بیاید، پس آب اضافه داشته باشید.

لیست لوازم کوهنوردی تابستانی، برای ماجراجویی‌های شگفت‌انگیز!

۶- سایر تجهیزات کوهنوردی

جدای از تجهیزاتی که در تمام برنامه‌ها استفاده می‌شود همچون کیسه‌خواب، زیرانداز، ست‌های غذاخوری، چادر، فلاسک و سایر تجهیزات، شما به وسایلی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود نیاز مبرم خواهید داشت:

  • کیف کمک‌های اولیه

  • ابزار چندکاره

  • هدلامپ

  • سوت

  • دستمال توالت

  • جی پی اس

  • قطب‌نما

  • نقشه

  • اسپری ضدحشره

  • باتوم

  • آتش‌زنه

 

 

در پایان به نکات مهمی که قبل از خرید لوازم کوهنوردی، باید به آن توجه داشته باشید، اشاره می‌کنیم:

۱. تعیین نوع فعالیت: قبل از خرید لوازم کوهنوردی، باید نوع فعالیت خود را مشخص کنید. آیا می‌خواهید در کوهستان صعود کنید یا در جنگل‌ها پیاده‌روی کنید؟ بسته به نوع فعالیت، باید لوازم مناسب را انتخاب کنید.

۲. برند: برند لوازم کوهنوردی بسیار مهم است. برندهای معتبر، لوازم با کیفیت و با دوامی را تولید می‌کنند. همچنین، برندهای مطرح از نظر امنیت و قابلیت استفاده نیز بهتر هستند. برای مثلا محصولات برند دیوتر معرف همه کوهنوردان است و معمولا از کیسه خواب و کوله پشتی‌های این برند استفاده می‌کنند.

۳. جنس: جنس لوازم کوهنوردی نیز بسیار مهم است. لوازم با جنس‌های با کیفیت و مقاوم، دارای عمر بیشتر و کارایی بهتری هستند.

۴. اندازه و وزن: باید به اندازه و وزن لوازم کوهنوردی توجه کنید. لوازمی که سنگین هستند، ممکن است برای شما در طول سفر دشوار باشند. همچنین، لوازمی که بزرگ هستند، ممکن است برای شما در حمل و نقل دشوار باشند.

۵. قیمت: قیمت لوازم کوهنوردی نیز بسیار مهم است. باید به قیمت‌ها توجه کرد و لوازمی را انتخاب کرد که با قیمت مناسب و با کیفیت باشند. در این خصوص برخی از برندهای با کیفیت ایرانی بسیار جذاب و مناسب هستند.

۶. امنیت: باید به امنیت لوازم کوهنوردی نیز توجه کرد. باید لوازمی را انتخاب کرد که از نظر امنیت بهینه باشند و در صورت وقوع حادثه، به شما کمک کنند.

۷. تست و آزمایش: قبل از خرید لوازم کوهنوردی، باید آن‌ها را تست و آزمایش کنید. باید مطمئن شوید که لوازمی که خریداری می‌کنید، به درستی کار می‌کنند و شما را در مسیر خود همراهی می‌کنند.

 

با توجه به مطالب فوق، می‌توانید به راحتی از لوازم کوهنوردی در تابستان استفاده کنید و به راحتی از طبیعت و چشم‌انداز آن لذت ببرید. 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز