خبرگزاری کار ایران

فرهادی‌زاد: مبالغ دلاری کوهنوردان بر اساس دلار 4000 تومان محاسبه نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۸۴۷

نایب رییس کمیته ملی المپیک در خصوص محاسبه هزینه‌های کوهنوردان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی کانال رادیویی ورزش بانوان؛ مهین فرهادی‌زاد نایب رییس کمیته ملی المپیک با حضور در استودیوی برنامه «بانوی ایرانی» کانال رادیویی ورزش بانوان ضمن تبریک بابت کسب سهمیه المپیک توسط هانیه رستمیان از برنامه‌های کمیته برای این رویداد گفت: برنامه ما برای ورزشکارانی که دریافت سهمیه دارند باید یک برنامه منسجم باشد. ما در بازی‌های المپیک توکیو و پیش از آن هم ستادی را متشکل از افراد متخصص به جهت ایجاد امکانات و هماهنگی مناسب برای ورزشکاران و فدراسیون‌های ورزشی تشکیل دادیم. این ستاد در واقع برنامه‌های فدراسیون‌ها را ملاحظه، کمک و حمایت می‌کند. این کمک هم به صورت مالی بوده و هم در خصوص ارتباط با مربیان و جلسات تخصصی است. از آن جایی که وظایف کمیته ملی المپیک تعریف شده است، این موضوعات در داخل ستاد بازی‌ها شکل می‌گیرد. 

وی در خصوص اختصاص سهمیه‌ای به فدراسیون‌ها افزود: در بازی‌های آسیایی و المپیک علاوه بر فدراسیون و وزارت ورزش،کمیته ملی المپیک هم به ویژه در ارتباط با این موضوع تلاش بسیار زیادی را دارد و به همین دلیل ستاد بازی‌ها را تشکیل داده تا از زوایای مختلفی وضعیت ورزشکاران را بررسی کند. موضوع پول بسیار مهم است. هم باید شرایط کشور را درک کرد و از طرفی مسئولین ورزش هم باید شرایط ورزشکاران و جوانان را درک کنند. خوشبختانه از سوی رئیس کمیته ملی المپیک، دبیر و اعضای هیات اجرایی اهتمام ویژه‌ای نسبت به اختصاص اعتبارات موثر برای بخش‌هایی که اثرگذار بوده، انجام می‌شود تا بتوانیم اعتبارات لازم را برای برپایی و حمایت از ورزرشکاران داشته باشیم.

فرهادی‌زاد در پاسخ به این سوال که آیا کمیته ملی المپیک برای بازی‌های هانگژو و المپیک بودجه اختصاصی دریافت می‌کند، بیان کرد: این کمیته اعتباراتی را برای فعالیت‌های ثابت خود از جمله حمایت از فدراسیون‌ها در بخش قهرمانی دارد. بازی‌های آسیایی و المپیک اعتباراتی را بر اساس تبیین موضوع از سوی این کمیته برای سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط داشته و با توجه به اهمیت موضوع، اعتبارات مصوب خود را دریافت می‌کنند.

نائب رییس کمیته ملی المپیک از بدهی‌های گذشته کمیته اینگونه گفت: بدهی‌ها برای همه دستگاه‌ها که فعالیت‌هایی را انجام داده وجود دارد. ممکن است تا یک جایی اعتبارات باشد و سایر هزینه‌ها را به زمان دیگری موکول کنند و این‌ها کاملا طبیعی است.

او با اشاره به حضور مربیان خارجی و پرداخت هزینه‌های آنان توسط این کمیته خاطرنشان کرد: برای برنامه‌های المپیک و حضور قوی‌تر ورزشکاران به دلیل کسب سهمیه و بازی‌ها قطعا کمیته ملی المپیک همراه فدراسیون‌ها خواهد بود. در ستاد بازی‌ها این همراهی‌ها بررسی شده و نسبت به این که مربی خارجی باید حضور پیدا کند همه جوانب سنجیده می‌شود. اگر به این موضوع برسیم که باید از امکانات نیروهای خارج از کشور استفاده کنیم، حتما در ستاد مطرح شده و از فدراسیون‌ها در این خصوص حمایت می‌کنیم. در شرایط غیر از برنامه مسابقات، کمیته ملی المپیک به دلیل حمایت از برنامه‌های فدراسیون‌ها در جاهای مختلف، همه ساله اعتبارات خاصی را به آنان اختصاص می‌دهد. 

فرهادی‌زاد در ادامه در پاسخ به این سوال کارشناس «کانال رادیویی ورزش بانوان» درباره طرح بورسیه المپیک و امکان جا به جایی آن با برخی از ورزشکاران، تاکید کرد: کمیته ملی المپیک در سال‌های اخیر در توسعه فضای مدیریت برای بخش بانوان بسیار خوب عمل کرده است. در دوره‌های گذشته نجمه خدمتی، نازنین ملایی و سایر ورزشکاران را داشتیم که این تعداد رو به افزایش است. همه این موارد هم از سوی وزارت ورزش و خانم کاظمی پور حمایت می‌شود. این حمایت‌ها مقطعی است اما خودمان هم این شرایط را فراهم می‌کنیم. ورزشکاری همچون نازنین ملایی بورسیه المپیک می‌شود و عملکرد درخشانی در المپیک توکیو از خود نشان می‌دهد. شاید ما درخشان بودن را فقط روی سکو رفتن ببینیم ولی یادمان نرود، ملایی در بازی‌های المپیک توکیو به عنوان یک ورزشکار روئینگ کار بسیار زیبایی را انجام داد که مورد تشویق رئیس کمیته بین‌المللی المپیک هم قرار گرفت. چرا که به خوبی از دوره بورسیه‌ خود استفاده کرد و سهمیه خود را ارتقا داد.

وی افزود: ورزشکاری که بورسیه می‌شود باید بتواند شرایط خود را بهبود بخشد تا منجر به توجه مسئولین ارشد ورزشی شود. با همفکری وزارت ورزش و حمایت فدراسیون‌ها، افراد به مدیریت سولیداریتی معرفی می‌شوند. از آنجایی که تعداد بورسیه‌ها محدود است، ما باید بهترین ورزشکاران دختر و پسر را معرفی نماییم. پس از بررسی‌های لازم توسط آنان شرایط برای بورسیه فراهم می‌شود. البته در دوره‌های گذشته تعداد بورسیه‌های دختران بسیار کم بود اما اخیرا سهمیه ورزشکاران خانم را هم باید به صورت پنجاه پنجاه داشته باشیم.

مهین فرهادی‌زاد از حواشی اخیر انتخابات مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون کوهنوردی در خصوص گلایه بسیاری از ورزشکاران این رشته که بورسیه شده و مبالغ دلاری آنان بر اساس دلار 4000 تومان محاسبه می‌شود، گفت: در مجمع این موضوع توسط یکی از مربیان بورسیه شده مطرح شد. من همان‌جا پیگیری‌هایی را انجام دادم. به هیچ وجه به نرخ دلار 4 هزار تومانی نیست. این مبلغ بر اساس نگاه بانک مرکزی محاسبه و همان پانصد دلار را به ریال برای ورزشکاران در آن روز محاسبه می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز