خبرگزاری کار ایران

روش های جلوگیری از جیر جیر کردن کفش

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۸۳۶

یکی از علت های مهمی که باعث ایجاد صدا دادن کفش می شود در بیشتر مواقع صیقلی بودن سطح های صاف مانند کاشی یا زمین هایی است که با چوب سخت ساخته شده اند. در صورتی که به دنبال رفع این مشکل هستید تا انتهای متن با ما همراه باشید.

تصور کنید در یک محیط ساکت با فضایی جدی مانند کتابخانه های عمومی و یا سالن امتحان دانشگاه راه می روید و تنها صدایی که شنیده می شود صدای جیر جیر کفش شما است. چنین چیزی می تواند منجر به خجالت کشیدن شما بشود در صورتی که شما مقصر نیستید. این مشکل اصولا به دلیل اشتباه در ساخت و تولید کفش یا وجود رطوبت در قسمت های داخلی آن رخ می دهد. برای حل شدن این مشکل پیشنهاد می کنیم هر زمان که کفش هایتان را می پوشید زیر آن را با یک دستمال خشک تمیز کنید. اساسی ترین و مهم ترین علت ، چسبنده بودن کف کفش است. به همین علت بیشتر اوقات زمانی که صبح ها راه می روید کفش هایتان صدا می دهد منتها زمانی که چندین ساعت با آن راه بروید دیگر صدایی ایجاد نمی شود زیرا کف کفش هایتان نسبتا ساییده شده و یا خاکی می شود. در صورتی که قصد خرید کفش بسیار باکیفیت و مناسب را دارید پیشنهاد ما به شما خرید کفش زنانه اسکچرز و خرید کفش مردانه اسکچرز است. این برند با تولید کفش های راحت و باکیفیت خود توانسته است رضایت بسیاری از افراد را جلب کند.

چرا کفش صدا می دهد ؟

یکی از دلیل های رایجی که منجر می شود کفش هایتان صدا بدهد این است که کفش هایتان را بدون جوراب می پوشید. در صورتی که بدون جوراب کفش بپوشید و شروع به راه رفتن کنید پوست پای شما با سطح داخلی کفش اصطکاک می کند و منجر به ایجاد صدای خاصی می شود که قطعا خودتان نیز این صدا را شنیده اید. این مشکل در کفش های نو و جدید بیشتر ایجاد می شود. بنابراین در صورتی که کفش نو خریده اید بهتر است چند بار اول آن را با جورابی که خیلی ضخیم نیست بپوشید ، این کار باعث می شود تا کفش هایتان مقداری جا باز کند و بعد از آن می توانید بدون جوراب نیز کفش هایتان را بپوشید.

چرا کفش چرم صدا می دهد ؟

کف بیرونی کفش خود را با پارچه کاملا تمیز کنید ، چنانچه صدای جیر جیر کفش چرم بر روی سطح های صاف مثل کاشی ، سرامیک و... به صدا در می آید به احتمال زیاد مشکل از کف نرم کفش شما است. برای حل این مشکل بایستی چند بار در روز کف کفشتان را به صورت مرتب بشوئید تا نرم بودن کفش کمتر بشود. هر مقدار که راه می روید کف کفش خود را بر روی سطح کاغذی بکشید تا کفشتان کمتر جیر جیر کند.

وجود حباب هوا

 یکی دیگر از دلیل های این که کفش ها صدا می دهند می تواند وجود هوا در زمان ساخت کفش و یا کفی کفش باشد. در این شرایط می توانید مقداری جوش شیرین و یا پودر بچه بر روی آن قسمت از کفش هایتان بریزید تا رطوبت اضافی جذب شود و صدای کفش از بین برود. برخی اوقات امکان دارد که صدای کفش مربوط که پاشنه آن باشد که البته بهتر است بدانید این مشکل در کفش هایی که پاشنه بلند هستند رخ میدهد. در صورتی که کفش شما به درستی وصل نشده باشد یا لق باشد زمانی که راه بروید صدایی تولید می کند. برای حل این مشکل می توانید از چسب های مخصوص کفش بهره گیری کنید.

روش های جلوگیری از جیر جیر کردن کفش

 

زیر کفی کفشتان پودر بچه بزنید

چنانچه کفی کفشتان زمان راه رفتن زیاد جابه جا می شود ، می تواند علت این که صدای جیر جیر دهد باشد. برای حل این مشکل ، کفی ها را بردارید و مقداری پودر بچه داخل کفش هایتان بریزید و سپس کفی ها را در جای خود قرار دهید. پودر بچه باعث کاهش اصطکاک کفش و کفی می شود و دیگر صدایی از کفشتان ایجاد نخواهد شد. چنانچه پودر بچه ندارید می توانید به جای آن از نشاسته ذرت یا پودر طلق بهره گیری کنید.

زیر کفی های کفش روغن نارگیل بزنید

برای انجام دادن این کار ، کفی های کفش خود را بردارید و به قسمت زیرین داخل کفش روغن بزنید. روغن نارگیل به روان شدن کفی کفش شما کمک بسیاری می کند. براین اساس زمان راه رفتن از کفشتان صدایی ایجاد نمی شود.

بهره گیری از صابون مخصوص کفش

برای حل شدن مشکل صدای کفشتان می توانید از صابون های مخصوص کفش که کفش ها را نرم می کنند بهره گیری کنید. برای مثال در صورتی که زیپ کفش هایتان صدا می دهد از صابون بهره گیری کنید تا نرم شود و بتوانید به راحتی و بدون ایجاد سر و صدا زیپ کفش هایتان را باز و بسته کنید.

بهره گیری از روغن های صنعتی

برای از بین بردن صدای کفش ها می توانید از روان کننده ابزار آلات نیز بهره گیری کنید. این روان کننده ها برای وسیله هایی مانند دستگاه های ورزشی ، نجاری ، باغبانی و... مورد استفاده قرار می گیرند. این روغن را می توانید به آسانی از ابزار فروشی ها تهیه کنید و مقداری از آن را داخل کفش هایتان بریزید. البته قبل از ریختن روغن بایستی کفی های کفش را از کفش خارج کنید.

روش های جلوگیری از جیر جیر کردن کفش

 

استفاده زیاد از کفش

بهره گیری مرتب از کفش ها منجر می شود که کفش ها خشک شوند و باعث ایجاد صدا شوند. براین اساس باید تلاش کنید مرتبا از روغن نارگیل و یا روغن های مخصوص کفش بهره گیری کنید تا قسمت بیرونی کفش هایتان نرم شود. زیرا در صورتی که رویه کفش نرم باشد زمان راه رفتن صدای جیرجیر کمتری به گوشتان خواهد رسید. زمانی که می خواهید برای کفش هایتان روغن تهیه کنید توجه کنید تا روغنی که می خرید مخصوص کفش هایتان باشد. برای مثال در صورتی که کفش چرمی دارید باید روغن مخصوص چرم خریداری کنید تا مشکل صدای کفشتان برطرف شود.

کهنه بودن کفش

امکان دارد صدای کفش شما به دلیل کهنه بودن آن باشد. در صورتی که کفش کهنه ای دارید و فکر می کنید به دلیل شکاف هایی که در کف آن به وجود آمده است صدا می دهد ، با بهره گیری از چسب سیلیکون این شکاف ها را پر کنید تا مشکل صدا دادن کفشتان برطرف شود.

خرید آنلاین کفش اسکچرز

در صورتی که قصد خرید کفش زنانه ، مردانه و بچه گانه اسکچرز اورجینال به صورت آنلاین و اینترنتی را دارید ، با مراجعه به فروشگاه اینترنتی پارسی بای می توانید محصول مورد نظر خود را با خیالی آسوده از اصالت کالا خریداری کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز