خبرگزاری کار ایران

با حضور رییس جمهوری بهره برداری شد؛

سد مخزنی کبودوال در گلستان

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۵۹

سد مخزنی کبودوال لحظاتی قبل با حضور محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری در شهرستان علی آبادکتول، در غرب استان گلستان به بهره‌برداری رسید.

ایلنا: سد مخزنی کبودوال، لحظاتی قبل با حضور محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری در شهرستان علی آبادکتول، در غرب استان گلستان به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار ایلنا در گرگان، این سد، مخزنی به حجم مفید 17 میلیون متر مکعب، طول تاج 1372 متر و قابلیت تنظیم سالیانه حدود 50 میلیون مترمکعب آب را دارد.
اعتبار صرف شده برای این پروژه نیز در حدود 510 میلیارد ریال است.
تامین آب صنعت شهرستان علی آباد کتول، آبیاری اراضی کشاورزی به مساحت حدود 10 هزار هکتار، کنترل سیلاب، ایجاد تاسیسات تفریحی و گردشگری در حاشیه سد و ایجاد اشتغال مستقیم برای 300 نفر و اشتغال غیر مستقیم برای چهار هزار نفر در منطقه از اهداف ساخت این سد است.
در کنار این سد مخزنی، یک سد انحرافی نیز ساخته شده که سبب می شود میانگین طول عمر سد بین 30 تا 40 سال بیش تر شود.
در زمین‌های اطراف شبکه و کانال های پایاب این سد، می‌توان سالانه 55 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و 400 تن ماهی پرورش داد که بازدهی آن سالانه حدود 190 میلیارد ریال برآورد می شود.
سد کبودوال نیز یکی از هشت پروژه مهر ماندگار شرکت آب منطقه ای گلستان است که در 5/1 کیلومتری جنوب شهر علی آباد کتول در غرب این استان واقع شده است.
 احمدی نژاد پس از افتتاح و بازدید از این پروژه، برای افتتاح راه آهن گرگان - اینچه برون عازم اینچه برون در شمال استان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز