خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد تأکید کرد:

طرح تحول سلامت حرکت انقلابی دولت تدبیر و امید

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۵۱۷

استاندار یزد گفت: طرح جامع نظام تحول سلامت حرکت انقلابی دولت تدبیر و امید بود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست توجیهی برنامه عملیاتی و جلسه هیأت امناء دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه 7 کشور با حضور استانداران استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان، رؤسا و اساتید این دانشگاهها به میزبانی استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه طرح تحول سلامت مورد رضایت مراجع عظام، علما و مردم قرار گرفته است، اظهار داشت: این طرح موجب شد هزینه های درمانی و بیمارستانی مردم به شدت کاهش یابد و نباید طرح تحول سلامت به خاطر عدم تأمین اعتبار یا مشکلات مالی دچار اختلال شود.

"سیدمحمد میرمحمدی" افزود: یکی دیگر از اقدامات خوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرای طرح بهسازی و مبلمان بیمارستانی بوده که فضای مناسب و شادابی برای بیماران آماده شده و طراوت بیمارستان موجب بهبودی سریعتر بیماران شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم مشارکت بخش‌خصوصی جدی گرفته شده و راه برای سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در احداث مراکز درمانی و بیمارستانی باز شده است تا امکانات بیمارستانی بهتری برای مردم فراهم شود.

میرمحمدی ادامه داد: بخش خصوصی در دولت تدبیر و امید می‌تواند همچنین نسبت به تأسیس آموزشگاه‌های پرستاری در کشور اقدام کند.

ارز دارو صرف خرید اقلام غیرضروری می‌شود

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت : ساماندهی تأمین دارو مسئله بسیار مهم و حیاتی بود که دولت تدبیر و امید موفق به تحقق این مهم شد.

وی اظهار داشت: فراموش نکنیم در سه، چهار سال گذشته وضعیت دارو در کشور چگونه بود و چه مسائلی حتی از سوی وزیر بهداشت و مسئولان وزارتخانه مطرح شد که وزیر بهداشت دولت قبل گفتند ارز مربوط به دارو صرف خرید اقلام غیرضروری شد.

میرمحمدی با اشاره به اجرای طرح پوشش پزشک خانواده افزود: امیدواریم این طرح ارزشمند تکمیل شود تا امنیت بهتری را از نظر خدمات پزشکی برای تمام مردم ایران به وجود آورد.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان با بیان شاخص‌های مطلوب حوزه بهداشت و درمان استان یزد گفت : یزد از نظر سرانه تخت و سرانه پزشک رتبه اول را در کشور دارد و در حال حاضر 45 درصد از تخت‌های بیمارستانی استان به درمان غیربومی ها اختصاص یافته است.

میرمحمدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اینکه مسئولان منطقه 7 دانشگاه‌های علوم پزشکی بتوانند در کنار هم مسائل حوزه بهداشت و درمان خود را مطرح کنند و با تعامل و تفاهم موانع و مشکلات در این حوزه را پشت سر بگذارند بسیار ارزشمند است.

نشست شورای هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه 7 کشور با حضور استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد در شهرکرد در حال برگزاری است.

گفتنی است قبل از این نشست استاندار یزد با استانداران اصفهان و چهارمحال و بختیاری دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز