خبرگزاری کار ایران

در نشست کارگروه سلامت شهرستان فومن مطرح شد؛

در حوزه سلامت با کسی تعارف نداریم

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۵۷۹

سرپرست فرمانداری فومن بر لزوم پایش مداوم محیط زیست و وظایف شهرداری ها و دهیاران به جمع آوری زباله و سگ‌های ولگرد تایکد کرد و گفت: در حوزه سلامت با کسی تعارف نداریم.

به گزارش ایلنا از فومن، نشست کارگروه سلامت، پیشگیری از مسمومیت با قارچ های سمی و کمیته پیشگیری از مصرف مواد دخانی شهرستان فومن به ریاست حمید رضایی سرپرست فرمانداری شهرستان فومن و با حضور اعضای کارگروه برگزار شد.

رضایی با بیان اینکه مقوله سلامت برای ما بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: این جلسات به طور مستمر جهت پایش اقدامات انجام شده و اتخاذ تصمیمات لازم برگزار می شود.

وی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در راستای حفظ سلامت مردم و بهداشت محیط به برنامه های پیش رو اشاره کرد و با بیان اینکه از ۱۸ الی ۲۶ مهر ماه به عنوان «هفته سلامت روان» نامگذاری شده است، یادآور شد: مقوله سلامت صرفا به جسم انسان و محیط زندگی مربوط نمی شود و سلامت روان نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

رضایی خاطرنشان کرد: شادی، نشاط، شادابی و امیدواری بر سلامت انسان اثرگذار است و همه وظیفه داریم اقدامات لازم را در جهت آسایش و آرامش بیشتر شهروندان برنامه ریزی و اجرا کنیم.

سرپرست فرمانداری فومن بر ضرورت توجه به برنامه های نشاط آور، برگزاری کنسرت های موسیقی، جشنواره های بومی و محلی و مسابقات ورزشی در راستای افزایش نشاط مردم تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی نظیر آموزش و پرورش، حوزه علمیه، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد، ورزش و جوانان در این زمینه می‌توانند با اقدامات مناسب تاثیر زیادی بر سلامت روان جامعه داشته باشند.

رضایی بر لزوم پایش مداوم محیط زیست و وظایف شهرداری ها و دهیاران به جمع آوری زباله و سگ‌های ولگرد تاکید کرد و گفت: در حوزه سلامت با کسی تعارف نداریم.

وی خواستار آگاهی رسانی مرکز بهداشت و اطلاع رسانی به موقع آنها در واکنش به اخبار مربوط به حوزه سلامت شد و با اشاره به فصل بازگشایی مدارس گفت: بر سلامت آب شرب، مواد غذایی، سرویس بهداشتی مدارس نظارت شود.

رضایی در بخش دیگری از اظهارات خود خواستار نظارت بیشتر در زمینه عرضه دام و طیور زنده شد و اظهار کرد: نانوایی ها نیز باید از لحاظ کیفیت ارتقا یابند و از مواد ممنوعه نظیر جوش شیرین نیز استفاده نشود.

سرپرست فرمانداری فومن از مرکز بهداشت و درمان شهرستان درخواست کرد که نسبت به پسماندهای عفونی حساسیت بیشتری به خرج دهند و همچنین ضمن بازدید از مکان‌های عرضه مواد غذایی و محصولات پروتئینی فاسد شدنی، بر تاریخ تولید و انقضای محصولات نیز در کنار بهداشت محیط نظارت صورت بگیرد.

رضایی با بیان اینکه شکستگی لوله های آب در روستاها خطرساز است، اظهار کرد: متاسفانه شاهد شکستی لوله ها هستیم که در این زمینه از آبفار شهرستان انتظار می رود اقدامات مناسبی انجام دهد.

سرپرست فرمانداری فومن توسعه شبکه آب و فاضلاب را دغدغه مشترک دولت و نماینده مجلس عنوان کرد و گفت: روزهای اخیر در پی سفر مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به شهرستان فومن که با پیگیری و همت حاج آقا افتخاری نماینده محترم شهرستانهای فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، مجموعا ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه شبکه های آب شهری و روستایی این دو شهرستان در نظر گرفته شد.

از سگ گزیدگی ۱۵۴ نفر تا بستری شدن ۹ نفر با مصرف قارچ‌های سمی وحشی

 عظیم یکتا رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان فومن در این جلسه با اشاره به فصل شیوع آنفولانزا گفت: از افراد بیمار انتظار می رود که با استراحت در منزل و عدم مصافحه با سایر افراد جهت جلوگیری از بیماری کمک کنند.

وی با اشاره به شناسایی ۳۸۲ مورد مشکوک به ابتلا به آنفولانزا گفت: ۹ نفر از انها در بیمارستان بستری که در نهایت آنفولانزای ۶ نفر تائید شد.

یکتا به ایام اربعین حسینی و خیل عظیم زائران اشاره کرد و گفت: زائران عزیز نیز پش از بازگشت ار عراق در صورت مشاهده علائم بیماری حتما به دکتر مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان فومن با بیان اینکه بسیاری از ناهنجاری‌ها از آب و غذا سرچشمه می گیرد، یادآور شد: شکستگی لوله‌های آب شرب روستایی می‌تواند سبب انتقال آلودگی شود.

وی بر ضرورت جمع آوری سگ‌های ولگرد تاکید کرد و گفت: طی ۶ ماه گذشته ۱۵۴ مورد سگ گزیدگی رخ داده که ۵۰۰ میلیون تومان برای واکسیناسیون بیماران هزینه شده است.

یکتا درخصوص قارچهای سمی وحشی نیز اظهار کرد: طی یک ماه و نیم گذشته ۹ نفر از روستائیان شهرستان فومن به دلیل مصرف قارچ سمی در بیمارستان رازی رشت بستری شدند.

قاسم زاده رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فومن نیز از کاهش مصرف سموم توسط کشاورزان خبر داد و گفت: به دلیل گرانی و هچنین ارتقای فرهنگ کشاورزان مصرف سموم نسبت به سال ۹۶ حداقل ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی از مزرعه پرورش زنبور تریکوگراما علیه کرم ساقه خوار برنج در شهرستان فومن خبر داد و گفت: به رغم حذف یارانه دولتی و افزایش قیمت زنبور از ۲۳ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان اما در مصرف آن شاهد کاهش نبوده ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز