خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله فلاحتی در آئین نواختن زنگ بازگشایی مدارس گیلان:

دانش به انسان حیات و نشاط معنوی می‌دهد/ کشورها در سایه دانش در دنیا می‌درخشند

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۵۹۱

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: دانش به انسان حیات و نشاط معنوی می‌دهد و جامعه را نورانی می‌کند.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید و زنگ مقاومت در هنرستان کار و دانش دخترانه کیومرث صابری(گل آقا) در رشت با قدردانی از ادب دانش‌آموزان اظهار کرد: آنچه انسان را سر راه نگه می‌دارد، دانش است.

وی، درخشش کشورها در دنیا را در سایه دانش عنوان کرد و افزود: پس از جنگ جهانی دوم قدرت‌های بزرگ جهان مانند آمریکا که البته دیگر قدرت بزرگ نیستند، در گوشه و کنار دنیا تمام افکار، اندیشه‌ها و صاحبان دانش را جذب کردند و اکنون تبدیل به قلدر شدند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه علم می‌تواند به انسان قدرت دهد، تصریح کرد: علم به انسان حیات و نشاط معنوی می‌دهد و جامعه را نورانی می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: کسی که در کنار دانش، کتاب و قلم نیست به معنای واقعی حیات ندارد.

وی با تاکید بر مطالعه زندگی مردان و زنان دانشمند دنیا، بیان کرد: هیچکدام از دانشمندان دنیا سرمایه‌دار نبودند و بیشتر آنها از اقشار فقیر محسوب می‌شدند و این نشان می‌دهد که دانش به دنبال این امور نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان، به قدرتمند شدن جامعه در سایه دانش اشاره کرد و گفت: امروز و تمام ایام را که متعلق به دانش‌پژوهان، دانشجویان و دانش‌آموزان است را تبریک می‌گویم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به روایتی از ائمه(ع)، خاطرنشان کرد: علم قدرت است و کسی از درون و بیرون قدرت دارد که در کنار دانش رشد کند.

وی بر تربیت خوب دانش‌آموزان توسط اولیای آنها تاکید کرد و یادآور شد: به دانش‌آموزان توصیه می‌کنم خوب درس بخوانید و در کنار آن کتاب‌هایی که درباره زن، نظام حقوق زن و آنچه متعلق به زن است، را مطالعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز