خبرگزاری کار ایران

امام جمعه زنجان در دیدار با کارکنان شهرداری زنجان:

وحدت ملی باید خط قرمز همه ما باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۷۵

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: ضعف مدیریت داخلی در برخی موارد و جدال های سیاسی و جناحی موجب عقب ماندگی کشور و آفت توسعه جامعه است که باید از آن پرهیز شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر تقویت وحدت و انسجام در بین همه اقشار جامعه گفت: وحدت ملی باید خط قرمز همه ملت ایران باشد بنابراین پرهیز از آنچه این وحدت را خدشه‌دار می‌کند ضروری‌ست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در جمع کارکنان شهرداری زنجان و اعضای هیئت رییسه شورای اسلامی شهر که با هدف تجدید بیعت با نماینده ولی فقیه و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در دفتر وی حاضر شده بودند ضمن گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی روح «ما می‌توانیم» را در کشور دمید و به ما هویت داد.

وی ابراز کرد: دستاوردهای بی‌بدیل نظام جمهوری اسلامی ایران حاصل اتحاد و انسجام ملت ایران است بنابراین با تقویت انسجام ملی می‌توان به مراتب بالاتری دست یافت.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه حکومت‌ها نشانه مدنیت هستند تمدن و مدنیت ایرانی را مربوط به هشت هزار سال پیش خواند و افزود: ملت متمدن ایرانی بعد نا‌ب اسلام یعنی تشیع را پذیرفته‌اند و در طول تاریخ بیشترین هزینه را در راه پایبندی به آموزه‌های اصیل اسلاتمی خود پرداخته‌اند.

حجت الاسلام خاتمی تصریح کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران تبعیت مردم از نایب امام وقت یعنی ولی فقیه بود.

وی ادامه داد: ملت مسلمان ایران با توجه به توصیه‌های اسلام مبنی بر تلاش برای رهایی از حاکمیت ظلم با مد نظر قرار دادن شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» خط فکری جدیدی ترسیم کردند و افق جدیدی پیش روی ملت‌های آزادی‌خواه دنیا قرار دادند.

امام جمعه زنجان با اشاره به ویژگی‌های متمایز نظام جمهوری اسلامی ایران با سایر حکومت‌ها گفت: در حکومت‌های مادی‌گرایانه ارزش‌ها براساس مصالح روز تغییر می‌کنند اما در این نظام اسلامی مبتنیبر رای مردم اصول و ارزش‌ها جاودانه است.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به قطع روابط آمریکا با ایران ابراز کرد: با نگاهی به وضعیت کشور پیش از انقلاب اسلامی استثمار همه جانبه کشور از سوی شرق و غرب مشهود است بنابریان قطع رابطه آمریکا با ایران نه تنها به ضرر ایران نبوده بلکه موجبات رشد در ابعاد مختلف را برای این کشور فراهم کرده است.

وی ضمن اظهار خرسندی از ارتقا رتبه علمی ایران به رتیه پنجم کشور بیان داشت: با تزریق اعتماد به نفس و خودباوری در جامعه، ایران پس از انقلاب متحول شده است.

امام جمعه زنجان گفت: ضعف مدیریت داخلی در برخی موارد و جدال‌های سیاسی و جناحی موجب عقب ماندگی کشور و آفت توسعه جامعه است که باید از آن پرهیز شود.

حجت الاسلام خاتمی ضمن اظهار تاسف از تاثیر منفی تبلیغات علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و رفتارهای نابجا برخی افراد و جریان‌ها گفت: نباید تصور کنیم متمدن شدن از مسیر تجدد گرایی و بی‌بند و باری می‌گذرد چرا که این تصور نشانه ضعف و خودباختگی است.

هم افزایی در شهرداری افزایش یابد

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به کارکنان شهرداری زنجان گفت: تحولات مطلوبی در شهر در حال رخ دادن است و باید با هم افزایی بیشتری روند ارائه خدمات و پویا کردن شهر تقویت شود.

حجت الاسلام خاتمی با تاکید بر اینکه باید نگاه مردم به شهرداری واقع بینانه‌تر شود تاکید کرد: هزینه و دشواری ارائه خدمات شهری برای مردم تبیین شود تا زمینه نارضایتی شهروندان برچیده شود.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه مردم باور ندارند زندگی در شهر و شهروندی مستلزم پرداخت هزینه است.

امام جمعه زنجان با تاکید کرد: شهرداری باید با تقویت و افزایش بهره وری کارکنان توانمند، انتخاب صحیح پیمانکار نظارت دقیق بر عملکرد آنان، خودداری از جذب نیروی انسانی ناکارآمد و تقویت انسجام داخلی و بیرونی سطح خدمات را ارتقا دهد.

وی خاطر نشان کرد: نمی‌توان شهر را با تعارفات اداره کرد بنابراین شهرداری در انجام وظایف قانونی خود نباید توصیه و سفارش فراقانونی را بپذیرد.

امام جمعه زنجان گریزی به وضعیت ترافیک و معابر شهر زد و گفت: تخفیف در جرایم تخلفات یا صدور مجوز حذف پارکینگ از جمله اقداماتی است که گرچه به نفع فردی است اما حقوق جمع بزرگتری را تضییع می‌کند بنابراین شهرداری باید با قدرت و قاطعیت در برابر این تخلفات بایستد.

وی یادآور شد: این تصور که در ارائه خدمات شهری بی‌عدالتی می‌شود پذیرفته شده نیست گرچه باید برای ارائه خدمات رفاهی در مناطق محروم تلاش بیشتری شود.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران به مثابه پیروزی همه ارزش‌ها و آرمان‌های اصیل انسانی و الهی بود.

شهردار زنجان نیز در این دیدار با اشاره به وظایف ذاتی شهرداری در ارائه خدمت به شهروندان گفت: شهرداری درصدد است نقش خود را در نظام جمهوری اسلامی ایران به نحو مطلوبی اجرا کند.

محسن امین افزود: شهرداری تکریم ارباب رجوع و احقاق حقوق شهروندان را به جد مد نظر قرار داده است بنابراین با بهره‌مندی از درآمدهای مردمی رفاه نسبی را برای شهروندان فراهم می‌کند.

وی ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به مثابه پیروزی همه ارزش‌ها و آرمان‌های اصیل انسانی و الهی بود.

امین در پایان با تاکید بر تقویت خدمات شهری در زنجان بیان داشت: خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران برای مدیران فرصتی برای جلب رضایت خداوند و خلق خداست بنابراین از هیچ کوششی برای خدمت به مردم دریغ نخواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز