خبرگزاری کار ایران

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با ۴ خانواده معظم شهدا در صومعه سرا

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۷۲۷

آیت الله رسول فلاحتی امروز با خانواده های معظم شهیدان داود و فریدون قبادی در روستای بریران، محمود و محمدعلی سرشاد، حسین و محمد صبوری در صومعه سرا و محمد اتابه شهید مدافع حرم در گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرا دیدار کرد.

به گزارش ایلنا از صومعه سرا، امام جمعه رشت در دیدار مذکور با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: حضور در جمع خانواده شهدا موجب ارتقای روحیه مسئولان می شود و آمده ایم تا روحیه بگیریم.
وی، شهدا را ادامه دهنده راه سیدالشهدا(ع) عنوان کرد و افزود: شهیدان متعلق به تمام ملت ایران هستند و جامعه به وجود شهدا افتخار می کند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، بیان کرد: مدیون خانواده شهدا هستیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: اگر امروز ملت های دنیا به مردم ایران اقتدا می کنند به دلیل عظمت شهدا است.

وی با بیان اینکه باب شهادت همچنان باز است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که انقلاب اسلامی، دین و تشیع تداوم دارد راه شهادت باز است.
آیت الله فلاحتی، خانواده شهدا را الگوی جامعه معرفی کرد و گفت: شهیدان با اهل بیت(ع) محشور می شوند و به کام معنوی رسیدند.

امام جمعه رشت، ولایت پذیری و حضور در جبهه ها برای رضای خدا را دو ویژگی شهیدان عنوان کرد و یادآور شد: ویژگی های مذکور برای جامعه درس است.

آیت الله فلاحتی به جایگاه والای فرهنگ ایثار و شهادت در نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: سنت حسنه حضور در جمع خانواده معظم شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط مسئولان حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ویژگی برجسته شهدای مدافع حرم، بیان کرد: جوانان مدافع حرم دوران انقلاب، امام(ره) و دفاع مقدس را ندیدند اما به صورت داوطلبانه برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) رفتند و موجب عزت جامعه شدند.
آیت الله فلاحتی، شهدای مدافع حرم را سبب افتخار تمام دنیا دانست و تصریح کرد: شهدا امامزادگان دوران ما هستند زیرا این افتخار است که شهدای مدافع حرم سرباز حضرت زینب(س) شدند.

شهیدان داود و فریدون قبادی در سال ۱۳۶۷ در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و در گلزار شهدای روستای بریران شهرستان صومعه سرا خاکسپاری شدند.شهیدان محمود و محمدعلی

محمود و محمدعلی سرشاد در سال های ۱۳۶۵ و ۱۳۶۶ در مناطق عملیاتی حاج عمران و ماووت عراق به شهادت رسیدند و در گلزار شهدای مسجد جعفری صومعه سرا خاکسپاری شدند.

شهیدان حسین و محمد صبوری در سال های ۱۳۶۴ و ۱۳۶۵ در مناطق عملیاتی شلمچه و مهران در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و در گلزار شهدای مسجد جعفری صومعه سرا خاکسپاری شدند.

شهید محمد اتابه از شهدای مدافع حرم در سال ۱۳۹۵ در حلب سوریه به شهادت رسید و در گلزار شهدای گوراب زرمیخ صومعه سرا خاکسپاری شده است.

گفتنی است صومعه سرا ۱۲ خانواده دو شهید دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز