خبرگزاری کار ایران

حمایت بهزیستی گیلان از یک هزار کودک بی سرپرست در استان

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۶۸۹

مدیرکل بهزیستی گیلان از حمایت یک هزار کودک بی سرپرست در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، حسین نحوی‌نژاد مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه سازمان بهزیستی در سال 59 و با تلاش بزرگانی همچون شهید بهشتی به تصویب شورای انقلاب رسید اظهار داشت: این سازمان در محور انقلاب، عدالت‌جویی، رفع‌ تبعیض و ایجاد بستر مناسب در جامعه نقش‌آفرینی می‌کند.

نحوی‌نژاد با اشاره به اینکه بسیاری از مستمندان جامعه، ایتام، زنان بی‌سرپرست و دیگر نیازمندان تحت تکفل سازمان بهزیستی استان گیلان هستند اظهار داشت: افتخار داریم که از طریق شرکای اجتماعی خود فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلفی را در جامعه اجرایی کرده و به سرانجام می‌رسانیم.

وی با اشاره به فعالیت 800 پرسنل در سازمان بهزیستی استان گیلان خاطرنشان کرد: امروز هزار و 200 نفر و همچنین تشکل دولتی و غیردولتی برای کمک به سازمان بهزیستی گیلان و خدمت‌رسانی به مردم از این سازمان مجوز گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان به فعالیت تأثیرگذار مراکز کارآفرینی اشاره کرد و افزود: بسیاری از مراکز مانند مرکز نگهداری ایتام، نهادهای خیریه و برخی مهدکودک‌ها در گیلان تحت نظارت سازمان بهزیستی استان هستند و در این مسیر فعالیت می‌کنند.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه سازمان بهزیستی گیلان برنامه ساخت مسکن برای نیازمندان این استان را در دستور کار دارد ابراز داشت: در این راستا هزار و 700 واحد مسکونی توسط این سازمان در حال ساخت است که تا امروز 103 واحد مسکونی به افرادی که از نعمت مسکن محروم بودند تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 97 بالغ بر هزار و 800 شغل برای مددجویان بهزیستی گیلان به شیوه‌های مختلف ایجاد شد افزود:   بهزیستی استان گیلان در هر دو بخش سلامت و امنیت جامعه نقش داشته و امروز سلامت روانی و اجتماعی جامعه را از سلامت جسمی هم مهم‌تر می‌دانیم.

نحوی‌نژاد با اشاره به ضرورت سلامت روانی و سالم زندگی‌کردن خاطرنشان کرد: دیدن کودکان کار در خیابان‌ها، زنان آسیب‌دیده و بسیاری از نیازمندان ناراحت‌کننده است بنابراین بازتوانی و ریشه‌یابی‌ها برای حل مشکلات اینچنینی و رفع علت‌های آن جزء وظایف مهم سازمان بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه این سازمان وظیفه نگهداری از 700 بیمار روانی را دارد که طول شبانه‌ روز از آنها مراقبت می‌شود افزود: یکهزار کودک بی‌سرپرست در این استان از حمایت‌ها و خدمات‌رسانی سازمان بهزیستی برخوردار هستند.

نحوی‌نژاد با اشاره به اینکه 35 هزار خانوار گیلانی در قالب زنان آسیب‌دیده بی‌سرپرست، بدسرپرست و معلولین جزء مستمری بگیران سازمان بهزیستی استان گیلان هستند افزود: زمینه اشتغال نیز برای این افراد ایجاد کردیم و به طور کلی 65 هزار خانوار گیلانی از خدمات مستقیم بهزیستی برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه سالانه 10 هزار کودک به دلیل مشکلات بینایی تحت درمان سازمان بهزیستی گیلان قرار می‌گیرند گفت: یکی از دغدغه‌های مهم ما آموزش‌هایی است که در مراکز بهزیستی ارائه می‌شود و البته 550 مهدکودک تحت نظارت سازمان بهزیستی گیلان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز