خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت مطرح کرد:

شفت ویترین تمام ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری گیلان است

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۷۴۴

فرماندار شفت به ظرفیت‌های ویژه کشاورزی این شهرستان و وجود 32 هزار هکتار اراضی جنگلی، 12 هزار هکتار مرتع و جلوه گیری طبیعت بکر و مناطق بسیار زیبای این شهرستان اشاره و تاکید کرد: شهرستان شفت ویترین تمام ظرفیت های کشاورزی و گردشگری گیلان است.

به گزارش ایلنا از شفت، فرماندار شفت همزمان با فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی با کارکنان این مجموعه در این شهرستان دیدار و گفتگو کرد .

محمدرضا محسنی در این نشست با اشاره به اینکه اقیلم و جغرافیای گیلان فرصت‌های ویژه ای را در حوزه کشاورزی و گردشگری فراهم کرده که برخی از آنها به ثمر نشسته و برخی نیز نیازمند اهتمام بیشتری است، افزود: تحقق منویات مقام معظم رهبری و راهبرهای های دولت در راستای تحقق رونق تولید و افزایش درآمدها روستاییان نیازمند بسترسازی است.

فرماندار شفت با بیان اینکه بالغ بر 75 درصد مردم این شهرستان در روستاها سکونت دارند و شغل بیشتر آنان کشاورزی و دامداری است افزود : افزایش تولید محصولات کشاورزی و توسعه گردشگری یکی از راهبردهای این شهرستان برای رشد و شکوفایی است .

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته از 68 هزار تن شلتوک برنج بالغ بر 41 هزار و 100 تن برنج سفید در شفت تولید شد افزود: از 76 واحد شالیکوبی فعال در این شهرستان 27 واحد در دولت یازدهم و دوازدهم نوسازی شد.

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه 2هزار 200 هکتار باغ چای در این شهرستان وجود دارد که سالانه 7 هزار تن برگ سبز چای در آن تولید و در 6 کارخانه فراوری و سپس به بازار عرضه می گردد افزود : با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و بسترساز ی مناسب پیش بینی می شود در سال 98 تولید این محصول 20 درصد افزایش یابد .

محسنی با اشاره به اینکه در سال جاری بالغ بر 30 تن گل محمدی توسط کشاورزان شهرستان شفت تولید و 3هزار لیتر گلاب با کیفیت از آن استحصال شد افزود : جهاد کشاورزی باید با برنامه ریزی سطح زیر کشت گل محمدی را از 6 هکتار کنونی به 15 هکتار در سال 99 برساند .

وی در ادامه با اشاره به اینکه هماهنگی های لازم با صندوق کارآفرینی امید برای اعطای تسهیلات در راستای توسعه پرورش گل محمدی و گلاب گیری در سطح شهرستان انجام شده است افزود : دستگا ه های ذیربط با همکاری دهیاری ها کاشت بوته گل محمدی در حاشیه آببندان را پیگیری کنند.

فرماندار شفت با بیان اینکه وجود 51 واحد مرغداری و تولید 7هزار تن گوشت سفید در این شهرستان فرصتی مغتنم برای حضور سرمایه گذاران در حوزه فراوری این محصول راهبردی است افزود : تولید سالانه 2 هزار 200 تن گوشت قرمز و 12 هزار و 500 تن شیر خام و همچنین 341 تن عسل از دیگر ظرفیت های اقتصادی این شهرستان است .

وی در ادامه با اشاره به اینکه از یک مزرعه پروش ماهیان خاویاری در شفت بالغ بر 10 تن گوشت خاویار و یک تن خاویار تولید می شود اذعان داشت : وجود 10 مزرعه ماهیان سردآبی با تولید سالانه 85 تن و 823 پهنه استخر ماهیان گرم آبی بخشی از ظرفیت های این شهرستان در حوزه شیلات است.

محسنی با اشاره به اینکه به همت کشاورزان پرتلاش این شهرستان و بسترسازی های انجام شده پیش بینی می شود میزان تولید پیله ابریشم در سال جاری با افزایش 30 تنی به 125 تن برسد افزود : شفت دومین تولید کننده پیله تر کرم ابریشم در گیلان است .

وی در ادامه با بیان اینکه 55 هکتار باغ کیوی در شفت وجود دارد که بیشتر محصول آن به کشورهای همسایه صادر می‌شود افزود: تولید 85 تن گوجه سبز در سال و آغاز کشت توت فرنگی ارگانیک در این شهرستان نوید روزهای خوش در سال‌های آتی را می دهد .

فرماندار شفت در بخش پایانی سخنان خود به ظرفیت های ویژه کشاورزی این شهرستان و وجود 32 هزار هکتار اراضی جنگلی ، 12 هزار هکتار مرتع و جلوه گیری طبیعت بکر و مناطق بسیار زیبای این شهرستان اشاره و تاکیدکرد : شهرستان شفت ویترین تمام ظرفیت های کشاورزی و گردشگری گیلان است.

گفتنی است در پایان این نشست از کشاورزان و فعالان عرصه گل‌محمدی و گلاب گیری گیلده و دست اندرکاران برگزاری جشنواره در این روستا تجلیل شد .
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز